کد خبر: ۶۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
شفا آنلاين:سلامت جنسی>بیماری ها-دانشمندان طی تحقیقات جدید دریافتند؛ قرص‌های ویاگرا و سیلدنافیل سیترات که اختلالات نعوظ آقایان را رفع می‌کند، در مبارزه و عدم انتقال انگل مالاریا تاثیر دارد.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از پورتال نیکو ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد؛ قرص‌های آبی رنگ ویاگرا تنها اختلالات نعوظ آقایان را رفع نمی‌کند بلکه دارای اثرات دیگری نیز است. این قرص مانع از گسترش بیماری مالاریا می‌شود. قرص‌های ویاگرا سلول‌های قرمز خونی آلوده را کمتر منعطف کرده و طحال را تحریک به فیلتر کردن این سلول‌ها در خارج از جریان خون می‌کند.


این قرص علاوه براینکه مانع از آلوده شدن افراد به بیماری مالاریا می‌شود، مانع از انتقال سلول‌های قرمز خونی ناقل انگل مالاریا توسط پشه‌های آلوده نشده هنگام گزیدن بیماران، می‌شود. بنابراین اجازه نمی‌دهد بیماری بین مردم پخش شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که دارویی به نام سیلدنافیل سیترات – تنظیم‌کننده جریان خون در آلت تناسلی مرد – می‌تواند کمک به درمان فشار خون بالا، بیماری ارتفاع‌گرفتگی یا کوه‌گرفتگی و حتی برخی از انواع بیماری‌های قلبی کند. همچنین این دارو برای اولین بار علیه بیماری مالاریا استفاده شد و در طبقه جدید داروهای ضد مالاریا قرار گرفت.

به‌طورعادی وقتی یک پشه آلوده به انگل مالاریا انسان را می‌گزد، شکل نابالغ انگل مالاریا وارد جریان خونش می‌شود و به سرعت در سلول‌های قرمز خون که در مغز استخوان قرار دارد، پنهان می‌شود. وقتی که این سلول‌ها وارد جریان خون می‌شوند، انگل به‌اندازه کافی بالغ می‌شود تا تغییر چهره دهد که در این حالت سلول‌هایش زیبا و پیچ و تابدار ظاهر می‌شود درست مانند گلبول‌های قرمز و سالم خون. این توانایی انگل‌ها باعث می‌شود آنها به‌راحتی از فیلتر خون در بدن که طحال نام دارد، عبور کنند بدون آنکه شناسایی شوند و پشه‌های غیرآلوده نیز با گزیدن این افراد آلوده شده و ناقل بیماری می‌شوند.

گروهی از محققان فرانسوی، انگلستانی و ایتالیایی دریافتند؛ اگر بخواهند این سلول‌های آلوده را از جریان خون بیرون بکشند، باید راهی را بیابند تا انگل‌ها و سلول‌های آنها را مانند دوره‌ای که این انگل‌ها جوان‌تر بودند، سفت کند. دانشمندان با استفاده از طحال مصنوعی متوجه شدند که قرص‌های ویاگرا موجب افزایش مولکول پیام‌رسان که موسوم به منوفسفات حلقوی آدنوزین است، می‌شود و گلبول‌های قرمز آلوده به انگل را سفت می‌کند و احتمال فیلترشدن آن را بیشتر می‌کند. بنابراین قرص ویاگرا می‌تواند در توقف چرخه زندگی انگل مالاریا و محدود شدن آن به بدن میزبان خود کمک کند.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: