کد خبر: ۵۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفاآنلاین_باید بدانید خروج ترشحی شبیه به مایع منی هنگام ادرار کردن یک مشکل نسبتاً رایج است که در بسیاری از موارد سبب نگرانی فرد مبتلا می گردد. عمدۀ مردم به اشتباه به آن خروج اسپرم می گویند. باید متذکر شد که وجود اسپرم در ادرار را فقط آزمایشگاه می تواند تشخیص دهد.

به گزارش شفاآنلاین،معمولاً خروج هر مایعی با رنگ، قوام و غلظت شبیه به مایع منی را، مردان مایع منی تلقی می کنند، در صورتیکه بسیاری از این ترشحات، مایع منی نیستند.علت غلیظ بودن مایع منی وجود مقادیر زیاد قند فروکتوز در آن جهت تغذیۀ اسپرمها است. خروج ترشحی شبیه به مایع منی هنگام ادرار کردن یک مشکل نسبتاً رایج است که در بسیاری از موارد سبب نگرانی فرد مبتلا می گردد. عمدۀ مردم به اشتباه به آن خروج اسپرم می گویند. باید متذکر شد که وجود اسپرم در ادرار را فقط آزمایشگاه می تواند تشخیص دهد. معمولاً خروج هر مایعی با رنگ، قوام و غلظت شبیه به مایع منی را، مردان مایع منی تلقی می کنند، در صورتیکه بسیاری از این ترشحات، مایع منی نیستند.علت غلیظ بودن مایع منی وجود مقادیر زیاد قند فروکتوز در آن جهت تغذیۀ اسپرمها است.

 

ترشحات شبیه به مایع منی به سه شکل می توانند در ادرار ظاهر شوند:

قبل از خروج ادرار، مخلوط با ادرار، و پس از پایان ادرار کردن. اکثراً اینگونه ترشحات در پایان ادرار کردن از طریق مجرا خارج می گردند. ما در این نوشتار بنا را بر این می گذاریم که مایع خارج شده از مجرا همراه با ادرار کردن، همان مایع منی می باشد و در این مورد با خوانندگان گرامی صحبت می کنیم، هر چند که به سایر علل آن نیز به اختصار اشاره خواهیم کرد.

 

خروج مایع منی با ادرار را در اصطلاح پزشکی معمولاً "التهاب احتقانی پروستات" می نامند. فرایند یک رابطۀ زناشوئی توسط یک چرخۀ جنسی مشخص می شود که در مردان شامل 4 مرحله می باشد. اولین مرحلۀ آن برانگیختگی جنسی است. در حین این مرحله، غدۀ پروستات شروع به تولید یک مایعی می کند که حدود دو سوم حجم منی در مردان را تشکیل می دهد.

 

مردان دارای یک جفت کیسۀ منوی نیز هستند که در پشت پروستات قرار دارند و حدود یک سوم حجم باقیماندۀ مایع منی را تولید می کنند. فقط حدود 1 درصد حجم مایع منی را اسپرم یا همان نطفۀ مردانه تشکیل می دهد. هنگام انزال مایع تولید شده در غدۀ پروستات و کیسه های منوی وارد قسمت خلفی مجرای مرد می شوند و سپس از طریق 2 تا لوله، اسپرم تولید شده در بیضه ها نیز به مجرای خلفی منتقل شده و جمعاً مایع منی را تشکیل می دهند، و این مایع منی از طریق مجرای ادراری به بیرون دفع می شود.

 

در مردانی که می خواهند دیگر صاحب فرزند نشوند، این لوله ها را با جراحی قطع می کنند. اینگونه افراد مایع منی بدون اسپرم خواهند داشت. حجم مایع منی در مردان معمولا مابین 6-2 میلی لیتر متفاوت است، و هر قدر تعداد نزدیکی ها بیشتر باشند، از حجم آن کاسته می شود، چون که فرصت برای باز تولید آن اندک است.

 

برای کامل شدن فرایند یک رابطۀ زناشوئی طبیعی، باید تمامی مراحل یک چرخۀ جنسی کامل شوند.این مراحل به ترتیب عبارتند از:

مرحلۀ برانگیختگی، مرحلۀ کفه یا همان تداوم تحریک جنسی، مرحلۀ انزال، و بالاخره مرحلۀ فروکش.

اگر مردی وارد مرحلۀ برانگیختگی شود، بدون اینکه سایر مراحل رابطۀ زناشوئی را کامل کند، پروستات مایع منی را تولید می کند، ولی این مایع خارج نمی شود. ممکن است خروج مایع منی با ادرار همراه شود.

 

پروستات از نظر آناتومی بر بستر راست روده که مدفوع در آن جمع می شود قرار دارد. حین اجابت مزاج به پروستات فشار وارد شده و باز ممکن است خروج مایع منی با ادرار همراه شود. افرادیکه دچار یبوست شدید هستند، ممکن است حتی بدون برانگیختگی نیز، دچار خروج منی از مجرای ادراری در حین اجابت مزاج شوند. ما در حال نشسته در حقیقت در روی پروستات خود می نشینیم. نشستن طولانی مدت ممکن است سبب خروج مایع منی از مجرا قبل از خروج ادرار شود.

 

پروستات مجاورت بسیار نزدیک با مثانه دارد و گردن مثانه به پروستات باز می شود. حین ادرار کردن مثانه منقبض می شود تا محتویات خود را خالی کند. وقتی مثانه آخرین قطرات ادرار را از خود خارج می سازد، در حقیقت پروستات چلانده می شود، و اگر پروستات بعلت التهاب، عفونت و یا برانگیختگی جنسی دچار تورم و احتقان شده باشد، چلانده شدن آن ممکن است سبب خروج مقداری مایع منی در انتهای ادرار کردن گردد.

 

اگر علت احتقان پروستات، التهاب یا عفونت پروستات باشد، بیمار ممکن است همراه با خروج مایع منی از مجرا احساس درد در ناحیۀ بیضه ها، کشالۀ ران، کمر و مقعد نماید، این علائم گاهاً همراه با سوزش و تکرر ادرار نیز هستند. ولی عده ای از بیمارانیکه دارای التهاب یا عفونت پروستات می باشند، فقط دارای ترشح از مجرا می باشند. این نوع ترشحات معمولاً بدنبال انزال و یا اجتناب از برانگیختگی بدون رابطۀ زناشوئی قطع می شوند.

 

برای برطرف کردن احتقان پروستات، نشستن در وان گرم به مدت 15-10 دقیقه در روز خیلی کمک کننده است. احتقان طولانی مدت یا طول کشیدۀ پروستات را در اصطلاح "التهاب مزمن پروستات" می گویند. این التهاب مزمن پروستات ممکن است عفونی و یا غیر عفونی باشد. یکی از علائم التهاب مزمن پروستات خروج ترشحی شبیه به مایع منی از مجرای ادراری است که ممکن است با یا بدون ادرار کردن باشد.

 

 

 حدود 1 درصد حجم مایع منی را اسپرم یا همان نطفۀ مردانه تشکیل می دهد

 

سایر علائمی که ممکن است همرا با التهاب مزمن پروستات دیده شوند عبارتند از: سوزش و تکرر ادرار، آهسته شدن جریان ادرار بعلت بزرگ شدن و تورم پروستات، احساس سوزش هنگام انزال، احساس سوزش در قسمت انتهائی دستگاه تناسلی حتی در حالت عادی و بدون ادرار کردن، اختلال جنسی مثل اختلال در نعوظ، احساس خارش در ناحیۀ دستگاه تناسلی، احساس یک حالت ناراحتی در قسمت تحتانی شکم، و درد در ناحیه میاندوراه (ناحیۀ ما بین کیسۀ بیضه و مقعد).بیمارانی که دچار التهاب مزمن پروستات هستند ممکن است هنگام شروع ادرار کردن و یا خاتمۀ آن و حتی در مایع منی قطراتی از خون را نیز مشاهده کنند.

 

سایر مواردی که ممکن است سبب احتقان پروستات و خروج مایع منی از مجرا شوند عبارتند از: انزال در فواصل طولانی مدت، مثلا هر ماه یک بار، دوچرخه سواری و یا اسب سواری بیش از حد (سبب وارد شدن فشار به پروستات و چلانده شدن آن می شود)، مصرف مقادیر زیاد غذاهای تند، الکل و کافئین.

 

نشستن طولانی مدت بخصوص در داخل ماشین، این حالت را تشدید می کند. توصیه می شود که اینگونه افراد بیش از 3-2 ساعت حالت نشسته نداشته باشند. توصیه می شود که اگر در حالت رانندگی هستید هر 3-2 ساعت توقف نمائید، مقداری راه بروید و مثانۀ خود را خالی نمائید. نشستن بر روی یک بالش نرم به مقدار زیادی فشار وارده بر پروستات را می کاهد. باید از مواردیکه در فوق ذکر شدند به میزان زیادی اجتناب کرد. دارو درمانی کمک شایانی در درمان التهاب پروستات دارد.

 

افرادی که دارای ترشح مجرا با یا بدون ادرار کردن هستند، نیاز به بررسی دارند. ابتدا باید با آزمایش مشخص ساخت که ماهیت ترشح چیست، آیا آن منی است و یا ماهیت دیگری دارد. ممکن است ترشح مجرا در حقیقت چرک باشد و نشان از یک بیماری خطیر مثل بیماری مقاربتی مانند سوزاک می باشد که نادیده انگاشتن آن می تواند منجر به عواقب وخیم گردد. در مواردی که علت وجود ترشح مجرا عفونتهای مقاربتی است، اگر درمان نشوند، معمولاً ظرف چند روز یا هفته علائم فروکش کرده و فرد فکر می کند که خوب شده است، در صورتیکه بیماری پنهان باقی مانده و شروع به انتشار به نقاط مختلف بدن می نماید. یعنی عفونت و میکروب در بدن است، و فقط علائم هستند که از بین رفته اند.

 

گاهی این ترشحات نه مایع منی هستند و نه چرک ناشی از عفونت. خود مجرا در مردان دارای یک سری غدد است که ترشحات لزجی تراوش می کنند و اگر مقدار آن زیاد باشد، بصورت خیس شدن مختصر و لکه دار شدن لباس زیر خود را نشان می دهد.ما یک حالتی هم داریم که در اصطلاح به آن سیلان منی گفته می شود.

 

سیلان منی عبارت است از خروج خود بخودی و غیر ارادی منی بدون برقراری رابطۀ زناشوئی یا رسیدن به حالت ارگاسم است. این حالت غیر ارادی است و تحت کنترل فرد نمی باشد و ممکن است چندین بار در روز اتفاق بیفتد. این حالت معمولاً برای فرد مبتلا بسیار استرس زا می باشد. با شناخت علل آن می توان به مقدار زیادی مشکل سیلان منی را حل کرد. سیلان منی بیشتر در سنین نوجوانی و بلوغ اتفاق می افتد، علت آن افزایش هورمونها و افزایش تولید مایع منی است. کمترین حالت نعوظ و کمترین حالت تحریک، منجر به خروج منی می گردد.

 

کوچکترین افکار  و یا رویای محرک دچار خروج مایع منی می گردد

 

 شایعترین علل سیلان منی به قرار زیر هستند:

1. عوامل روانی: در اینجا فرد به علت عدم آگاهی کافی، افکار خود را بیش از حد به تحریکات جنسی متمرکز می کند و وارد مرحلۀ برانگیختگی جنسی از 4 مرحلۀ یک چرخۀ جنسی می شود، و چون چرخۀ جنسی کامل نشده و به ارگاسم نمی رسد، مکرراً حالت سیلان منی به وی دست می دهد.

 

2. عوامل محیطی: در اینجا فرد از عوامل موجود در پیرامون خود (کتاب، رسانه های صوتی و تصویری، اینترنت و غیره) جهت تحریکات جنسی استفاده می کند و مغز وارد مرحلۀ برانگیختگی جنسی می شود، و اگر چرخۀ جنسی کامل نشود، ممکن است سیلان منی اتفاق بیفتد. عوامل روانی ناخود آگاه هستند ولی فرد از عوامل محیطی با ارادۀ خود استفاده می کند.

 

3. انزال دارای یک مرکز در نخاع شوکی است که سبب تخلیۀ کیسه های منوی می شود. استمناء و یا مقاربت بیش از حد (مثلا چندین بار در روز) سبب تحریک بیش از حد این مرکز گردیده و ممکن است در عده ای حتی بدون تحریکات جنسی، بصورت غبر ارادی کیسه های منی خالی شوند.

 

4. خستگی مفرط: در خستگی جسمی یا روانی شدید ناشی از کار مفرط، فرد ممکن است به خواب عمیق برود. در خواب عمیق مهار از قشر مغز برداشته می شود. اینگونه افراد بلافاصله پس از خوابیدن، بدون وجود کوچکترین افکار یا فانتزی و یا رویای محرک، دچار خروج مایع منی می گردند. این با خروج منی در خواب ناشی از افکار، فانتزی و یا رویا فرق می کند.

 

5. علت پنجم بیماریهای التهابی است. در اینجا به علت وجود التهاب در قسمتهای مختلف ناحیۀ تناسلی مثل، حشفه، پوست حشفه، التهاب پروستات، التهاب کیسه های منوی، و یا التهاب اپیدیدیم، سبب انتقال تحریکات از ناحیۀ تناسلی به مرکز انزال در نخاع شوکی شده و فرد ممکن است در روز چندین بار دچار سیلان منی خود بخودی شود.

 

6. علت ششم که خیلی هم مهم است مصرف بعضی از داروها است.  داروهایی که سردستۀ آنها عده ای از دارو ها هستند که در روان پزشکی مصرف می شوند. در اینجا ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر فردی دچار سیلان منی می باشد و از داروهای روانپزشکی استفاده می کند به هیچ وجه نباید سرخود اقدام به قطع دارو نماید. حتماً لازم است که شما با پزشک معالج خودتان مشورت نمائید.

 

 7sib

 

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
1
من در روز چند بار مایعی مثل منی کش میاد ولی بی رنگ هست باید چکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای آزمایش و بررسی به ارولوژیست مراجعه کنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
بعضی اوقات در انتهای ادرار چیزی،به صورت دانه دانه از من خارج میشه که بعضی اوقات در مایع منی هم دیدم،اگه امکان داره راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
ممکن است شما دچار عفونت شده باشید بهتراست به ارولوژیست مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
سلام ببخشید من درآخر ادرارم چند قطره منی هم خارج میشه البته بدون بو دیگه البته نمی دونم که منی هست یانه
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟

حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
علت وجودادراردرمنی به هنگام انزال
سن حدود65 سال
ساده تر بگویم که ادراربا منی درپایان رابطه زناشویی کاملا واضح است.با تشکرویژه
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی وضعیت پروستات ومجاری اداری وتناسلی به ارولوژیست مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
سلام من 19 ساله هنگام خود ارضایی منی با ادرار قاطیه وته التم یه سوزش های خفیف میکنه
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اکید برعدم انجام این گناه است.ضمن اینکه عوارض جدی هم گریبانگیرتان خواهد شد.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
سلام من ۱۵سالمه هر موقع یه فیلم ،،. میبینم دستشوییم کمیگیره میرم دسیتشویی ادرار خارج میشه بعد از ادرار ه مایع لغزنده بیرنگ خارج میشه کش هم میاد از چند نفر پرسیدم میگن مشکلی نیس من باید چیکار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه فیلم ها ی تحریک کننده نگاه نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
0
باسلام بنده ۳۶سالمه هنگام نشستن بیش از حد یا یاهنگام ادرار کردن کمی مایه معنی از من خارج می شود دکتر اورولژیست رفتم قطره پرستاتان داده وقرص سفکسیم به نظر شما نگران کننده است یا مه متشکرم حجت از مشهد خیلی نگرانم
مدیر پایگاه باسلام
فعلا داروهایتان را مصرف کنید تا نتیجه مشخص شود.نگران نباشید انشالله بادارو،درمان می شوید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سلام انتهای ادرارم چن قطره منی خارج میشود که بو نمیدهد لطفا کمک کنید۱۵ساله هستم
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
سلام ترامادول ترک کردم حالا ادرار میکنم بویع منی میده و یبار چند تا گیف دیدم سریع چیز شدم. خلاصه خجالتیم شما کمک نکنی همینجوری میمونم دکتر نمیرم
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
سلام خسته نباشید من ۲۵ سالمه به خاطر ورزش کردن و بدنسازی اصلا رابطه جنسی ندارم و مکمل هم مصرف میکنم حدود یک هفته هست که این حالتو دارم یعنی در پایان ادرار با کمی سوزش مایعی شبیه به منی خارج میشه خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟
Javad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
سلام در آخر إدرارم قطره ها ی منی می‌ریزد باید چی کار کنم 15
مدیر پایگاه باسلام
چند ساله هستید؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
0
باسلام بیستوهفت ساله هستم تاحالاخودارضایی کمی شایدسالی پنج مرتبه داشتم اماباراخروقتی ارضاع شدم بااب بودبعدش بیضه هام شروع کرده بدرد.تیرکشیدن .راه میرم روپهلومیخوابم.ب پشت میخوابم درمیگیره.احساس میکنم بیضه راستم ی جوردیگه شده .زیراپاندیس چسبیده ب پام مثل ی رگ تیرمیکشه .مشکل چیه؟؟ ممنون میشم جواب بدید
مدیر پایگاه باسلام
شما باید توسط ارولوژیست معاینه شوید تا درصورت نیازدرمان گردید
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
با سلام و خسته نباشید
مورد اول تو سیلان منی یعنی عوامل روانی ایا مشکل سازه!؟
ینی اگه کسی دچار برانگیختگی جنسی بشه اما تحریکی تو کار نباشه بعد از ادرارش اسپرم بیاد ایا ایراد داره یا عادیه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
سلام من22سالمه ده روز نه خودارضایی داشتم ونه رابطه پس از آن یک روز به هنگام ادرار اب منی سفت شده ژله مانند باادرارم دفع کردم علت آن چیست مچکرم
Alone
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
سلام من وقتي إدرار مي كنم يه مايعي ازم خارج ميشه مثلا دوسه روزي ي بار هم اين اتفاق ميفته وبعضي وقتا هم سوزش إدرار دارم دكتر رفتم گفت اب زياد بخورم
ممنون ميشم جواب بدين ١٧ساله هم هستم
مدیر پایگاه باسلام
ما نمی دانیم منظورشما ازمایع چیست
اما اگراین شرایط همیشگی است توصیه می شود به متخصص کلیه ومجاری ادرار یا ارولوژیست مراجعه نمایید
Alone
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
سلام من وقتي إدرار مي كنم يه مايعي ازم خارج ميشه مثلا دوسه روزي ي بار هم اين اتفاق ميفته وبعضي وقتا هم سوزش إدرار دارم دكتر رفتم گفت اب زياد بخورم
ممنون ميشم جواب بدين ١٧ساله هم هستم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
با سلام و خسته نباشید
مورد اول تو سیلان منی یعنی عوامل روانی ایا مشکل سازه!؟
ینی اگه کسی دچار برانگیختگی جنسی بشه اما تحریکی تو کار نباشه بعد از ادرارش اسپرم بیاد ایا ایراد داره یا عادیه
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
با سلام و خسته نباشید
مورد اول تو سیلان منی یعنی عوامل روانی ایا مشکل سازه!؟
ینی اگه کسی دچار برانگیختگی جنسی بشه اما تحریکی تو کار نباشه بعد از ادرارش اسپرم بیاد ایا ایراد داره یا عادیه
محمد
|
United Kingdom
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
با سلام خسته نباشید۰تو آزمایشی که من دادم متوجه شدم تو نمونه ادرارم اسپرم دیده شده۰بنظر خطرناک هست یا نه۰علتشو بهم بگین۰؟ ممنونم۰
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
باسلام من چندروزی هست که وقتی روی صندلی محل کار میشینم احساس میکنم بین محل مقعد تا زیربیضه هام در یک نقطه یک برآمدگی وجود داره ولی با لمس کردن چیزی حس نمیکنم ودرد هم نداردفق موقع نشستن احساس میکنم واینکه مایع تقریبا زردرنگ چسبناکی هم بعضی مواقع از آلتم خارج میشه واین فکرمنو مشغول کرده لطفا راهنمایی بفرمائید. سپاسگزارم
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
باسلام 46 ساله . درضمن آزمایش psaهم دادم چند ماه پیش همه چی نرمال بوده
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
سلام ممنون از راهنمای هاتون.ببخشید من چن وقتی هس میرم دستشوی بعد ادرارم یه دو قطره اسپرم خارج میشه.کاملا علیظ .ممنون میشم راهنمای کنید.۲۴سالمه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
سلام من هرروز موقع مدفوع کردن مایع منی خارج میشه!من چه کار کنم من !
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید ازسوی ارولوژیست تحت معاینه وبررسی قراربگیرید
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
با سلام.
بنده 18 سال سن دارم و مدتی بود که بعد از ادرار کردن مدام احساس ادرار مجدد کاذب داشتم و این مشکل به خصوص در شب بسیار تشدید میشد و باعث میشد که نتونم بخوابم. بعد از مراجعه به دکتر عمومی گفت که این مشکل از استرس و وسواس فکری ناشیه و چند تا قرص از جمله "فنازومکس" برام تجویز کردن که تا حدودی بهتر شدم. مشکل اصلی که برای بنده پیش آمده اینه که من امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم پس از ادرار مقداری مایع سفید رنگ شبیه منی ازم خارج شد که فکر کردم بعلت جنب نشدن در خواب بوده و فقط غصل کردم. حدود 4 ساعت بعد وفتی دوباره رفتم دستشویی دوباره پس از ادرار مایع سفید بسیار غلیظ کاملا مشابه منی از من خارج شد که خودم فکر کنم منی باشد. به همین علت دوباره چند ساعت خوابیدم که اگه جنابت توی خواب صبحم ناقص اتفاق افتاده بوده انجام شه ولی پس از بیداری دیدم که دچار جنابت خواب نشدم و پس از اینکه رفتم دستشویی برای بار سوم دوباره پس از ادرار مقدار بیشتری مایع منی از من خارج شد. البته این را هم اضافه کنم که طی هفته گذشته هم چند باری پس از ادرار یه چیزایی شبیه به چرک سفید رنگ به صورت جامده پس از ادرار از آلت تناسلیم خارج میشد که در این مورد احتمتل بسیار زیاد منی نبوده. خواهشا سریع تر جوابم رو بدید چون خیلی حیاتیه و بگید که باید یه چه دکتری مراجعه کنم و در ضمن پس از هر بار این اتفاق نیاز به غسل دارم؟(در ضمن من حدود 4 ساله که اصلا خود ارضایی نداشتم و در ضمن تقریبا هیچوقت در روز تصورات جنسی ندارم) با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به ارولوژیست مراجعه نمایید تا مشکل هرچه سریعتربررسی وردمان شود
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
با سلام.
بنده 18 سال سن دارم و مدتی بود که بعد از ادرار کردن مدام احساس ادرار مجدد کاذب داشتم و این مشکل به خصوص در شب بسیار تشدید میشد و باعث میشد که نتونم بخوابم. بعد از مراجعه به دکتر عمومی گفت که این مشکل از استرس و وسواس فکری ناشیه و چند تا قرص از جمله "فنازومکس" برام تجویز کردن که تا حدودی بهتر شدم. مشکل اصلی که برای بنده پیش آمده اینه که من امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم پس از ادرار مقداری مایع سفید رنگ شبیه منی ازم خارج شد که فکر کردم بعلت جنب نشدن در خواب بوده و فقط غصل کردم. حدود 4 ساعت بعد وفتی دوباره رفتم دستشویی دوباره پس از ادرار مایع سفید بسیار غلیظ کاملا مشابه منی از من خارج شد که خودم فکر کنم منی باشد. به همین علت دوباره چند ساعت خوابیدم که اگه جنابت توی خواب صبحم ناقص اتفاق افتاده بوده انجام شه ولی پس از بیداری دیدم که دچار جنابت خواب نشدم و پس از اینکه رفتم دستشویی برای بار سوم دوباره پس از ادرار مقدار بیشتری مایع منی از من خارج شد. البته این را هم اضافه کنم که طی هفته گذشته هم چند باری پس از ادرار یه چیزایی شبیه به چرک سفید رنگ به صورت جامده پس از ادرار از آلت تناسلیم خارج میشد که در این مورد احتمتل بسیار زیاد منی نبوده. خواهشا سریع تر جوابم رو بدید چون خیلی حیاتیه و بگید که باید یه چه دکتری مراجعه کنم و در ضمن پس از هر بار این اتفاق نیاز به غسل دارم؟(در ضمن من حدود 4 ساله که اصلا خود ارضایی نداشتم و در ضمن تقریبا هیچوقت در روز تصورات جنسی ندارم) با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به ارولوژیست مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
باسلام من مشکل دارم مشکلم که میرم دست شوی که برایه متفوع فشار میدم که ادرار میکنم اخر ادرا ابمنی میوفتد خیلی قلیز وزیاد هروز انجوری حالت دارم الان نمیدونم چدار کنم مشکلم حل کنید ومشکله دومیم اگه یفیلم سکسی یا توفکر فزای برم اب سیلان می
ریزه علت چیه مشکلمو حل بکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
سلام من ۳۰ ساله هستم و یک پسردارم هفت ساله شوده و تو این هفت سال دیگه بچه دار هم نشودیم و حالا قبل ویا بعد ادرار مثل منی و اسپرم ازم خارج میشه مخاهم راهنمایی کنید چزکار و پیش چی دوکتوری مراجعه کنم منظورم اینه که میخاهم بچه دار شوم خانمم را دوکتور بوردم گفتن مشکل نداری
مدیر پایگاه باسلام
شما به ارولوژیست مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
من 14ساله هستم بدون اینکه تحریک بشم وقتی میرم دستشویی بعد ادرار ازم منی میاد چیکار کنم ؟؟کلافه شدم
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست شما به یک ارولوژیست مراجعه نمایید تا موضوع بررسی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
سلام
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
سلام دوست عزیز خسته نباشین.
من ۲۲ سالمه جدیدا آلتم به خارش و سوزش هنگام ادرار افتاده و ادار و منی باهم خارج میشه.
به نظرم منی هم خارج میشه چون لباس زیرم چند قطره منی دیده میشه اما بعضی وقت ها به رنگ زرد هستش.
و اینکه خواستم بدونم با این وضعیت اگه رابطه جنسی برقرار کنم برا طرفم مشگلی پیش میاد یا نه؟؟؟
همانطور که فرمودین منم دقیقا این موردارو دارم.
سوزش و تکرر ادرار، احساس سوزش هنگام انزال، احساس سوزش در قسمت انتهائی دستگاه تناسلی حتی در حالت عادی و بدون ادرار کردن، احساس خارش در ناحیۀ دستگاه تناسلی، احساس یک حالت ناراحتی در قسمت تحتانی شکم.
ممنون میشم کمکم کنین.
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما ابتدا برای درمان خود تان به ارولوژیست مراجعه کنید ضمن اینکه این روند می تواند برای فرد مقابل هم بیماری زا باشد
Omid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
باسلام
سی و چهار ساله هستم و متاهل...چند وقتی هست که بعد از ادرار کردن احساس میکنم کامل تخلیه نشدم و مجددا که تخلیه میکنم چند قطره بیشتر ادرار نمی آید و این روند شاید تا پنج بار در چند دقیقه اتفاق بیفتد و این بعد از یکی دو روز رفع میشه...گاهی هم بعد از ادرار مایعی بدون رنگ و لزج ازم خارج میشه...در کل احساس میکنم پروستاتم خوب کار نمیکنه...لطفا راهنمایی کنید...
متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازسوی ارولوژیست تحت معاینه قراربگیرید چراکه ممکن است مشکل مجاری ادراری یا پروستات داشته باشید
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
سلام دکتر جان امروز من بعد ادرارم مایع سفید رنگی ازم اومد اما ادرار بعدی این مشکل نیفتاد فقط یبار دلیلش چیه
دکتر من بیضه سمت راستم خیلی درد میکرد بردم سونو گفت واریکوسل نداری اما هنوز درد خفیفی هس بام از لحاظ ظاهری هم مساوین علتش چیه؟
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا قبلا هم این مشکل را داشته اید؟
آیا متاهل هستید یا مجرد؟
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
سلام اقایه دکتر من موقعه ادرار اب منی خارج میشه خیلی میترسم به مشکل بر بخورم میشه راهنمایی گنید ۲۳سالمه تازه اینجوری شود خودم فکر میگردم جنوب شدم ولی اشتباه میگردم دلیلش چیه
مدیر پایگاه باسلام
اگراین روند ادامه یافت باید حتما به ارولوژیست مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
تازگیا بعدی از دسشویی بزرگ اب منی میاد لیلیش چیه میترسم راهنمایی گنید۲۳ سالمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
سلام من ۱۳سالمه بعضی وقتا بعدازادرارمایه ژلی سفیید بدون بوازم خارج میشودنشانه چیست
مدیر پایگاه باسلام
آیا خودبخود این اتفاق می افتد یا اینکه بادیدن فیلم ویا تصاویری این اتفاق رخ می ردهد؟
صدراله صباغان
|
United States
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
سلام .عمل لیزر سنگ مثانه انجام دادم و قرض فرماید و سیپروفلوکساسین و یکی دیگه مصرف میکنم دکتر گفت پروستات داری حالا بعد از ۲۰ روز از عمل گذشته و موقع رابطه جنسی اسپرم ازم خارج نمیشه چکار کنم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
سلام ببخشید 21 یا 22 سالمه واین که محتلم میشم میدونم که محتلم شدن ضرری نداره ولی بعضی وقتا نه همیشه یه مایع چسبناک مقدارش هم زیاد نیست در حالت عادی خارج میشه . ضرر داره یا نه
ابوالفظل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
من 13 سالمه اسپرم من همراه با ادرار بیرون می آید لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگراین روند ادامه دار می باشد بهتراست به ارولوژیست مراجعه نمایید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
با سلامـ۳۱ سالمه اسپرمم صفره .هیچ مایعی منی داخل ادرارم مشاهده نکردم ایا ممکنه اسپرم من همراه ادرار خارج بشه .. تا الان ازمایش ادرار ندادم
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید حتما توسط یک ارولوژیست معاینه شوید
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
سلام وخسته نباشید
من هرلار که رابطه دارم وقتی حالت ارگاسم میشم ادرار زیادی با سرعت فوران میکنه. شوهرم خیلی خوشحال میشه ازاین قضیه
اما بعد کل تخت رو باید بشوریم. علت چیه؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید برای بررسی مجاری ادراری و مثانه تان به ارولوژیست مراجعه نمایید
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
سلام من شب رفتم دستشویی که ادرار کنم در اخر ادرارم چند قطره مایعی امد که شبیه اسپرم بود لطفا بهم بگید این چه مایعی بود بخدای خیلی میترسم من حدود 2 ماهه خود ارضایی نکردم فقط مشکل من چیه لطفا ممنون میشم و 19 سالمه
مدیر پایگاه
باسلام
اگراین اتفاق دوباره رخ داد بهتراست برای معاینه به ارولوژیست مراجعه نمایید
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
سلام من شب رفتم دستشویی که ادرار کنم در اخر ادرارم چند قطره مایعی امد که شبیه اسپرم بود لطفا بهم بگید این چه مایعی بود بخدای خیلی میترسم من حدود 2 ماهه خود ارضایی نکردم فقط مشکل من چیه لطفا ممنون میشم و 19 سالمه و مجردم چکارکنم
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
درود دکتر من نزدیک 10سالی میشه کهج در پایان ادرار و بافشار یه مایع غلیظ و بی بویی میاد بیرون خواستم بدونم باید چیکار کنم خواهشا ایشالله ماشالله رو ولش کنید درست وحسابی اگه بلدید راهنمایی کنید.دمتون گرم
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا متاهل هستید یا مجرد؟
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
یه دکتر خوب جواب درست را به اینها بگن علت اش چیه
مدیر پایگاه

خروج مایع منی با ادرار
خروج
ترشحی شبیه به مایع منی هنگام ادرار کردن یک مشکل نسبتاً رایج است که در
بسیاری از موارد سبب نگرانی فرد مبتلا می گردد. عمدۀ مردم به اشتباه به آن
خروج اسپرم می گویند. باید متذکر شد که وجود اسپرم در ادرار را فقط
آزمایشگاه می تواند تشخیص دهد. معمولاً خروج هر مایعی با رنگ، قوام و غلظت
شبیه به مایع منی را، مردان مایع منی تلقی می کنند، در صورتیکه بسیاری از
این ترشحات، مایع منی نیستند.علت غلیظ بودن مایع منی وجود مقادیر زیاد قند
فروکتوز در آن جهت تغذیۀ اسپرمها است.


 


ترشحات شبیه به مایع منی به سه شکل می توانند در ادرار ظاهر شوند:


قبل
از خروج ادرار، مخلوط با ادرار، و پس از پایان ادرار کردن. اکثراً اینگونه
ترشحات در پایان ادرار کردن از طریق مجرا خارج می گردند. ما در این نوشتار
بنا را بر این می گذاریم که مایع خارج شده از مجرا همراه با ادرار کردن،
همان مایع منی می باشد و در این مورد با خوانندگان گرامی صحبت می کنیم، هر
چند که به سایر علل آن نیز به اختصار اشاره خواهیم کرد.


 


خروج مایع منی با ادرار را در اصطلاح پزشکی معمولاً "التهاب احتقانی پروستات" می نامند. فرایند
یک رابطۀ زناشوئی توسط یک چرخۀ جنسی مشخص می شود که در مردان شامل 4 مرحله
می باشد. اولین مرحلۀ آن برانگیختگی جنسی است. در حین این مرحله، غدۀ
پروستات شروع به تولید یک مایعی می کند که حدود دو سوم حجم منی در مردان را
تشکیل می دهد.


 


مردان
دارای یک جفت کیسۀ منوی نیز هستند که در پشت پروستات قرار دارند و حدود یک
سوم حجم باقیماندۀ مایع منی را تولید می کنند. فقط حدود 1 درصد حجم مایع
منی را اسپرم یا همان نطفۀ مردانه تشکیل می دهد. هنگام انزال مایع تولید
شده در غدۀ پروستات و کیسه های منوی وارد قسمت خلفی مجرای مرد می شوند و
سپس از طریق 2 تا لوله، اسپرم تولید شده در بیضه ها نیز به مجرای خلفی
منتقل شده و جمعاً مایع منی را تشکیل می دهند، و این مایع منی از طریق
مجرای ادراری به بیرون دفع می شود.


 


در
مردانی که می خواهند دیگر صاحب فرزند نشوند، این لوله ها را با جراحی قطع
می کنند. اینگونه افراد مایع منی بدون اسپرم خواهند داشت. حجم مایع منی در
مردان معمولا مابین 6-2 میلی لیتر متفاوت است، و هر قدر تعداد نزدیکی ها
بیشتر باشند، از حجم آن کاسته می شود، چون که فرصت برای باز تولید آن اندک
است.


 


برای کامل شدن فرایند یک رابطۀ زناشوئی طبیعی، باید تمامی مراحل یک چرخۀ جنسی کامل شوند.این مراحل به ترتیب عبارتند از:


مرحلۀ برانگیختگی، مرحلۀ کفه یا همان تداوم تحریک جنسی، مرحلۀ انزال، و بالاخره مرحلۀ فروکش.



اگر مردی وارد مرحلۀ برانگیختگی شود، بدون اینکه سایر مراحل رابطۀ زناشوئی
را کامل کند، پروستات مایع منی را تولید می کند، ولی این مایع خارج نمی
شود. ممکن است خروج مایع منی با ادرار همراه شود.


 


پروستات
از نظر آناتومی بر بستر راست روده که مدفوع در آن جمع می شود قرار دارد.
حین اجابت مزاج به پروستات فشار وارد شده و باز ممکن است خروج مایع منی با
ادرار همراه شود. افرادیکه دچار یبوست شدید هستند، ممکن است حتی بدون
برانگیختگی نیز، دچار خروج منی از مجرای ادراری در حین اجابت مزاج شوند. ما
در حال نشسته در حقیقت در روی پروستات خود می نشینیم. نشستن طولانی مدت
ممکن است سبب خروج مایع منی از مجرا قبل از خروج ادرار شود.


 


پروستات
مجاورت بسیار نزدیک با مثانه دارد و گردن مثانه به پروستات باز می شود.
حین ادرار کردن مثانه منقبض می شود تا محتویات خود را خالی کند. وقتی مثانه
آخرین قطرات ادرار را از خود خارج می سازد، در حقیقت پروستات چلانده می
شود، و اگر پروستات بعلت التهاب، عفونت و یا برانگیختگی جنسی دچار تورم و
احتقان شده باشد، چلانده شدن آن ممکن است سبب خروج مقداری مایع منی در
انتهای ادرار کردن گردد.


 


اگر
علت احتقان پروستات، التهاب یا عفونت پروستات باشد، بیمار ممکن است همراه
با خروج مایع منی از مجرا احساس درد در ناحیۀ بیضه ها، کشالۀ ران، کمر و
مقعد نماید، این علائم گاهاً همراه با سوزش و تکرر ادرار نیز هستند. ولی
عده ای از بیمارانیکه دارای التهاب یا عفونت پروستات می باشند، فقط دارای
ترشح از مجرا می باشند. این نوع ترشحات معمولاً بدنبال انزال و یا اجتناب
از برانگیختگی بدون رابطۀ زناشوئی قطع می شوند.


 


برای برطرف کردن احتقان پروستات، نشستن در وان گرم به مدت 15-10 دقیقه در روز خیلی کمک کننده است. احتقان
طولانی مدت یا طول کشیدۀ پروستات را در اصطلاح "التهاب مزمن پروستات" می
گویند. این التهاب مزمن پروستات ممکن است عفونی و یا غیر عفونی باشد. یکی
از علائم التهاب مزمن پروستات خروج ترشحی شبیه به مایع منی از مجرای ادراری
است که ممکن است با یا بدون ادرار کردن باشد.


 


مایع منی ، خروج مایع منی با ادرار ، مثانه


 حدود 1 درصد حجم مایع منی را اسپرم یا همان نطفۀ مردانه تشکیل می دهد


 


سایر علائمی که ممکن است همرا با التهاب مزمن پروستات دیده شوند عبارتند از:
سوزش و تکرر ادرار، آهسته شدن جریان ادرار بعلت بزرگ شدن و تورم پروستات،
احساس سوزش هنگام انزال، احساس سوزش در قسمت انتهائی دستگاه تناسلی حتی در
حالت عادی و بدون ادرار کردن، اختلال جنسی مثل اختلال در نعوظ، احساس خارش
در ناحیۀ دستگاه تناسلی، احساس یک حالت ناراحتی در قسمت تحتانی شکم، و درد
در ناحیه میاندوراه (ناحیۀ ما بین کیسۀ بیضه و مقعد).بیمارانی که دچار
التهاب مزمن پروستات هستند ممکن است هنگام شروع ادرار کردن و یا خاتمۀ آن و
حتی در مایع منی قطراتی از خون را نیز مشاهده کنند.


 


سایر مواردی که ممکن است سبب احتقان پروستات و خروج مایع منی از مجرا شوند عبارتند از:
انزال در فواصل طولانی مدت، مثلا هر ماه یک بار، دوچرخه سواری و یا اسب
سواری بیش از حد (سبب وارد شدن فشار به پروستات و چلانده شدن آن می شود)،
مصرف مقادیر زیاد غذاهای تند، الکل و کافئین.


 


نشستن
طولانی مدت بخصوص در داخل ماشین، این حالت را تشدید می کند. توصیه می شود
که اینگونه افراد بیش از 3-2 ساعت حالت نشسته نداشته باشند. توصیه می شود
که اگر در حالت رانندگی هستید هر 3-2 ساعت توقف نمائید، مقداری راه بروید و
مثانۀ خود را خالی نمائید. نشستن بر روی یک بالش نرم به مقدار زیادی فشار
وارده بر پروستات را می کاهد. باید از مواردیکه در فوق ذکر شدند به میزان
زیادی اجتناب کرد. دارو درمانی کمک شایانی در درمان التهاب پروستات دارد.



افرادی
که دارای ترشح مجرا با یا بدون ادرار کردن هستند، نیاز به بررسی دارند.
ابتدا باید با آزمایش مشخص ساخت که ماهیت ترشح چیست، آیا آن منی است و یا
ماهیت دیگری دارد. ممکن است ترشح مجرا در حقیقت چرک باشد و نشان از یک
بیماری خطیر مثل بیماری مقاربتی مانند سوزاک می باشد که نادیده انگاشتن آن
می تواند منجر به عواقب وخیم گردد. در مواردی که علت وجود ترشح مجرا
عفونتهای مقاربتی است، اگر درمان نشوند، معمولاً ظرف چند روز یا هفته علائم
فروکش کرده و فرد فکر می کند که خوب شده است، در صورتیکه بیماری پنهان
باقی مانده و شروع به انتشار به نقاط مختلف بدن می نماید. یعنی عفونت و
میکروب در بدن است، و فقط علائم هستند که از بین رفته اند.


 



گاهی این ترشحات نه مایع منی هستند و نه چرک ناشی از عفونت. خود مجرا در
مردان دارای یک سری غدد است که ترشحات لزجی تراوش می کنند و اگر مقدار آن
زیاد باشد، بصورت خیس شدن مختصر و لکه دار شدن لباس زیر خود را نشان می
دهد.ما یک حالتی هم داریم که در اصطلاح به آن سیلان منی گفته می شود.


 


سیلان
منی عبارت است از خروج خود بخودی و غیر ارادی منی بدون برقراری رابطۀ
زناشوئی یا رسیدن به حالت ارگاسم است. این حالت غیر ارادی است و تحت کنترل
فرد نمی باشد و ممکن است چندین بار در روز اتفاق بیفتد. این حالت معمولاً
برای فرد مبتلا بسیار استرس زا می باشد. با شناخت علل آن می توان به مقدار
زیادی مشکل سیلان منی را حل کرد. سیلان منی بیشتر در سنین نوجوانی و بلوغ
اتفاق می افتد، علت آن افزایش هورمونها و افزایش تولید مایع منی است.
کمترین حالت نعوظ و کمترین حالت تحریک، منجر به خروج منی می گردد.


 


خروج مایع منی با ادرار ، مایع منی ، اسپرم کوچکترین افکار  و یا رویای محرک دچار خروج مایع منی می گردد


 


 شایعترین علل سیلان منی به قرار زیر هستند:
1. عوامل روانی: در
اینجا فرد به علت عدم آگاهی کافی، افکار خود را بیش از حد به تحریکات جنسی
متمرکز می کند و وارد مرحلۀ برانگیختگی جنسی از 4 مرحلۀ یک چرخۀ جنسی می
شود، و چون چرخۀ جنسی کامل نشده و به ارگاسم نمی رسد، مکرراً حالت سیلان
منی به وی دست می دهد.



2. عوامل محیطی: در
اینجا فرد از عوامل موجود در پیرامون خود (کتاب، رسانه های صوتی و تصویری،
اینترنت و غیره) جهت تحریکات جنسی استفاده می کند و مغز وارد مرحلۀ
برانگیختگی جنسی می شود، و اگر چرخۀ جنسی کامل نشود، ممکن است سیلان منی
اتفاق بیفتد. عوامل روانی ناخود آگاه هستند ولی فرد از عوامل محیطی با
ارادۀ خود استفاده می کند.



3. انزال
دارای یک مرکز در نخاع شوکی است که سبب تخلیۀ کیسه های منوی می شود.
استمناء و یا مقاربت بیش از حد (مثلا چندین بار در روز) سبب تحریک بیش از
حد این مرکز گردیده و ممکن است در عده ای حتی بدون تحریکات جنسی، بصورت غبر
ارادی کیسه های منی خالی شوند.



4. خستگی مفرط: در
خستگی جسمی یا روانی شدید ناشی از کار مفرط، فرد ممکن است به خواب عمیق
برود. در خواب عمیق مهار از قشر مغز برداشته می شود. اینگونه افراد
بلافاصله پس از خوابیدن، بدون وجود کوچکترین افکار یا فانتزی و یا رویای
محرک، دچار خروج مایع منی می گردند. این با خروج منی در خواب ناشی از
افکار، فانتزی و یا رویا فرق می کند.


 


5. علت پنجم بیماریهای التهابی است.
در اینجا به علت وجود التهاب در قسمتهای مختلف ناحیۀ تناسلی مثل، حشفه،
پوست حشفه، التهاب پروستات، التهاب کیسه های منوی، و یا التهاب اپیدیدیم،
سبب انتقال تحریکات از ناحیۀ تناسلی به مرکز انزال در نخاع شوکی شده و فرد
ممکن است در روز چندین بار دچار سیلان منی خود بخودی شود.



6. علت ششم که خیلی هم مهم است مصرف بعضی از داروها است.  داروهایی
که سردستۀ آنها عده ای از دارو ها هستند که در روان پزشکی مصرف می شوند.
در اینجا ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر فردی دچار سیلان منی می باشد و
از داروهای روانپزشکی استفاده می کند به هیچ وجه نباید سرخود اقدام به قطع
دارو نماید. حتماً لازم است که شما با پزشک معالج خودتان مشورت نمائید.


ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
سلام خسته نباشید
نظرهارو خوندنم یکسری مشکل من رو داشتند یعنی بعداز پایان ادرار چند قطره منی خارج می شه و سوزش هم ایجاد می کنه رفتم پیش دکتر برام یه پنی سیلین و قرص سیپروفلوکساسین 500 و فنازومکس 100 تجویز کرد و گفت مشکلت عفونته .منظورش چه جور عفونتیه ؟لطفا راهنمایی کنید. 16 سالمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
سلام وقتیکه من برای خروج ادرارومدفوع فشارمیدهم مایعی سفیدوغلیظ بابوازم خارج میشه آیاعادی است بمدت5سال من اینجورم18ساله ومجردهستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
سلام وقتیکه من برای خروج ادرارومدفوع فشارمیدهم مایعی سفیدوغلیظ بابوازم خارج میشه آیاعادی است بمدت5سال من اینجورم18ساله ومجردهستم
ممد
|
United Kingdom
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
سلام من موقعی ک خود ارضایی میکنم ب ارضا ک مسرسم بعد از خروج مایع منی یه چیز مثل ادرار با مایع منی خارج میشه به رنگ زرد میتونین کمک کنید علتش چیه درمان چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
سلام من وقتی ادرار میکنم لپام ب داخل میره کمرم ضعیف میش مث وقتی ک ادم ارضا میش ایا درمان داره لطفا ج بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
سلام وقتیکه من برای خروج ادرارومدفوع فشارمیدهم مایعی سفیدوغلیظ بابوازم خارج میشه آیاعادی است بمدت5سال من اینجورم18ساله ومجردهستم
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
مدت شش سال میشودکه به این امراض مبتلاهستم دراول که مریض شدم پشت چهاربندم دلم میشودکه یک سیرباراست وزبندبودبعداز خودسرانه آب منی سرزد بدون اراده دچارکمردرشدم هرقدردوایی نمودم کدام فایده ندیدم ومقاومت به سردی راندارم جواب عاجل میخواهم خیلی خسته شدم
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
مدت شش سال میشودکه به این امراض مبتلاهستم دراول که مریض شدم پشت چهاربندم دلم میشودکه یک سیرباراست وزبندبودبعداز خودسرانه آب منی سرزد بدون اراده دچارکمردرشدم هرقدردوایی نمودم کدام فایده ندیدم ومقاومت به سردی راندارم جواب عاجل میخواهم خیلی خسته شدم
قیطاس
|
United States
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
باسلام خسته نباشید من پانزده سال سن دارم بعاز ادرار کردن هر چهار رزو یک بار یک مایع سفید بدون بو بیرون می آید و بعضی از شب های مایع منی بدون هیچ اراداه ای بیرون می ریزد و بعضی موقعه هاسوزش دارم و انگار یک قطره ادرار دارم.به دکتر ارولوژی مراجعه کردمه سنوگرافی و آزمایش انجام دادمه هیچی نشان نداده به نظرشما مشکلی وجود دارد. ممنون
بی نشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
باسلام من ۱۶ سال سن دارم و چند روزی است که قبل از ادرار ابی تقریبا به رنگ خاک از التم خارج شده و وقتی به سر الت دست میزنم درد ریزی دارد ممنون میشم که اول به من بگویید بیماریم چیست.راه درمان ان.باتشکر
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط یک ارولوژیست چکاب شوید
ghasem
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید؟ببخشیدمن بعداز ادرارمقدارکمی ازم منی خارج میشه قبلا اینجورنبودم دومرطبه این عمل پیش اومد علتش چیست..باتشکر
ghasem
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
سلام خسته نباشید؟ببخشیدمن بعداز ادرارمقدارکمی ازم منی خارج میشه قبلا اینجورنبودم دومرطبه این عمل پیش اومد علتش چیست..باتشکر۲۷ساله
مدیر پایگاه
باسلام
اگر این روند ادامه یافت بهتراست به ارولوژیست مراجعه نمایید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
سلام من 17سالمه بعد از ادرار بیشتر وقتی که صبح از خواب بلند میشم ابی بی رنگ به اندازه کمی از التم خارج میشه درمومیونید بی زحمت راهنمایی منید
مدیر پایگاه
باسلام
اگراین شرایط ادامه یافت بهتراست به یک ارولوژیست مراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
سلام من الان یه ۵ ال ۶ ماهیه که محتلم نشدم و قبلا استمنا میکردم و لواط اما الان یه ۲ ال ۳ سالیه که ترک کردم علت محتلم نشدنم چیست ۱۸ سالمه
مرادي
|
Denmark
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
بسيار عالي هستيد
خلیل
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
سلام دکتر جان تقریبا چهار ماههبعداز ادرار ازم منی خارج میشه میشه علتشو بفرمائید چه
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
با سلام من ۱۶ سالمه و جدیدا حدود دوباره با ادرار یک قطره مایع سفید غلیظ از من خارج میشه مشکل کجاست؟
آیا خطرناکه؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما درسن بلوغ هستید و برخی موارد این چنینی طبیعی است
اما اگراین روند ادامه یافت دوباره پیام بگذارید
یهیی
|
Germany
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
سلام دکتر من مشگل دارم وقتی دستشویی بزرگ میکنم اخر ادرار اب چرک میاد چکار کنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا سابقه بیماری عفونی داشته اید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
باسلام من65سال دارم لباس زیرم اگر روزی چند بار تعویض نمایم بوی شهوت میدهد خواستم راهنمای فرماید وعلت ان را متذکر شود
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
سلام
من ۱۹ سالمه و چن وقتیه ک بعد از ادرار ی قطره مایع تقریبا کدر ک شبیه ادرار نیس تقریبا ۲ ۳ بار تو یک ماه خارج میشه و اوایل احساس داشتن ادرار میکردم ولی ادرار نداشتم و یا خیلی کم بود رفتم ازمایش دادم و فیزیوتراپی هیچ کدوم مشکلیو پیدا نکردن تو ازمایشام
ی مدت شیرینی جات و قند رو کنار گذاشتم (ورزشکارم هستم و بعضی مواقع تمرینات سنگین دارم) اون مشکل احساس ادرار کذب از بین رفت اما بعد از ادرار همچنان لباسم خیس میشه در حد یک قطره و هنگام ادرار در اواخرش ادرارم به زیر کلاهک التم میره لطفا جوابمو بدین ک اینا نشونه چیه و چ بیماریه راه درمانش چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
سلام من ۲یا۳ سالی هست بعد از ادرار یا خود به خود ازم منی خارج میشه ۱۶ سالمه ومجرد
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
اگر مردی وارد مرحلۀ برانگیختگی شود، بدون اینکه سایر مراحل رابطۀ زناشوئی را کامل کند، پروستات مایع منی را تولید می کند، ولی این مایع خارج نمی شود. ممکن است خروج مایع منی با ادرار همراه شود.
این جملتون یعنی اینکه غسل جنابت باید کرد و اینکه گناهی انجام شده؟
علـــــی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
سلام پسری ۱۸ ساله هستم.چند ماه پیش هنگام دفع ادرار درد شدید داشتم و خون دفع میکردم و دکتر تشخیص داد که عفونت ادراری است و چرک خشک کن قوی تجویز کرد و پس از مصرف خوب شدم.حالا چند روزی هست که زیر آلتم خط کبودی بوجود آمده و بعضی وقت ها با خارش همراه هست و گاهی اوقات هم رنگ ادرارم کدر است و گاهی به طور غیرطبیعی منی همراه ادارام خارج میشود علت چیست؟
الیاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
سلام من وقتی میرم دستشویی،موقع ادرار حدود 3-4قطره ماده سفید میاد بیرون آیا مشکل داره باعث نازایی است.البته لازم بذکر است ک قبلا خیلی استثناء میکردم
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
سلام من ۱۹ سالمه بعضی موقع ها در اول یا وسط یا آخر ادرارم احسای میکنم مایع منی خارج مشود ولی حس ارضا شدن ندار میخواستم بدانم مایع منی است یا چیز دیگر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
من ۴۵ ساله و متاهل هستم. موقع فشار برای مدفوع کردن از مجرای ادراری مایعی غلیظ خارج میشه البته بعد از ادرار اولیه. چند باره که اینطور شدم. دو بار اول دانه های برنج و ریز بود ولی بار اخر شبیه مربا بود. راهنمایی میخواستم از خدمتتون. ممنون
مدیر پایگاه
باسلام
شما درسنی هستید که حتما باید تحت نظرارولوژیست باشید.باید چکاب های لازم انجام شود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
با سلام.یه مشکلی دارم که ندرتا برای من اتفاق می افتد.این مشکل رو از 17 سالگی تا الان که 31 ساله هستم، در دوره های خاصی از سال(اواخر زمستان تا اوایل بهار و اواخر تابستان تا اوایل پاییز)برایم اتفاق می افتد.بعد از اینکه ادرار به انتها رسید،حس میکنم کمی ادرار باقی مانده و وقتی هم که استبرا میکنم یک سوزش خفیفی حس میکنم.و بعد از آن مایع سفید رنگی هم خارج میشود.چون وسواس دارم سعی میکنم در دستشویی بمانم و بعد از خروج مایع سفید،دوباره ادرار کنم تا مایع سفید به لباسهایم سرایت نکند.و بعد از ادرار مجد دیگر مایع سفیدی خارج نمیشود.ممنون میشم ما را راهنمایی بفرمایید نیازی به درمان دارم یا خیر.با تشکر
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
سلام من زکی استم مشکلی دارم لطفان راهنو مایم کونید من وقتی کی ادرار می کو نم منی بیرون میاد باید پیش کدام دوکتر بیروم کی خوب شوم
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
ضمنا به ارلوژیست مراجعه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
سلام،من ۱۶ سالمه و ورزشکار حرفه ای هم هستم،چند ماهه که احساس میکنم همراه با ادرارم یه مایع خارج میشه و بعضی وقتاهم بعد ادرارم،هر دوحالتو هم خودم علنا دیدم،نه رابطه داشتمه و نه به چیزی فکر میکنم
خواستم ببینم چرا اینجورم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
جواب منو ندادین که گفته بودم،دکتر لطفا بگین من خیلی گیجم نمیدونم باید چیکار کنم،روز به روز دارم ضعیف تر میشم تو ورزشم و رکوردام خیلی بد شدنه و هرچیم تمرین میکنم فایده نداره
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست برای چکاب به ارولوژیست یا متخصص داخلی مراجعه کنید
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
سلام وقتی که بعد از چند هفته خود ارضای نمی کنم در هنگام ادرار مایع ای شبیه منی خارج می شود اگر میشه راهنمایی کنید ممنون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
سلام. درحین خودارضایی درصورتی که منی در استانه خروج باشد و عمل خودارضایی را قطع کنی ایا منی باز میگردد و مشکلی برای سیستم تناسلی ایجاد میکند؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
بله درمواقعی می تواند مشکل سازباشد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
باعرض سلام من بعد از ادرار آب غلظ میاد علتش چیست خیلی غلیظ هم نیست میشه دلیل شو بگین
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
سلام،من متاسفانه بمدت 1 سال و خورده ای خودارضایی میکردم حالا که 2 ماهه ترکش کردم بعد پایان ادرارم منی ازم خارج میشه(بو و رنگ منی دارد) و حتی عوارض خودارضایی و از خودش نشون میده(زوال مغز، تاری چشم ها و...) میشه کمک کنید تا دیگه این اتفاق نیفته؟ خواهش میکنم!
علی
|
Romania
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
من چند باری که دقت کردم بعد از ادرار چندقطره زرد رنگ یواش خارج شد و وقتی دست زدم چسبونکی بودش. آیا مشکل خاصی هست؟ سن حدود 17 سال
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
با سلام من حدود سه سال خود ارضایی میکردم و زود انزالی دارم الان حدود یک ماه هست ک توبه کردم اما بعد دفع مدفوع مایع سفید رنگی مثل منی از من خارج میشه خواستم بدونم مشکل از کجاست این اتفاق یک بار صبح ویک بار آخر شب برام افتاد واینکه ۱۷ سال سن دارم ممنون میشم اگر کمکم کنید
مدیر پایگاه
باسلام
خودارضایی را رها کنید
آرام آرام و با دلمشغولی های تحصیلی و ورزشی و سایربرنامه ریزی های اوقات فراغت،موضوع را به فراموشی بسپارید.اما اگرمشکل حل نشد حتما به رفتارشناس جنسی مراجعه نمایید
ادریس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
سلام من یه فرد مجرد هستم نوزده سالمه همیشه بعد ادرار مایع خیلی غلیضی خارج میشه لطفا راهنمایی کنین کار تحریک کننده ای هم انجام نمیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
0
سلام ازم منی میادموقع ادرار خیلی وقته چیکارکنم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
0
0
من چند باری که دقت کردم بعد از ادرار چندقطره زرد رنگ یواش خارج شد و وقتی دست زدم چسبونکی بودش. آیا مشکل خاصی هست؟ سن حدود 17 سال
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
سلام من ۱۸ سالمه ترک خود ارضایی کردم بعد از ادرار یکم معنی بی رنگ خارج میشود لطفا راهنمایی کنید
اشکبوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
سلام آقای دکتر من ۳۴سالمه واریکوسل دارم بعداز رابطه جنسی وقتی دستشویی میرم مایع لیز قبل از ادرارم خارج میشه چند بار باید به طوری که بعداز دستشویی به اندازه یک قطره باز مایع لیز خارج میشه وآلتم بعداز نزدیکی خارش داره به مدت یکی دوساعت چکار کنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط ارولوژیست معاینه شوید
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
سلام بعضی موقع ها هنگام مدفوع منی از آلتم خارج میشه علت چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
این موارد اطلاعاتی بسیار مهم،حساس و آموزنده هستند از این رو از ناشر اینگونه آموزه ها،مخصوصا آموزه های پزشکی بسیار سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
0
0
سلام آقای دکتر من 42 سال دارم در کشاله ران احساس خارش زیادی دارم البته حدود 20 ساله برای درمان به دکتر هم رفتم از تربینافین تا خیلی داروها که العان حضور ذهن ندارم استفاده کردم ولی بعد چند روز دوباره خارش شروع شده بعد ادرار هم مایع بی رنگ چسب ناکی هم دفع میکنم بعد بیدار شدن از خواب بعضی وقتها احساس درد در پشتم میکنم که بعد از چند ساعت این درد کم میشه بگین چیکار کنم ممنون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
سلام من25.سالمه بعدازادرارمایعی سفیدرنگی بیرون میآید وسوزش دارد
مثل رنگ خمیردندان
مدیر پایگاه
باسلام
برای چکاب و راهنمایی تخصصی به ارولوژیست مراجعه کنید
پاهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
سلام
من هر روز یا هر دفعه که ادرارم میاد احساس میکنم ادرارم کامل تخلیه نشده و توی آلتم مونده و بعد چند دقیقه چند قطره ادرار و همراه یه قطره مایه تقریبا زرد رنگ بدون اختیار خارج میشه.۱۹ سالم هست لطفا راهنمایی کنید و ایا نیاز به غسل هم دارم یا ن؟
کمیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
0
0
سلام من 14 سالمه بعد از ادرار مایعی سفید میاد شب قبل از خواب هم همینطوری میشه اصلا تحرک ندارم میشه زود تر جوابم را بدهین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
0
0
سلام من ۱۶ سالمه و حدود دو ماه هست خود ارضایی رو ترک کردم الان حدود دو سه هفته هست که بعد از ادرار یه مایع سفید چسبناک بی بو ازم خارج میشه و احساس میکنم ادرارم کامل خارج نشده و یکم بعد دستشوییم میاد خواهش میکنم لطفا کمکم کنید امکان دکتر رفتن ندارم خواهش میکنم جواب بدید و راهنمایی کنید برای خوب شدن چیکار کنم امکان رفتن به دکتر ندارم
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
سلام من مرد ۴۱ ساله هستم پنج ساله جدا شدم و رابطه زناشویی ندارم ، فقط گاهی که بهم فشار میومد در ابتدای جدایی خودارضایی می کردم ولی مشکلات استرسی زیادی داشتم از رابطه قبلی ولی کم کم دفعات خود ارضایی و حتی برانگیختگی هم کم شده الان مدتیه، که زمانی که مثلا نشستم حس می کنم مایع منی از مجراش حرکت می کنه و موقع ادرار در انتهاش ترکیبی منی و ادرار خارج میشه ازم . و گاهی کمر درد دارم به نظر شما عفونت پروستات دارم یا دلیلش نداشتن رابطه است البته سوزش و دردی ندارم و آیا امکان داره بعد مدتی میل به رابطه و برانگیختگی جنسی رو از دست بدم چون قصد ازدواج دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
سلام بنده 16 ساله هستم وقتی ادرار می کنم همراه با ادرار مایعی کش میاد چیکار کنم؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
با سلام
۲۳ سال سن دارم، دیروز بعد از ادرار کردن در انتها با منقبض کردن مثانه برای تخلیه کامل مایع سفید رنگی دقیقا مثل منی از من خارج شد ، و امروز در ناحیه کمر احساس درد دارم و به نظرم تعداد رفتن به دستشویی برای ادرار کردنم زیاد شده، راهنمایی فرمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
سلام من ۱۴ سالمه دو سه دفعه ای هستش که هنگام ادرار دانه های ژله ای خارج میشود قبلا زیاد خودارضایی میکردم ولی حدود ۲ هفته است که ترک کردم و این مشکل را دارم
لطفا راهنمایی کنین
یه وقت عفونت نباشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
بدون معاینه نمی تووان به شما نظرداد بهتراست یک ارولوژیست شما را ویزیت کند
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
سلام دکتر من یه مدت عادت کردم که بعد از ادرار کردن آلتم رو بشویم چون فکر میکنم التم ادراری میشه و نیاز به شستن داره لطفا کمکم کنید . 16 سال
مدیر پایگاه
باسلام
حتماشستشو را دردستورکاردایمی تان قراردهید.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
یعنی چی دکتر من نمیتونم اینجوری ادامه بدم خسته شدم از وس التم رو شستم
مهسا
|
Germany
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
سلام آقای دکتر من به تازگی دستگاه ایودی گذاشتم قبلا که نداشتم هیچ مشکل خارش و سوزش نداشتم ولی الان یک ماه که گذاشتم واینکه همسرم متاسفانه ایستاده دستشویی میکنه ممکنه که بخاطر ریختن اب منی همراه با ادرار باشه این خارش و سوزش ها اا
مدیر پایگاه بیماریهای التهابی لگن: در ۲۰ روز اول پس از کارگذاری مشاهده میشود. دلیل اصلی آن تشخیص ندادن عفونت موجود قبل از کار گذاشتن آی.یو.دی و یا رعایت نکردن اصول استریل در زمان جایگذاری است. در این موارد فرد باید جهت بررسی  مجددمراجعه کند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
سلام دکتر . وقتی مدفوع میکنم مقعدم میسوزه و بعد هم از التم ماده ای چسبناک می آید (بعد از مدفوع) چی کار کنم دکتر؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
آیا هموروئید-بواسیر- ویا فیشرندارید؟
آیا مشکل یبوست دارید؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
دکتر من 16 سالمه بعد نمیدونم چه مشکلی دارم بعد از مدفوع از التم ما ده ای چسبناک می اید و بعد از شستن التم خوب میشود میشه کمک کنید و بعضی از موقع ها مقعدم میسوزه وقتی دستشویی میکنم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
سلام 17 سالمه ...مشکل من اینه که شروع ادرارم سفید رنگه و یکمی غلیظه ولی کم کم به رنگ طبیعی میرسه.خواستم بدونم دلیلش چیه.(در ضمن من زیاد میشینم و درس میخونم)لطف میکنید اگه جواب بدید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
سلام دکتر من 16 سالمه. وقتی می رم دستشویی و ادرار میکنم بغله آلتم سمت راست سفید میشه و به خارش میاد ولی خب بعد آلتم رو میشورم خوب میشه و یه عادت هم کردم که بعد از ادرار التم رو بشویم و یه مشکلی دیگه هم دارم که بعد از مدفوع از التم ماده ای چسبناک می اید خیلی مشکل دارم دکتر کمکم کن.
Mani
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
سلام ببخشید من در گذشته خودارضایی میکردم وقتی فهمیدم چه عواقب بدی داره کنار گذاشتم والان حدود ۱۰ ماهه پاکم ولی بعد از اینکه ول کردم بعد از ادرارم مایع منی میاد و کامل نمیاد دوباره نیم ساعت دیگه هم میاد من چه کار کنم کمکم کنید نمیدونم وقتی این مایع میاد باید غسل کنم یا ن لطفا ۱۵ سالمه
arshia
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
سلام دکتر من ۱۶ سالمه هنگام ادرار اولش کمی مایعی سفیدو غلیظ خارج شد چیکار کنم حتما باید به دکتر برم اخه،نمیتونم، به بابا،و ماما بگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
بنده ۱۴ سال دارم.
هر روز پس از ادرار کردن مایعی چسبونکی از من خارج می‌شود؟؟؟
آیا خروج این مایع ضرر دارد؟؟؟
چگونه می‌توانم درمان خانگی کنم؟؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
باسلام
من ام ی سؤال داشتم. من یک پسر 17 ساله هستم به مدت 1 سال است که موقع دستشویی رفتن آب غلیظ رنگ از ادرار و مدفوع میاد بیرون این حکم استخراج آب منی چی لدفن به من ام پاسخ دهید.
آیا این یک مشکل است...
صابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
سلام.
بنده 36ساله و متاهل هستم
چند مرتبه این اتفاق برایم می افته اگگر میشه راهنمایی کنید
بهنگام مدفوع به جای ادرار یک مایع غلیظ و تقریبا سفید رنگ شبیه مایع منی به جای ادرار از بنده خارج میشود
بنده قرص متادون هم مصرف میکنم و یبوست ناشی از مصرف هم دارم ایا لازم است به دگتر مراجعه کنم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
0
سلام من این یک روزه که پس از ادرار یک مایع سفید رنگ و بی بو بعد از ادرار خارج میشود
خیلی منو ترسونده مشکلی هست؟!
چطور برطرف میشه؟!و بخاطر چی به وجود اومده؟!
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
0
0
سلام من ۳۸ سالمه و از ۸سال پیش مجرد هستم از سال ۹۶ زندان بودم و تازه آزاد شدم
امروز صبح رفتم سرویس بهداشتی که بعد از ادرار معمولی و همیشگی مقدار زیادی منی ازم خارج شد البته با سوزش و درد زیاد . لازم به ذکر هست که مدت ۱ ماهه باکسی رابطه نداشتم و مکمل چربی سوزی و پرتئین وکربو هم مصرف میکنم خیلی نگرانم لطفا بهم جواب بدید ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست یک ارولوژیست شما را ویزیت نماید
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
سلام من باخانوممباخانومم رابت بر قرار موکنم اول اب من خیل کم میاد بعد ادرار اما ورم پروستات هم دارم چیکار کونم خانومم باردار نموشه سه سال ازدواج کردم سالی اول باردار شد ولی حالا دیگه نه
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
0
سلام
باعرض خسته نباشید
من ۲۵ سالمه بعضی وقتا بعد از ادرار یه چیزی مث مایع منی از من خارج میشه میخواستم راهنماییم کنیدمشکل چیه
باتشکر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: