کد خبر: ۶۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 05
رئیس سازمان نظام پزشکی:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>تعرفه های پزشکی>رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: عدم حمایت تعرفه‌ای موجب به تاراج رفتن رشته پایه داخلی و اضمحلال آن شد، تعرفه متخصصان داخلی قرار بود ۳۸ هزار تومان باشد اما به ۲۰ هزار تومان رسید اما قول داده‌اند امسال اصلاح شود.

به گزارش شفا آنلاین،زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در کنگره پزشکان متخصص داخلی گفت: گاهی شاید کم‌لطفی نسبت به این جامعه خدوم کرده ایم زیرا که بخشی از آن نیازمند یک انسجام داخلی است.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله بحث هویتی متخصصان داخلی است، گفت: این رشته در طول سال‌های گذشته مشکلات متعددی داشته، در حالی که در گذشته رشته مادر پزشکی محسوب می‌شده است، اما سرنوشت داخلی آن را به اضمحلال کشانده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تأکید کرد: در سال‌های نه چندان دور، این رشته را رتبه‌های اول کنکور انتخاب می‌کرده‌اند، اما رفته رفته رشته داخلی به نابودی کشانده شد که یک موضوع آن عدم حمایت تعرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه عدم حمایت تعرفه‌ای موجب به تاراج رفتن رشته پایه داخلی شد، گفت: این رشته اکنون یکی از بحرانی‌ترین وضعیت‌ها را دارد، در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته، رشته داخلی دپارتمان‌های پیشرفته دارد و نخبگان آن را اداره می‌کنند، اما این موضوع در ایران سیر عکس دارد.

زالی همچنین در مورد تعرفه‌های رشته داخلی گفت: در سال‌های اخیر، پرداخت نامناسب دستمزد در رشته داخلی موجب شده تا متخصصان داخلی لطمه ببینند، چرا که قرار بود تعرفه آنان سال گذشته 38 هزار تومان شود، اما به 20 هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا بحث مشاوره پزشکی به حداقل برسد، اما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم توانستیم تعرفه پزشکان متخصص داخلی را به 38 هزار تومان افزایش دهیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به کتاب تعرفه‌ها گفت: E&M در کتاب تعرفه‌ها وارد نشده که این موضوع به علت مسائل مالی است، به عقیده من قیمت ویزیت در ایران به غیری‌ترین روش علمی تعیین می‌شود، در صورتی که باید تعرفه متناسب با زمان، سختی و مهارت پزشکان باشد.

وی خاطرنشان کرد: E&M قرار است در سال جاری اصلاح شود تا اولین تعرفه ترجیحی را برای متخصصان داخلی، عفونی، اطفال و روانپزشکی شاهد باشیم.

به گفته زالی، در این ارتباط شورای عالی بیمه نیز مصوباتی داشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: البته خبرهایی هست که در هیأت دولت E&M را تغییر داده‌اند. با شرایط فعلی تصور می‌کنم که رسیدن به تعرفه واقعی 3 تا 5 سال زمان ببرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: