کد خبر: ۶۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 14
شفا آنلاین>روانشناسی> با توجه به افزايش روزافزون کاربران بازي‌هاي آنلاين، روان‌پزشک کودکان اظهارکرد: بازي‌هاي آنلاين تربيت نوجوانان را از دست خانواده خارج و آن‌ها را خشن پرورش مي‌دهد
به گزارش شفا آنلاین ، دکتر عباس رادمنش، روان‌پزشک کودکان، با اشاره به اين که بالغ‌ بر 40 درصد نوجوانان اعتياد به بازي‌هاي آنلاين دارند، گفت: با گسترش بازي‌هاي الکترونيکي و آنلاين شاهد تهديدي بزرگ براي نوجوانان هستيم، تهديدهايي که عاقبت به بيماري‌هاي رواني و افسردگي نيز منجر خواهد شد.
رادمنش با بيان اين که روزبه‌روز شاهد پيشرفت فناوري در جهان هستيم، گفت: در گذشته‌اي نه‌چندان دور کودکان و نوجوانان براي انجام بازي‌ها در ارتباط با يکديگر بودند، اما؛ امروزه شاهد هستيم که بازي‌هاي آنلاين جايگزين آن ارتباط شده است و اين بازي‌ها برخلاف ارتباط‌ هاي گذشته هيچ حس عاطفي و انساني را در فرد ايجاد نمي‌کند؛ به‌ خصوص اگر فکري نباشد که مخرب هم خواهد بود.
وي درباره ايجاد خشونت در نوجوانان و کودکان از طريق بازي‌هاي آنلاين و رايانه‌اي گفت: ميزان تاثير اين بازي‌ها به ميزان خشونت بازي، توانايي فرد به تخيلي يا واقعي بودن بازي، ارزش‌هايي که در متن بازي وجود دارد و همچنين به چارچوب ارزشي که کودک در آن رشد کرده بستگي دارد.
اين مشاور خانواده با بيان اين‌که بازي‌هاي آنلاين سبب ايجاد اختلافات فرهنگي بين افراد خانواده مي‌شود، گفت: بازي‌هاي آنلاين علاوه بر اين که ممکن است اعتيادآور باشد، مشکلاتي را هم در يک‌منزل به وجود مي‌آورد از جمله اين مشکلات، عدم توانايي والدين در به‌کارگيري نوجوانان در کارهاي منزل، جدايي از دوستان و خانواده و همچنين برخورد دفاعي در مقابل اعتياد به اين بازي‌ها است.
رادمنش همچنين در ارتباط با آثار شخصيتي که بازي‌هاي آنلاين در يک نوجوان پديد مي‌آورد، افزود: اين بازي‌ها سبب صدمات مغزي طولاني‌مدت مي‌شود و فقط قسمت‌هايي از مغز را که به بينايي و حرکت اختصاص دارد تحريک مي‌کند و به تکامل ديگر نواحي مغز کمک نمي‌کند و افرادي که ساعت‌هاي زيادي را به بازي اختصاص مي‌دهند، لب فرونتالشان تکامل پيدا نمي‌کند.
وي در پايان تصريح کرد: لب فرونتال براي تکامل يک حافظه احساسي نقش بسياري دارند و افرادي که لب فرونتال آن‌ها تکامل پيدا نکرده بيشتر مستعد اعمال خشونت آميز هستند و کمتر توانايي کنترل رفتارهايشان را دارند.
موج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: