کد خبر: ۵۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفا آنلاين:روانشناسی>خودشناسی- اگر از شما بپرسند شادترين شاغلان در دنيا کدامند، پاسخ شما چيست؟ ستارگان سينما؟ فوتباليست‌هاي ثروتمند؟ راهنمايان تورهاي جهانگردي؟ ما پاسخ اين سوال را بر اساس يافته‌هاي دانشمندان مي‌دهيم. بيشتر ما بيش از يک‌سوم زمان بيداري‌مان را سر کار مي‌گذرانيم، پس فهميدن اينکه چگونه اين زمان را به شادي و خلاقانه بگذرانيم مهم است. فارغ از اينکه ما در بالاترين درجات شغلي هستيم يا اينکه تازه‌کاريم و در ابتداي راه، اين موضوعي است که بايد مدنظر قرار گيرد.

به گزارش شفا آنلاين، اولين قدم براي شادي در کار، اين است که شغلي انتخاب کنيد که براي شما مناسب باشد. ميزان سختي يا آساني شغل يا حتي ميزان درآمد آن مشخص نمي‌کند که آيا شما در آن شغل شاد خواهيد بود يا نه بلکه آنچه تعيين‌کننده است تناسب آن شغل با توانايي‌ها و تمايلات شماست، بنابراين بهتر است سوال را به اين صورت تغيير دهيم؛ چه شغلي شما را شاد مي‌کند؟ راهنماي تور جهانگردي بودن خوب است اما اگر همسر و فرزندتان نتوانند شما را همراهي کنند، مدت‌هاي طولاني دور بودن از خانواده خوشايند نخواهد بود.


فوتباليست حرفه‌اي بودن خوب است، به شرط اينکه بتوانيد خود را در بالاترين سطح حفظ کنيد و آسيب‌ديدگي يا ديگر مسائل حاشيه‌اي شما را از اوج به زير نکشد. ستاره سينما بودن هم خوب است به شرط اينکه بدانيد دوره اوج در سينما کوتاه است، بنابراين، همه چيز به ديدگاه شما بستگي دارد. براساس نتايج تحقيقي در آمريکا مردم 3 ديدگاه در مورد شغل دارند؛ عده‌اي آن را فقط راهي براي کسب درآمد مي‌دانند. عده‌اي علاوه بر کسب درآمد به‌وجهه و جايگاه شغل هم اهميت مي‌دهند. گروه ديگر به شغل به‌عنوان بخشي از هويت و معناي زندگي نگاه مي‌کنند. در هر کدام از اين گروه‌ها که قرار بگيريد مي‌توانيد شاد باشيد اما به نوع متفاوتي.

در واقع شادي يک انتخاب است. انتخاب اينکه چگونه به شغلتان نگاه کنيد و آن را انجام دهيد. اين 2 عامل ميزان رضايت شما را رقم مي‌زنند و هر چه اين رضايت افزايش پيدا کند، شادتر خواهيد شد. براي اينکه در شغلتان شاد باشيد، بايد عواملي را درنظر بگيريد؛ آيا مي‌توانيد با همکارانتان ارتباط برقرار کنيد؟ آيا فرصتي براي ابراز ايده‌هاي جديد داريد؟ آيا کاري را که انجام مي‌دهيد، دوست داريد يا تنها به اميد ارتقاي شغلي و موفقيت‌هاي آينده در اين کار مانده‌ايد؟ آيا کاري که انجام مي‌دهيد به بهبود اوضاع جهان کمک مي‌کند حتي شده کمک کوچکي؟ آيا مجبوريد هر روز کار يکنواخت و تکراري‌اي انجام دهيد يا فرصتي براي ايجاد تغيير و کسب تجربه‌هاي تازه وجود دارد؟ بسياري از مردم کار مي‌کنند تا به زندگي‌شان معنا بدهند و اين موضوع آنها را شاد مي‌کند.

بعضي ديگر کار مي‌کنند تا بتوانند صورتحساب‌هايشان را پرداخت کنند و پولي هم براي تفريح و خرج‌هاي اضافه داشته باشند. در هر دو صورت يادتان باشد شغلتان زندگي شخصي‌تان را تغيير مي‌دهد. پس به جاي رويابافي، آنچه را که دوست داريد انجام بدهيد. اگر مي‌خواهيد شاد باشيد، براي امروز کار و تجربه کنيد و لذت ببريد.



زندگی مثبت




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: