کد خبر: ۵۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 14
شفاآنلاین_دکتر وحید خوش روش، مدرس دانشگاه و مشاور روانشناسی ،در ادامه آسیب شناسی روابط جنسی زوج‌های جوان به یکی از حقوق زنان نسبت به شوهران‌شان پرداخته است.

به گزارش شفاآنلاین،وی گفت :قبلاً سکوت زوجین درباره عدم رضایت جنسی از همدیگر را یکی از دلایل طلاق عنوان کردیم. می‌توان این مشکل را چنان حل کرد که نه تنها به عاملی برای طلاق تبدیل شود بلکه باعث تحکیم رابطه باشد. در اینجا روی سخنم با مردان است. متاسفانه درک عمومی از رابطه زناشویی در نزد مردان چنان است که به زنان اجازه مطرح کردن درخواست‌های جنسی‌شان را نمی‌دهد.

 

در اغلب موارد زن می‌ترسد که به شوهرش بگوید که از رابطه جنسی‌شان به یک دلیل مشخص ناراضی است، یا اینکه مشخصاً بگوید چه خواسته‌ای دارد، چون متاسفانه اغلب مردان، صراحت زنان در مططرح کردن خواسته بحق خود را کلماتی نظیر «قباحت» تخطئه می‌کنند و حتا بعضی با توجه به این حرف‌ها ناجوانمردانه پاکدامنی همسر خود را زیر سوال ببرند.
 
این افراد اعتقاد دارند اگر هسرشان صراحتاً از نیازهای جنسی‌اش با آنان حرف بزند نشانگر این است که او قبل از ازدواج با دیگران رابطه جنسی داشته است.

 

این قضاوت نادرست باعث می‌شود که زن از ترس آبرو، از خواسته طبیعی و مشروع خود محروم شود. این محرومیت فقط شخصی نیست بلکه از یک سوی بر رابطه زوجین تاثیر منفی می‌گذارد و به مشاجرات متعدد، سردی نسبت به هم و نهایتاً طلاق می‌انجامد. در موارد نادرتر نیز می‌توان نگاهی به صفحه حوادث روزنامه‌ها انداخت و هرازگاهی خبر هولناک همدستی زن با مرد غریبه برای قتل شوهر را خواند. زن به اندازه مرد در رابطه زناشویی حق دارد و مردان باید به این حق احترام بگذارند.


 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: