کد خبر: ۶۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 30
شفا آنلاين:رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران از برپایی «پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت» با حضور متخصصانی از 27 کشور جهان در مرکز همایش‌های رازی تهران از جمعه 11 اردیبهشت سال جاری به مدت سه روز خبر داد.

به گزارش شفا آنلاين،محسن نراقی با اعلام این این خبر افزود: در این کنگره تازه‌ترین دستاوردها در حوزه آموزش و پژوهش راینوپلاستی، جراحی‌های اندوسکوپیک بینی، سینوس و قاعده جمجمه، جراحی ترمیمی بینی و صورت، روش‌های غیر جراحی و جراحی جوان سازی صورت، راینولوژی کودکان، جراحی ماگزیلوفاسیال، تومورهای صورت و ... توسط استادان نام آور و مدرسان شهیر آکادمی گوش و گلو بینی آمریکا ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در« پنجمین کنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت» متخصصان و صاحب‌نظرانی از انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، آکادمی جراحی پلاستیک صورت اروپا و نیز رئیسان و استادان دپارتمان‌های ENT و جراحی پلاستیک صورت دانشگاه‌های شیکاگو، نیویورک، مایوکلینیک از ایالات متحده، استادان و رئیسان دپارتمان‌های کالج سلطنتی لندن و نیز دانشگاه‌های آمستردام، رم، میلان،لندن و پاریس حضور دارند.

رئیس  این کنگره با اشاره به اینکه تجربه چهار دوره برگزاری کنگره خاورمیانه‌ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت، چالش‌های موجود و پیش روی فعالان حوزه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مرتبط را آشکار کرده است تا جایی که امروز می‌توان گفت تا حد قابل قبولی به گستره داشته‌ها و نداشته‌های علمی و حرفه‌ای کشور و منطقه اشراف پیدا کرده‌ایم.

 وی گفت: به ثمر رسیدن پروژه‌های پژوهشی آماری ما در این سال‌ها در کنار نظر سنجی‌های متناوب از پزشکان و نیز بررسی‌های میدانی بیماران، داشته‌های ارزشمندی در اختیار ما قرار داده است.

 نراقی افزود: برای ترسیم وضع مطلوب علمی، اطلاع از وضع موجود چه در حوزه بیماران اعم از طیف‌های آماری تقاضا برای جراحی‌ها، مراجعان سرپایی، عوارض پس از عمل و ... چه در سمت متخصصان  مشتمل بر نیازهای آموزشی و مهارتی، رویکردهای خرد و کلان حرفه ای و ارتباط بین تخصصی، ضرورت برپایی نشست‌ها و هم اندیشی های علمی احساس می‌شد که برپایی این کنگره اقدامی همسو با اهداف فوق به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه درک حضور بزرگان علمی جهان در کشور علاوه بر تقویت شادابی علمی و حرفه ای در میان پزشکان به تثبیت جایگاه کشور به عنوان قطب آموزشی پژوهشی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت یاری خواهد رساند، تصریح کرد: اینکه جراحان ایرانی علاوه بر مسلح بودن به جدیدترین دستاوردهای دانشی و مهارتی و دسترسی به ابزارها و فناوری‌های نوین، قادرند کیفیت بالایی از جراحی و درمان را در همکاری با سایر بخش های درمانی و بهداشتی به نمایش بگذارند، جزو افتخارات کشور مان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: کمترین دستاورد چنین فضایی، کاهش حداکثری عوارض پس از عمل، افزایش رضایت بیمار و نیز هدایت افکار عمومی به سمت کاهش جراحی‌های غیرضروری و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های غیرضروری به سیستم بهداشتی و درمانی خواهد بود.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران ادامه داد: محتوای علمی این دوره به طور مشخص بر اساس نیازسنجی‌هایی انجام گرفته و توسط استادان بنام دنیا در سه روز آموزش فشرده به صورت سخنرانی‌های اصلی، 17 سمپوزیوم، 16 دوره آموزشی فشرده، 6 نمایش ویدیویی از اعمال جراحی و 4 ورکشاپ عملی برگزار می‌شود که هر روز از ساعت 8 صبح آغاز شده تا ساعت 7:45 بعدازظهر ادامه می‌یابد.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: