کد خبر: ۶۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفاآنلاین _سلامت روان>بیماری>درحالی‌که بسیاری از مردم تصور می‌کنند بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان (ICU) مکانی است برای سالخوردگان و بیماران رو به موتی که قادر به انجام هیچ کاری نیستند واقعیت خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین ،هرچند این واقعیت چندان خوشایند نیست، اما تعداد زیادی از بیماران این بخش جوانان هستند، جوانانی که اغلب پس از مرخص شدن به افسردگی دچار می‌شوند.


  بخش مراقبت‌های ویژه مکانی است در بیمارستان‌ها که برای گروهی از بیمارانی بدحال و آن‌هایی که زندگی‌شان درخطر است طراحی‌شده است. در این بخش اغلب بیماران با شرایط و بیماری‌های حاد بستری می‌شوند، بیماری مانند عفونت خون، نارسایی تنفسی و مشکلات قلبی و عروقی پیچیده. اما تحقیقات انجام‌شده نشان داده است، بیشتر این افراد پس از ترخیص شرایط روحی مساعدی ندارند.


بنا بر آمار موجود، حداقل 37 درصد افرادی که تجربه بستری شدن در ICU را داشته‌اند از افسردگی‌های متوسط رنج می‌برند و 7 درصد نیز به اختلال تنش‌زای پس از رویدار مبتلا می‌شوند. نکته جالب‌توجه اینجاست که در اکثر این بیماران علائم فیزیکی افسردگی بیش از علائم روحی بروز پیدا می‌کند، درواقع آن‌ها بیشتر از ضعف جسمانی، کم‌اشتهایی و احساس خستگی مفرط گله می‌کنند. بنابراین زمانی که بیماری در ICU بستری می‌شود باید توجه ویژه‌ای به درمان علائم فیزیکی افسردگی آن بشود.


تجربیات پزشکان نشان داده است که علائمی ازاین‌دست به دلیل عدم پاسخ‌گویی به داروهای افسردگی به‌سختی درمان می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از بیماران حتی پس از طی کردن دوران نقاهت هم چنان احساس ضعف و وابستگی می‌کنند، احساسی که به‌صورت میانگین تا یک سال با آن‌ها همراه است. شرایط در برخی موارد تا حدی است که هیچ‌گونه بهبودی در فرد مشاهده نمی‌شود، درواقع افسردگی آن‌ها روزبه‌روز بدتر می‌شود.

medicaldaily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: