کد خبر: ۶۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 06
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>رئیس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه ایران هلث با عنوان این مطلب که هنوز در زمینه تجهیزات های تکنولوژی نیازمند واردات هستیم، افزود: امیدواریم با توسعه شرکتهای دانش بنیان بتوانیم بتدریج خودکفا شویم.
به گزارش شفا آنلاین،دکترحسین سلمان زاده با بیان اینکه ایران هلث نمایشگاه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، خدمات گردشگری سلامت و معرفی دستاوردها و توانمندی های کشور در این زمینه هاست، هرساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود اظهار کرد: خوشبختانه امسال نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی شرکت های داخلی و خارجی روبرو شده است به گونه ای که تعداد سالن ها را از هشت به یازده افزایش داده ایم. 

وی افزود: امسال بیش از ۵۰۰ شرکت داخلی در نمایشگاه حضور دارند و تاکنون از ۱۹ شرکت خارجی ثبت نام انجام شده است. 

رئیس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با اشاره به اینکه هنوز هم درخواست هایی برای شرکت در نمایشگاه داریم گفت: امسال نمایشگاه را با قوت بیشتری برگزار می‌کنیم.  

سلمان زاده با بیان اینکه شرکت ها دستاوردها و محصولات جدید خود را ارائه خواهند کرد، درباره وضعیت تولید تجهیزات پزشکی در کشور گفت: باید ابتدا نگاهی به گذشته داشته باشیم. عمده تولیدات ما به ۳۰ قبل و شروع جنگ تحمیلی باز می گردد، در آن زمان به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی، تولیدات داخلی پا گرفت و توانستیم طی سالها بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین کنیم. 

وی ادامه داد:بتدریج با گسترش و رونق تولید داخلی، صادرات هم شکل گرفت و اکنون شرکت‌ها برای صادرات محصولات خود برنامه ریزی می کنند. 

رئیس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با اشاره به اینکه البته هنوز در زمینه تجهیزات هایتکنولوژی نیازمند واردات از سایر کشورها هستیم عنوان کرد : امیدواریم با توسعه شرکت های دانش بنیان بتوانیم بتدریج در زمینه این گونه تجهیزات نیز به خودکفایی برسیم.

به گفته سلمانزاده، هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از ۲۶ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۴ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: