کد خبر: ۵۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 11
شفاآنلاین: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف «آوستین» قاچاق در یک کلینیک چشم پزشکی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر مختاری سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز  گفت: هفدهم اسفندماه سال جاری گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی استان به اداره کل تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد که براساس آن سه اتهام برای یکی از بزرگترین کلینیک های تخصصی چشم پزشکی عنوان شده بود.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش رئیس شعبه برای رسیدگی به مساله در محل حاضر و پس از بررسی مشخص شد که این مرکز چشم پزشکی اقدام به فروش لنز 140 هزار تومانی به مبلغ 360 هزار تومان یعنی به سه برابر تائید وزارت بهداشت کرده است و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که احتمال فروش بالاتر از قیمت مصوب از سال 92 وجود دارد و ممکن است تخلف از سوی کلینیک و یا شرکت های توزیع کننده تجهیزات پزشکی باشد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز اعلام کرد: در این زمینه موفق شدیم آمار مربوط به شش ماهه دوم سال 93 را به دست بیاوریم بنابراین از همکاران پلیس فتا درخواست کردیم با حضور در این کلینیک سایر اطلاعات را نیز برای بررسی تحویل دهند که تاکنون موفق شدند گزارش فروش سال 93 را به صورت کامل دریافت کنند و تا دو روز دیگر گزارش فروش سال 92 را نیز تکمیل خواهند کرد اما براساس تحقیقات اولیه انجام شده، این مرکز در سال جاری بیش از 11هزار عمل جراحی داشته که با توجه به گرانفروشی 200 هزار تومانی لنزها بیش از 2 میلیارد تومان ارزش ریالی گرانفروشی، برآورد شده است.

وی اظهار داشت: تخلف دیگری که در این کلینیک گزارش شده و مورد تائید است تاسیس مرکز پزشکی بدون مجوز بوده است که در کمیسیون ماده 11 نیز مطرح شده است.همچنین این کلینیک تخصصی چشم پزشکی اقدام به استفاده از داروی قاچاق آویستین کرده است که بحث قاچاق این کالا هم در اداره کل تعزیرات حکومتی البرز پیگیری می شود.

مختاری در پاسخ به این سوال که تکلیف مازاد دریافتی از بیمارن چه می شود؟ گفت: پس از صدور رای قطعی رئیس شعبه شرکت علاوه بر جریمه نقدی ملزم به پرداخت تمام مبالغ دریافتی مازاد به بیماران خواهد بود.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: