کد خبر: ۶۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 09
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رئیس انجمن پرستاری ایران، در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: منتخبین جامعه پرستاری باید از جنس پرستاری باشند.

 به گزارش شفا آنلاین : دکتر ابوالفضل جاریانی با تأکید بر اینکه هم افزایی در جامعه پرستاری توانی دو چندان به پرستاران می بخشد،گفت: تاریخ ثابت کرده هر زمان که پرستاران با همدلی و نگاه مثبت به حرفه و آینده در یک مسیر حرکت کرده اند توانسته اند مشکلات را با اقتدار از پیش رو بردارند و این هم افزایی توانی دو چندان به پرستاران داده است.

وی افزود: سازمان به عنوان یک چتر حمایتگر می تواند با نگاهی واحد همه پرستاران را تحت پوشش و حمایت قرار دهد. بنابراین بایستی همه پرستاران سازمان را نماینده و از آن خود بدانند.

جاریانی در رابطه با ویژگی های اصلی برای منتخبین جامعه پرستاری گفت: منتخبین جامعه پرستاری بایستی دارای چند ویژگی اصلی باشند تا بتوانند به نحو شایسته در جایگاه های کلان تصمیم گیری پرستاری کشور عمل نمایند.

وی افزود: منتخبین جامعه پرستاری باید از جنس پرستاری، از بطن پرستاران و درد کشیده باشند و دارای تفکر استراتژیک و قدرت تحلیل و تجزیه در مورد مسائل کلان پرستاری کشور باشند.

رئیس انجمن پرستاری ایران، تاکید کرد: همچنین منتخبان باید در درجه اول دارای نگاه کلان باشند و خود را صرفا نماینده یک ناحیه خاص ندانند و از خرد جمعی بهره گرفته و از مسائل جاری و مشکلات عمده پرستاران آگاهی داشته باشند

جاریانی افزود: باید باور داشته باشند که بایستی مشکلات پرستاران مرتفع شود و در این راه از هیچ پیگیری ای از دریغ نورزند و علاوه بر تحصیلات از تجربه کافی در مسائل پرستاری برخوردار باشند.

وی ضمن دعوت از پرستاران جهت شرکت هرچه باشکوه تر در انتخابات پیش رو گفت: هم اکنون در دوران خاصی واقع شده ایم که به نوعی یک نقطه عطف بسیار حساس در عرصه پرستاری کشور به شمار می آید.

جاریانی افزود: با وجود تمام اختلافات سلیقه ای در مورد روش ها باید به این نکته توجه داشت که جامعه پرستاری کشور یک هدف واحد را دنبال می کند و آن خدمت به مردم در امر سلامت است. بنابراین تمامی تضادهای موجود را می توان با بهره گیری از رفتار گفتمانی و به طور سیستماتیک، قانونی و حرفه ای حل و فصل نمود.

رئیس انجمن پرستاری ایران شرکت در انتخابات نظام پرستاری را علاوه بر نمایش اتحاد و یکپارچگی پرستاران نمایشگر تفکر استراتژیک، اقتدار و اعتقاد پرستاران به حرفه پرستاری برشمرد و گفت: مشارکت در انتخابات نهایتا اعتبار بخشی بیش از پیش به این حرفه را در پی خواهد داشت. مسلما هرچه این حضور گسترده تر و پر رنگ تر باشد اعتبار و قدرت بیشتری به نمایندگان پرستاری در سطوح کلان کشوری و نیز در عرصه نظام سلامت کشور داده می شود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: