کد خبر: ۵۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 20
شفاآنلاین_در تحقیقی که اخیرا در مجله‌ی زایمان و نازایی به قلم دکتر دیروکبک به چاپ رسید ارتباطی میان غذا خوردن مردان و کیفیت اسپرم آن‌ها یافت شده است.
به گزارش شفاآنلاین،این تحقیق در بین مردان ۴۴ ساله و به بالا صورت گرفت که روزانه ویتامین C مصرف می‌کردند. نتایج تحقیقات نشان داد که خطر آسیب‌های ‌DNA در این افراد نسبت به مردانی که در همان سن کمترین میزان ویتامین C را مصرف می‌کنند، تا ۲۲ درصد کمتر است.
 
هم‌چنین این مسئله درباره مصرف ویتامین E‌،‌ اسید فولیک (آهن)، و روی هم مصداق دارد، و اسپرم مردان مسنّ‌تری که بیشتر خرده‌ خوراک‌ مصرف می‌کنند به به اندازه‌ی شناگران جوان سالم است.

ویتامین C برای اسپرم بسیار مهم است چرا که آنتی‌کسیدان شماره‌ی یک در انزال محسوب می‌شود. اسید فولیک (آهن) که از طریق خوردن بروکلی، میوه، گل کلم، کلم و آجیل به دست می‌آید برای مقاومت DNA حیاتی است.


برای نگه داشتن اسپرم در وضعیت عالی، مردان باید ‌جیره‌ی غذایی توصیه شده‌ را به خاطر مواد مغذی‌اش مصرف کنند: ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز، ۱۵ میلی‌گرم روزانه مصرف ویتامین E، ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید (آهن)، و ۱۱ میلی‌گرم روی.
این در حالی است که تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ثابت کنند که آیا داشتن اسپرم سالم و غنی با داشتن رژیم غذایی مغذی به داشتن بچه‌های سالم‌تر می‌انجامد یا نه.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: