کد خبر: ۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
شفاآنلاین_کهنه سرباز آمریکایی ۲۰ سال کور بود، اما با یک عینک الکترونیکی، توانست بار دیگر ببیند. مارک کورنل وقتی توانست چهره‌ها را به وضوح ببیند اشک ریخت و این اتفاق را «بازشدن چشمانش» توصیف کرد و به دوستش یوون گفت بسیار زیباست.

به گزارش شفاآنلاین،این کهنه سرباز اهل بافالو که پیش از نابیناشدن ۱۸ سال برای ارتش آمریکا خدمت کرد، رییس انجمن کهنه سربازان نابیناست.
کورنل در یک واکنش نادر به بیماری عفونی لایم که توسط یک کنه ایجاد شد، بخش اعظم بینایی‌اش را از دست داد.

بینایی او خیلی کم و به شدت تار بود و جزییات را نمی‌توانست ببیند. اما با عینک هوشمند esight می‌تواند به وضوح چهره‌ی دوستانش را ببیند.
این تکنولوژی شامل یک هدست، یک لنز پنهان با یک کنترل دستی است. در هدست دوربینی تعبیه شده که تصاویر را به طور زنده فیلمبرداری می‌کند و ویدیو را به کنترل می‌فرستد.


این کنترل با استفاده از الگوریتم‌ها و تنظیمات کامل رنگ و کنتراست، ویدیو را برای ارائه تصویری واضح برای افرادی مثل آقای کورنل آسان‌سازی می‌کند. این کنترل می‌تواند تصاویر را تا ۱۴ برابر بزرگتر کند، به این معنا که کسی که از آن استفاده می‌کند می‌تواند چیزهای دور مثل ساعت روی دیوار را هم به خوبی ببیند. کنتراست کنترل می‌تواند اتاق را روشن‌تر و یا تاریک‌تر سازد.


کورنل وقتی توانست ببیند، اشک می‌ریخت و به دوستش تام که هرگز او را ندیده بود گفت بسیار خوش‌تیپ است!
یک متخصص شرکت ای سایت گفت که با استفاده دو دقیقه‌ای از این تکنولوژی، کورنل خواست که کسی به او عصایی بدهد تا بتواند راه برود.
هر هدست این عینک هوشمند ۱۵ هزار دلار است. 
دیلی میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: