کد خبر: ۵۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
یک متخصص اخلاق پزشکی گفت: با توجه به تشخیص سالانه 90 هزار بیمار سرطانی در کشور و لزوم برخورداری از خدمات طب تسکینی بخصوص در سه ماه پایان عمر بیمار، باید مقدمات گسترش و بهبود خدمات طب تسکینی در کشور فراهم شود تا بتوان به بهترین نحو به بیماران خدمات داد.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر علیرضا باقری  با اشاره به اینکه تقدم پیشگیری بر درمان در آموزش عمومی می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از بروز انواع سرطان باشد، اظهار کرد: اطلاع رسانی مناسب در جامعه باعث کسب آگاهی بیشتر از چگونگی پیشگیری از بروز سرطان و همچنین تشخیص زودرس آن باشد. این امر خود کاهش هزینه‌های درمانی و اجتماعی را برای بیمار به دنبال دارد.

وی در ادامه به اقدامات اخیر نظام سلامت درباره موضوع غربالگری سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ به عنوان شایع‌ترین انواع سرطان در ایران اشاره کرد و افزود: انجام غربالگری در بیماری‌های سرطان از جایگاه موثری در کنترل این بیماری‌ها برخوردار است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: با توجه به تشخیص سالانه 90 هزار بیمار سرطانی در کشور و لزوم برخورداری از خدمات طب تسکینی بخصوص در سه ماه پایان عمر بیمار، باید مقدمات گسترش و بهبود خدمات طب تسکینی در کشور فراهم شود تا بتوان به بهترین نحو به بیماران خدمات ارایه کرد.

باقری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی، توزیع عادلانه منابع سلامت و تربیت نیرو متخصص باید در تمام حوزه‌های درمانی سرطان مورد توجه قرار گیرد تا تمامی بیماران سرطانی با توجه به مرحله بیماری خود از این خدمات مراقبتی بهترین بهره را برند. بنابراین ضروری است که این مهم در اولویت سیاست‌گذاری در حوزه سلامت قرار گیرد.

این متخصص اخلاق پزشکی و طب تسکینی در پایان با اشاره به اینکه بحث مالی در ایجاد رابطه میان پزشک و بیمار تاثیر بسزایی دارد، یادآور شد: گسترش بیمه‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند در ایجاد رابطه صحیح میان پزشک و بیمار کمک کننده باشد. همچنین تقویت رابطه میان پزشک و بیمار ما را به سمت جامعه سالم پیش خواهد برد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: