کد خبر: ۶۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 04
شفاآنلاین_بانک وبیمه>وام>برای چندمین بار یکی از خبرهای منتشر شده در پایگاه خبری تحلیل اخبار بانک منجر به برداشته شدن تبلیغات خلاف یک بانک خصوصی بزرگ شد.
به گزارش شفاآنلاین،یکی از شعبات بانک ملت به شکلی خاص تسهیلات پرداخت می کند.


این بانک با نصب پارچه نوشته ای در داخل یکی از شعبات خود اعلام کرده بود به مشتریان خود در قبال سپرده گذاری تسهیلات پرداخت می کند.

اما اصل خبر چه بود؟
یکی از شعبات بانک ملت در اقدامی جالب عنوان کرده است تسهیلات در قبال سپره گذاری پرداخت می کند!

در حالی که همواره تاکید می شود سپرده گذاری به شرط وام دارای ایراد قانونی و شرعی است و بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نباید اینگونه تسهیلات پرداخت کنند اما بانک ملت خلاف این نگرش حرکت می کند!

بر اساس عکسی که در بالا مشاهده می کنید یکی از شعبات این بانک در مشهد با نصب پارچه نوشته ای بزرگ در داخل شعبه اعلام کرده است که تسهیلات در قبال سپرده گذاری پرداخت می کند!

همواره یکی از شروط عجیبی که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود می گذارند همین سپرده گذاری است.

بانک مرکزی، فقها و مراجع تقلید بارها نسبت به پرداخت تسهیلات در قبال سپرده گذاری و اشکال شرعی داشتن این نوع پرداخت تسهیلات هشدار داده اند.

این در حالی است که بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین مراجع عظام تقلید بارها نسبت به غیر شرعی بودن سپرده گذاری به شرط وام هشدار و تذکر داده بودند.

به فاصله کمتر از دو روز از درج چنین خبری در پایگاه خبری تحلیل اخبار بانک و اطلاع مدیران این بانک پارچه نوشته فوق از سردرب این شعبه برداشته شد.

پیش از این نیز نصب اطلاعیه هایی بر خلاف قوانین و مقررات بانک مرکزی توسط موسسه اعتباری توسعه که خود را بانک نامیده بود منجر به برداشته شدن عبارت بانک از روی یکی از شعبات شده بود.

همچنین بانک رفاه نیز در نمونه دیگری پس از درج گزارش "نصب بنر نرخ سود سپرده دو پهلو در بانک رفاه" توسط پایگاه خبری تحلیلی اخبار بانک بنر فوق را از سردرب شعبه مربوطه برداشت.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: