کد خبر: ۵۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 22
جهانگیر الماسی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- بازیگر و هنرمند سرشناس کشور، درباره سریال"درحاشیه" گفت: این سریال سطحی است و درباره پزشکان هم نیست،بلکه در مورد یکسری انسان عقب مانده است که معلوم نیست برای کدام مملکت و با چه فرهنگ و زبانی هستند.

جهانگیرالماسی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با اشاره به این که این قبیل کارها بی هویت است،اظهار کرد: قدرمسلم شرط اول سودجویی، سوداگری و کلاهبرداری دانش، شعور است. اما دانش و شعوری که در جهت غلط حرکت می کند. شخصیت های این سریال نیزهمه عقب مانده هستند،پس نمی توانند پزشک باشند.

وی ادامه داد: زیرا برای پزشک بودن به یک سطح فکری،اندیشه،پرستیژ و دانایی احتیاج است.به نظر من حرف های پیش آمده درباره این سریال نوعی تبلیغ برای آن محسوب می شود تا سر زبان ها بیفتد و مردم بشنوند و نگاه کنند.در واقع به نظرمی رسد دراین سریال از جاهای خاصی به ماجرا دامن زده شده که به پزشکان در حال توهین است. این که گفته می شود این سریال درباره پزشکان است حال مثبت یا منفی در ذهن مردم ثبت خواهد شد.

الماسی خاطرنشان کرد: پس از مشاهده این سریال متوجه شدم که درباره پزشکان صحبت نمی کند بلکه درباره یک فرد بی هویتی است که معلوم نیست از فروختن گوسفند پولدار شده یا یک شبه پولدار شده، بعد رفته یک برج زده؛ همه چیز آن غلط است.انگار کسی هم نیست که بگوید شهرداری به یک چنین برجی که مثل زندان است اجازه می دهد بیمارستان شود؟

وی افزود: اگر به شروع اتفاقی که برای سریال درحاشیه ثبت شده دوباره نگاه شود، مشخص است که حتمأ این سریال باهماهنگی هایی آماده شده است.

این بازیگر اظهار کرد: مردم ما هم شرایط مالی خوبی قرار ندارند و بیشتر احساسات در زندگی اشان حاکم است و پس از شنیدن چنین مسائلی درباره پزشکان برای نمونه پس از حضور فردی در یک مطب با 40 نفر مراجعه کننده درآمد آن پزشک را با خودشان مقایسه کرده و ناگزیرحرص هم می خورند.

وی یادآور شد: من دراین سریال توهین به ساحت پزشکان نمی بینم یعنی به نظرم اگر این موضوع بیش از حد بزرگنمایی شود نوعی توهین به این قشر تلقی خواهد شد.پس باید از آن گذشت زیرا معلوم نیست چه چیزی ساخته و درباره چه کسی صحبت شده است؟

وی اذعان کرد: در قشر هنرمندان همگی متوجه بزرگواری تمامی پزشکان عزیزمان،دانایی، خردمندی،توانایی و تخصص آنها و نیاز مردم به آنها نیز هستیم.

وی با اشاره به این که در هر کاری امکان دارد سوداگری وجود داشته باشد، اظهار کرد: این سریال نه کار انتقادی است نه طنز اجتماعی.به همین خاطرمعتقدم نباید آن را قاطی کار هنرمندان مملکت و دست اندرکاران رسانه کرد.ضمن اینکه معتقدم کارهای آقای مدیری با یک حمایت ویژه ای توزیع می شود، برای نمونه توزیع سریال آن در بقالی ها برای کسی اتفاق نمی افتاد اما برای ایشان رخ داد.یااینکه چرا وزیر امور خارجه ما باید مستقیم به خدمت ایشان برود؟و.....

الماسی به شفا آنلاین گفت: پزشکان محترم ما الان عصبانی هستند اما اگر چنین مسائلی را در نظر بگیرند متوجه می شوند که این عزیزان از خانواده هنر نیستند وکار رسانه ای دیگری انجام می دهند و موفق هم هستند. اما کارهایشان به جامعه ای لطمه می زند .

وی خاطرنشان کرد: زمانی که انواع کلاهبرداری ها، ظلم، حق مردم را خوردن و... وجود دارد اما از گذشتن از همه این ها و رفتن سراغ جامعه پزشکی و گرفتن یقه آنها اصلأ پسندیده نیست.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
پزشك عمومى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
3
1
افرين بر هـنرمند عزيز اقاى الماسى در مصاحبه استاد محترم دكتر نوروزى هـم أمده بود كه بايد اجازه بد هـيم خود هـنرمندان وزين و با سابقه جواب اين به ظاهـر هـنرمندان ( در حاشيه ايها ) را بدهند
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
5
اقای الماسی شما تاحالاکارطنزکردی شمااز روی غرض ورزی نظرمیدی شماهم فیلم بساز توبقالی بفروش قرار نیست شما بجای بیننده نظربدی بینندگان فهیم ایرانی عفل شعوردارن
مشعوفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
1
نقد کوتاه ولی بسیار پر محتوایی بود.ایشان بواقع از پیشکسوتان عرصه هنر هستند و زاده نشده هنرمندی که وی را رهرو قدیمی این راه نداند.نقد منصفانه یعنی همین پزشکان را به شکیبایی فراخوانده و بنوعی از برخورداری برخی از اصحاب هنر از مقوله رانت هنر دولتی سخن رانده اند که نمیتوان منکرش بود واینکه این روی واقعی طنز نیست و بیشتر به هجو میماند تا طنز.اگر جناب مدیری بسراغ رانت خواری!!!!!!برخی بازاریانی که بعضا در خفا خون ملت را بیصدا می مکند و یا آقازاده ها و سیاسیون و اینهمه اختلاسهای فراوان رفته بودند...درد این ملت را در یک اقدام مردمی بیان مینمود ولی افسوس که ایشان چنین رسالتی در بطن هنر نمی بینند و دیوار کوتاه را ترجیح میدهند.اینگونه طنزها مختص همان بقالی هاست و بس.هنر چیزی بالاتر و والاتر از تملق گویی یا کوبیدن قشری خاص برای خوشامد گروهی دیگر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
3
بالاخره باید به نحوی به اشکالاتی که برخی از پزشکان دچار آن هستند و تنها بیماران قربانی آنند، پرداخته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: