کد خبر: ۶۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 05
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی .دو مطالعه جداگانه نشان داده است در زنانی که گُرگرفتگی دوران یائسگی در آنها زودتر شروع می شود ممکن است بیشتر در معرض بیماری های قلبی باشند.
به گزارش شفا آنلاین، طبق مطالعه اخیر مشخص شده در زنانی که تعداد گُر گرفتگی ها در طول روز بیشتر است احتمال بروز بیماری های قلبی هم افزایش می یابد.

محققان می گویند گُر گرفتگی دوران یائسگی در زنان درست زمانی آغاز می شود که ریسک بیماری های قلبی هم افزایش میابد و بروز زودهنگام این علامت می تواند به متخصصین قلب کمک کند تا آن دسته از زنانی را که بیشتر در معرض بروز بیماریهای قلبی هستند شناسایی نمایند.

محققان تعداد گُر گرفتگی در یک دوره ۲۴ ساعته را با اتصال یک حسگر ویژه به فرد مورد مطالعه قرار دارند و سلامت سیستم عروقی وی را هم با بررسی سونوگرافی عروق ارزیابی کردند. مطالعه نشان داد که در آنهایی که در یک دوره ۲۴ ساعته بیش از ۱۰ گرگرفتگی داشتند با ۵۰ درصد کاهش سلامتی عروق مواجه بودند.

مطالعه دیگر نشان داد که در آن دسته از زنان که گُرگرفتگی آنها در سن زیر ۴۲ سالگی شروع شده است مشکلات عروقی بیشتری وجود داشت.

حدود ۷۰ درصد از زنان با شروع دوران یائسگی، دچار گُرگرفتگی و تعریق شبانه می شوند و مطالعات قبلی تاثیر تغییرات هورمونی در بروز این حالات را نشان داده است. تغییراتی که می تواند بر روی سیستم قلبی عروقی هم موثر باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: