کد خبر: ۵۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 09
شفاآنلاین_یک پدر می‌گوید: ‌از خودم متنفرم که دارم این را می‌گویم. اما کاری کرده‌ام که بچه‌هایم گریه کنند. در طی ده سال اخیر بارها و بارها این اتفاق افتاد. وقتی این اتفاق می‌افتد واقعا قلبم می‌شکند.
به گزارش شفاآنلاین،یک زمانی قسم خوردم که دیگر این کار را نکنم. اما زندگی همیشه مطابق میل و خواسته‌ی شما نیست.» اما چه کلماتی می‌توانند بهترین چیزی باشند که به بچه‌ها می‌گوییم؟

۱- من به تو افتخار می‌کنم

هیچ چیز قدرتمندتر از گفتن آفرین یا هزارباریکلا نیست. در واقع اگر می‌خواهید عزت نفس فرزندتان را بسازید، به او بگویید «من به تو افتخار می‌کنم». با گفتن این جمله انگار که ظرف چند ثانیه یک آسمان‌خراش ساخته‌اید.

۲- دوستت دارم‌

این جمله را به قدر کافی نمی‌گوییم. یا اغلب از روی بی‌فکری می‌گوییم، انگار که جزو کاری در لیست کارهایمان بوده. باید سعی کنیم که بیشتر این جمله را به فرزندانمان بگوییم. در واقع «دوستت دارم» از آن دست جمله‌هایی است که باید با عمل خود آن را ثابت کرده و نشان دهید.

۳- به تو اعتقاد دارم‌

مثل ساختن همان آسمانخراش از عزت نفس فرزندتان است، وقتی که می‌گفتید «به تو افتخار می‌کنم». در واقع با گفتن آن فرزندانمان فکر ممی‌کنند که چقدر آنها را باور داریم و می‌توانیم کوهستانی از عزت نفس از آنها بسازیم.

۴- من طرفدار توام

در فرازها و نشیب‌ها و شکست‌های زندگی، فرزندانمان نیاز به کسی دارند که از آنها طرفداری کند، حتی وقتی هیچ‌کس حامی آنها نباشد. فرزندانمان به حمایت ما نیاز دارند، حامی آنها باشیم، به آنها باور داشته باشیم، تشویق‌شان کنیم و سکوی پرتابشان شویم.
parentsmag
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: