کد خبر: ۵۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 06
شفاآنلاین-دومین کنگره جراحی آندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه ۲۶ تا ۲۸ فروردین ۹۴ در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید موسی صدر حسینی دبیر علمی کورس اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه گفت: این برنامه یک کورس آموزشی سه روزه با حضور دو متخصص از آمریکا خواهد بود.

وی افزود: در این کورس آموزشی سخنرانی هایی از قبیل سخنرانی آناتومی نرمال قاعده جمجمه، دسترسی اندوسکوپیک قاعده جمجمه، تسریح عملی آناتومیک به صورت زنده،جراحی زنده یک تومور در اتاق عمل به صورت همزمان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: هر روز سه پنل با حضور کارشناسان و صاحبنظران رشته های مختلف خواهیم داشت که این پنل ها در روز اول شامل بازسازی اندوسکوپیک قاعده جمجمه در مایع مغزی نخاعی خواهد بود.

وی گفت: در پنل روز دوم بررسی زوایای مختلف تشخیصی و درمانی تومور کرانیو سافارنژیوما و اندوسکوپیک به این تومور خواهد بود همچنین در پنل روز سوم نیز ضایعات پیچیده و قامنز قاعده جمجمه و درمان آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی سپوزیوم اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه در ادامه افزود: سابقه جراحی آندوسکوپیک به ۲۰ سال گذشته بر می گردد و نوع دسترسی به این جراحی در گذشته زیاد قابل دسترسی نبود و با عوارض زیاد همراه بود ولی امروزه به صورت بسته و از طریق بینی به صورت آندوسکوپیک از ناحیه خلف سینوس و تا مهره دوم گردنی ضایعات قابل دسترسی است.

صدرحسینی تاکید کرد: این روش در واقع تکنیک های نوین جراحی اندوسکوپیک است و ایران نیز جزء کشورهایی است که طی چندسال اخیر پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته است و در مراکزی کمتر از انگشتان دست شروع به جراحی کرده و هم اکنون در بیمارستان امام خمینی بعد از اینکه دو پزشک گوش،حلق، بینی و جراحی اعصاب با سپری کردن دوره های آموزشی آن از سال ۲۰۱۰ در کشور آمریکا امسال در این کورس آموزشی به منظور ارتقای تکنیک و دانش متخصصان تلاش خواهند کرد تا تمامی تکنیک ها را برای سایر پزشکان آموزش دهند.

دبیر علمی دومین کنگره جراحی اندوسکوپیک هیپوفیز و قاعده جمجمه خاطرنشان کرد: این کنگره یک دوره آموزشی محسوب می شود که با حضور دو نفر از برجسته ترین کارشناسان این حوزه می‌تواند بسیار مفید باشد.

به گفته حسینی، این کنگره دارای ۱۷ امتیاز بازآموزی برای متخصصان رشته های جراحی مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن و همچنین ۱۲ امتیار بازآموزی برای رشته های بیماری های مغز و اعصاب، علوم اعصاب، غدد، چشم پزشکی، رادیولوژی، آناتومی و... است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: