کد خبر: ۶۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
شفا آنلاين:روانشناسي>زندگی مثبت-حتما بارها آرزو کرده‌ايد که اي کاش ساعت‌هاي شبانه‌روز چيزي بيشتر از 24 ساعت بود تا در اين زمان بتوانيد به تمام کارهايي که براي خودتان فهرست کرده‌ايد، برسيد اما حتي اگر 2 برابر اين زمان هم وقت در اختيار داشته باشيد و اصول مديريت زمان را به درستي ندانيد، نمي‌توانيد در کارهايتان بدرخشيد.

به گزارش شفا آنلاين، در ادامه چند ترفند مهم موفقيت را برايتان فهرست کرده‌ايم.


به ساعت بدنتان توجه کنيد
درست است، شما با حجم وسيعي از کارهاي مختلف در طول روز روبرو هستيد و گاهي از انجام برخي از وظايف چنان احساس کسالت و بي‌انگيزگي مي‌کنيد که دلتان نمي‌خواهد آنها را به سرانجام برسانيد. هر فردي با توجه به روحيات و توانايي جسمي‌اي که دارد، در ساعت‌هايي خاص بازده بيشتري براي انجام برخي کارها دارد. اين خود شما هستيد که بايد کشف کنيد چه کاري را در چه ساعتي از روز مي‌توانيد با بالاترين کارکرد و تاثير مثبت انجام دهيد.
فرض کنيم يک نويسنده هستيد اما هرگز نمي‌توانيد صبح خيلي زود به نوشتن بپردازيد. در اين شرايط مي‌توانيد پيش‌نويس اوليه متنتان را شب انجام دهيد و ويرايش نهايي آن را به صبح زود موکول کنيد. اگر هم قرار است فعاليتي را در ساعت‌هايي انجام دهيد که چندان انرژي و حال و حوصله نداريد، ابتدا براي دقايقي کوتاه به سرگرمي و کاري لذت‌بخش که در شما انگيزه ايجاد مي‌کند، بپردازيد و سپس مشغول انجام فعاليت‌هاي روزانه‌ شويد.

اپليکيشن‌ها را از ياد نبريد
در دنياي رشد تکنولوژي مي‌توان با استفاده از نرم‌افزارها و برنامه‌هاي مختلف، سروساماني به کارها و وظايف روزانه‌تان بدهيد. اين کار ترتيب و نظم بيشتري به برنامه کاري‌تان خواهد داد و باعث مي‌شود با انگيزه بيشتري به کارهايتان بپردازيد. مثلا فهرست کارهاي مهم روزانه يا هفتگي خود را در گوشي همراه، لپ‌تاپ يا تبلت خود در دسترس و در مقابل چشمتان قرار دهيد. استفاده از برنامه‌هاي تقويم و درج فهرست کارهاي مهم روزانه‌ در اين وسايل مي‌تواند مانند يک نقشه عمل کند و راه را به شما نشان دهد.

کوتاه سفر کنيد
اغلب قبل از خواب به کارهايي که قرار است براي روز بعد انجام دهيم، فکر مي‌کنيم. در ذهنمان به جاهاي مختلفي سرک مي‌کشيم و در اين سفر قبل از خواب ذهنمان را درگير موضوعات مختلفي مي‌کنيم اما به جاي اين سفر طولاني و بي‌پايان، بهتر است با جمله‌هايي کوتاه روز بعدتان را تصويرسازي کنيد. مثلا بگوييد: «مي‌خواهم فردا برايم يک روز هيجان‌انگيز باشد.» يا «مي‌خواهم فردا پيشرفت چشمگيري را تجربه کنم» و... با تکرار اين جمله‌ها خود را براي هدفي آماده مي‌کنيد که تمام کارهاي روزانه‌تان را دربرمي‌گيرد. شما به صورت خودکار در هر کاري که انجام مي‌دهيد، به دنبال هيجان يا پيشرفتي هستيد که در ذهنتان مجسم کرده‌ايد و خواه‌ناخواه به جمله‌اي که به زبان آورده‌ايد، پاي‌بند مي‌مانيد. با اين روش تاثيرات خوبي را در زندگي‌تان خواهيد ديد.



زندگی مثبت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: