کد خبر: ۵۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 24
شفاآنلاین_استرس، اضطراب و ترس از شکست دلایل تاثیرگذاری برای بروز مشکلات باروری به حساب می‌آیند. آرامش داشته باشید و بگذارید طبیعت کار خودش را بکند.

تصمیم دارید بچه‌دار شوید؟ ما برایتان چند توصیه داریم که به بارداری‌تان کمک می‌کند و شما را برای یک شروع خوب آماده می‌کند.

خوردن قرص و روش‌های پیشگیری از بارداری را متوقف کنید

به گزارش شفاآنلاین،قرص نخوردن به این معنی نیست که شما باید فورا باردار شوید. پس اگر تا سه ماه باردار نشدید، نترسید.

روز تخمک‌گذاری‌تان را مشخص کنید

 
در این زمان شانس باردارشدن شما بسیار بالاست و معمولا حدود ۱۴ روز پس از شروع عادت ماهانه، تخمک‌گذاری اتفاق می‌افتد. با اندازه‌گرفتن دمای بدنتان در طول دوره‌ی عادت ماهانه می‌توانید روز تخمک‌گذاری‌تان را به‌طور دقیق مشخص کنید. دمای بدن درست بعد از تخمک‌گذاری در بالاترین نقطه‌ی ممکن است. نوشتن این جزییات باعث می‌شود درباره‌ی دوره‌ی عادت ماهیانه و باروری‌تان بیشتر بدانید.
تست‌های باروری هم می‌توانند به شما کمک کنند و در آزمایشگاه‌ها می‌توانید آن را انجام دهید. مزیت این تست‌ها این است که روز تخمک‌گذاری‌تان را یک یا دو روز جلوتر به شما می‌گوید، و در نتیجه می‌توانید زودتر برای آن آماده شوید. این تست‌ها ۹۶ درصد قابل اعتمادند.
 
هر سه روز یک‌بار رابطه‌ی زناشویی داشته باشید

متوسط عمر اسپرم، پس از هر بار رها شدن در واژن حدود ۷۲ ساعت است.

یک بالش زیر باسن‌تان بگذارید

پزشکان توصیه می‌کنند بعد از رابطه‌ی زناشویی یک بالش سبک زیر باسن‌تان قرار دهید تا ران‌های‌تان بالاتر قرار گیرد و با این کار به اسپرم کمک کنید که در مسیر درستی هدایت شود. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این حالت بمانید و بعد از آن به کارهای روزانه‌تان برسید. با این روش بیشترین شانس را به خودتان داده‌اید. همچنین می‌توانید صاف بخوابید، فقط درست بعد از رابطه بالا و پایین نپرید.

حواس‌تان به غذایی که می‌خورید باشد

غذاهای سالم به باروری کمک می‌کند. غذاهای با کالری پایین قطعا به پایین‌آوردن وزن‌تان کمک می‌کنند اما می‌توانند تاثیر هورمونی بر باروری بگذارند، پس چند ماه قبل از شروع بارداری‌تان رژیم‌های غذایی محدودکننده را متوقف کنید.

فصل مناسب؟!

باروری با تغییر فصل تغییر می‌کند. اوایل بهار و اواخر پاییز میزان تولید اسپرم بیشتر است. در اواخر تابستان و اوایل پاییز هم تحرک آن بیشتر است. پس به نظر می‌رسد پاییز بهترین فصل برای باروری است.

آرامش داشته باشید

استرس، اضطراب و ترس از شکست دلایل تاثیرگذاری برای بروز مشکلات باروری به حساب می‌آیند. آرامش داشته باشید و بگذارید طبیعت کار خودش را بکند. به صدای جسم‌تان گوش دهید تا ریتم طبیعی‌اش را دنبال کند.

 گاردین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: