کد خبر: ۶۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 17
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>تجهیزات پزشکی-مدیرکل نظارت بر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تأکید بر نقش نظارت و ساماندهی شبکه توزیع تجهیزات پزشکی گفت: شناسنامه‌دار کردن توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی ادامه می‌یابد تا عرصه بر قاچاقچیان تنگ شود.

به گزارش شفا آنلاين،هجدهمین نمایشگاه ایران هلث صبح امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران افتتاح شد.

حسین صفوی، مدیر کل نظارت بر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: اکنون شاهد رونق در تولید تجهیزات پزشکی مخصوصاً طی یک سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: سیاست‌ها و اعلام فهرست نیازها و قیمت‌گذاری در کنار حمایت از تولید داخلی در اکثر موارد موجب شده تا تولیدات داخل رونق بگیرد.

صفوی با بیان اینکه حدود 40 درصد درخواست راه‌اندازی واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی افزایش یافته است، گفت: در سال 93 افزایش صادرات تجهیزات داشتیم به طوری که این صادرات نسبت به سال قبل 2 برابر شده و به 30 میلیون دلار رسیده است.

مدیر کل نظارت بر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان ساخت: امسال میزان شرکت تولیدکنندگان در نمایشگاه 30 درصد افزایش داشته و در تجهیزات پزشکی با توجه به اتفاقات و ادامه حمایت از تولید داخل این افزایش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ضوابط و قوانین نظارت بر تولید داخل باید اصلاح شود، گفت: در حوزه واردات تمام آمار از سال 90 وجود دارد و آمارها نشان می‌دهد با وجود افزایش واردات شاهد کاهش ارزبری بوده‌ایم.

صفوی افزود: میزان عرضه محصولات داخلی نیز افزایش یافته اما متأسفانه آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر کل نظارت بر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه عنوان ساخت ایران باید به محصولاتی داده شود که بیشتر آنها در کشور تولید می‌شود، گفت: توسعه نظارت‌ها بر خط تولید و واگذاری وظیفه نظارتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی خود از برنامه‌های وزارت بهداشت محسوب می‌شود.

وی در ادامه به ساماندهی شبکه توزیع تجهیزات و قیمت‌گذاری‌ آن اشاره کرد و گفت: شناسنامه‌دار کردن توزیع‌کننده‌ها ادامه می‌یابد تا عرصه بر کسانی که پیش از این کالاهای قاچاق توزیع می‌کردند تنگ شود.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار