کد خبر: ۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 25
شفاآنلاین:کنگره>هپاتیت>رییس شبکه هپاتیت کشور، از برگزاری ششمین کنگره دو سالانه هپاتیت در تهران و شیراز خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدمؤید علویان افزود: ششمین کنگره دوسالانه هپاتیت تهران، ششم و هفتم خرداد ماه در تهران و هشتم خرداد ماه در شیراز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با ابداعات انتقال خون امروزه سالم ترین خونها را داریم، ادامه داد: در خصوص سلامت خون در این کنگره پنلی از سوی سازمان انتقال خون ایران ارایه می شود.

علویان تصریح کرد: شبکه هپاتیت ایران در نظر دارد ششمین دوره کنفرانس بین الملی هپاتیت تهران (THC6) را با مشارکت مراکز داخلی و برخی از مراکز علمی خارجی از جمله انجمن بیمارهای کبدی اروپا (EASL) از 6 تا 8 خرداد ماه در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار کند.

رییس شبکه هپاتیت کشور افزود: ایران از لحاظ علمی در زمینه درمان بیماری های هپاتیت و کبد از توانایی بالایی برخوردار است.

علویان، گردهمایی اساتید مطرح داخلی و خارجی، معرفی توانمندی های علمی کشورمان به جوامع علمی دنیا و در نهایت معرفی تهران به عنوان قطب تشخیص، درمان و پژوهش در زمینه بیماری های هپاتیت و کبد در منطقه را از اهداف برگزاری کنگره دوسالانه هپاتیت برشمرد.

وی افزود: ایران بدون اغراق در زمینه هپاتیت، از نظر تعداد مقالات طی 10 سال گذشته در منطقه سرآمد بوده و از نظر تعداد مراکز علمی تحقیقاتی و پروتکل های اجرایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشرفت های قابل توجهی بدست آورده است.

علویان با تاکید بر نقش سازمان انتقال خون ایران در حفظ سلامت خون اهدایی کشور گفت: امروز از نظر سلامت خون نیز ایران از کشورهای منطقه پیشی گرفته و همکاری ایران و انجمن بیمارهای کبدی اروپا در این کنگره موید این موضوع است.

وی افزود: این انجمن با بیش از 70 عضو برای نخستین بار است که کنگره علمی خود را در خارج از اروپا و به میزبانی و با مشارکت ایران برگزار می کند.

رییس شبکه هپاتیت کشور، سلامت خون را از محورهای مهم این کنگره دانست و گفت: از سال 1375 که غربالگری «هپاتیت سی» در ایران آغاز شده، شیوع این بیمارای در ایران کاهش یافته و در اکثر مراکز و درمانگاه های تالاسمی، با تشخیص زودرس بیماری، مشکل شیوع هپاتیت در بیماران تالاسمی تا 70 درصد کاهش یافته است.

علویان افزود: با ابداعاتی که برای حفظ سلامت خون در سازمان انتقال خون کشور صورت گرفته است از جمله انتخاب صحیح و دقیق اهدا کننده، تشویق اهدا کنندگان به اهدای خون مستمر، حذف خون جایگزین، برقراری فرهنگ اهدای خون داوطلبانه و جنبه خیراندیشانه و انسان دوستانه اهدای خون و استفاده از تست هایی با استاندارد بالا، بهترین و سالم ترین خون های دنیا در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی گفت: خود حذفی محرمانه، آموزش اهدا کنندگان، تشویق اهدا کنندگان سالم به اهدای خون و فرهنگسازی برای شعار اهدای خون سالم اهدای زندگی در جامعه از دیگر راهکارهایی است که سبب شده امروز صاحب یکی سالم ترین خون های اهدایی باشیم.

علویان افزود: امروزه در درمان هپاتیت سی در دنیا تحول عظیمی رخ داده به نحوی که می توانیم این بیماری را صد در درصد ریشه کن کنیم.

رییس شبکه هپاتیت کشور، شعار سال 2035 را برای کشورمان، «ایران بدون هپاتیت سی» اعلام کرد و گفت: این مهم با کمک شبکه هپاتیت، مراکز درمانی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکزی که با سلامت خون در ارتباطند امکانپذیر است.

علویان افزود: پس از سال 1370 بطور سازمان یافته غربالگری و پیشگیری از شیوع هپاتیت آغاز شد و سازمان انتقال خون نیز بطور هدفمند متولدین پس از این سالها را به اهدای خون تشویق می کند، زیرا احتمال شیوع هپاتیت در میان آنها بسیار کم است.

وی از ایراد 60 سخنرانی، بیش از 70 مقاله شفاهی و 130 پوستر و دو تا سه هزار شرکت کننده در این کنگره خبر داد.

علویان گفت: ثبت نام این کنگره به شکل آنلاین صورت می گیرد و توسط نرم افزار موبایل حضور غیاب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت سازمان انتقال خون در سلامت خون و نقشی که در این زمینه در جامعه ایفا می کند، با هماهنگی مدیرعامل سازمان، کلیه شرکت کنندگان از سوی این سازمان رایگان پذیرش می شوند.

علویان از همکاران پزشک و بخش جذب و اهدا دعوت کرد که از مباحث کنگره طی این سه روز بهره مند شوند.

رییس شبکه هپاتیت کشور، مباحث این کنگره را برای متخصصان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی بسیار مفید خواند.

علویان ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در ششمین کنگره دو سالانه هپاتیت به آدرس اینترنتی www.the6.ir مراجعه کنند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: