کد خبر: ۶۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 10
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>زایمان- مسئول بخش IT مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: به درستی مشخص نیست که بیماران خارجی مراکز درمانی توریستی مشمول قوانین داخلی ایران می‌شوند یا باید طبق قوانین بین‌المللی با آنها رفتار شود؟. به همین دلیل این مسئله انتخاب پزشکان درباره نوع درمان بیماران خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاين،طیبه حیدری درباره خدمات مرکز باروری و ناباروری اصفهان به عنوان یک مرکز توریسم درمانی، اظهار کرد: این مرکز که در سال 1372 تاسیس شد، به منظور درمان نازایی و اعمال زنان راه‌اندازی شد و روش‌های نوین نازایی از جمله تزریق اسپرم به درون رحم IUI، لقاح آزمایشگاهی IVF، تزریق مستقیم اسپرم به درون رحم و یا داخل لوله‌های فالوپ ZIFT همراه با انتخاب جنسیت جنین sex selection را برای درمان زوج‌های بیمار به کار گرفت.

وی درباره سایر خدمات توریسم درمانی مرکز باروری و ناباروری اصفهان افزود: سونوگرافی ابدومینال، واژینال و ترانس رکتال، لاپاراسکوپی تشخیصی درمانی، لیزد لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی تشخیصی درمانی، CVS، آمینو سنتز و تشخیص ناهنجاری‌ها قبل از انتقال جنین PGD، اعمال جراحی اورولوژی، وازو وازستومی، وازکتومی و واریکوسل برای مردان از جمله خدمات دیگری است که در این مرکز در اختیار مراجعه کنندگان بیمار قرار می‌گیرد.

مسئول بخش IT مرکز باروری و ناباروری اصفهان با بیان این‌که میزان موفقیت این مرکز در حدود 32 تا 46 درصد است، گفت: علاوه بر خدمات باروری ویژه بزرگسالان این مرکز در سال‌های اخیر موفق به پیاده‌سازی طرح منجمدسازی بافت تخمدانی و اسپرم کودکان مبتلا به سرطان شده است. این کودکان که در حالت طبیعی پس از شیمی درمانی و پرتو درمانی قدرت باروری خود را از دست می‌دهند، با این روش قادر خواهند بود پس از دوران بیماری و در زمان بزرگسالی صاحب فرزند شوند.

حیدری با اشاره به زوج‌هایی که قصد فرزندآوری در سنین میانسالی را دارند، ادامه داد: برای این افراد اسپرم و تخمک در شرایط آزمایشی لقاح داده شده و سلول تخم شکل گرفته تا زمان مورد نظر و دلخواه زوج، در محیط‌های خاص فریز می‌شوند، این روش راه موثری برای زنان و مردانی است که در چهارچوب‌های خارج از حدود عرفی قصد فرزندآوری دارند، چرا که به صورت کلی زنان از سن 35 سال به بعد و مردان نیز پس از سن 40 سالگی قدرت باروری خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در طول سیکل‌های میکرو درمان ناباروری به طور سالانه سه تا چهار هزار نفر از استان‌های هم‌جوار اصفهان مانند تهران، یزد، سیستان و بلوچستان و بندرعباس و همچنین از کشورهای همسایه ایران از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و عربستان تحت درمان ICSI قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه توریسم درمانی در استان اصفهان تصریح کرد: با وجود آغاز فعالیت برخی شرکت‌های تور و تلاش آنها در جهت جذب گردشگر در این زمینه، شرکت‌های بیمه نیز باید به شکل جدی‌تری به این حوزه وارد شوند، این در حالیست که برخی خلاهای قانونی نیز درباره توریست‌های درمانی احساس می‌شود، به طوری که به عنوان مثال به درستی مشخص نیست که بیماران خارجی مراکز درمانی توریستی مشمول قوانین داخلی ایران می‌شوند یا باید طبق قوانین بین المللی با آنها رفتار شود. این مساله انتخاب پزشکان درباره نوع درمان بیماران خود را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: