کد خبر: ۵۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 05
شفاآنلاین – قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به همراه هیات پارلمانی ایران در استرالیا بسر می برد با معاون اول وزیر بهداشت و معاون وزیر خدمات اجتماعی و رفاه استرالیا دیدار و دو طرف راه های گسترش همکاری های دو جانبه تهران – کانبرا را در بخش بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی بررسی کردند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سایمون کاترین، معاون اول وزیر بهداشت استرالیا و کاترین کمپل، معاون وزیر خدمات اجتماعی و رفاه این کشور دیدار و دو طرف بر گسترش همکاری های دو جانبه تاکید کردند.

رسول خضری، علی کائیدی، مراد هاشم زهی، سیامک مره صدق و سلیمان عباسی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز از اعضای هیات ایرانی هستند که برای دیدار و مذاکره با مقامات استرالیا به این کشور سفر کرده اند.

قائم مقام وزیر بهداشت، دیدار و مذاکره هیات ایرانی با مقامات وزارتخانه های بهداشت و رفاه اجتماعی استرالیا را خوب ارزیابی کرد و گفت که در این دیدارها در خصوص همکاری های متقابل در بخش بهداشت و درمان بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت که هیات ایرانی از مراکز بهداشت و درمانی شهری و روستایی بخش هایی از کانبرا نیز دیدن کرد و قرار است با سفر به سیدنی از دیگر مراکز درمانی این منطقه و مراکز درمانی ایالت نیو ساوت ولز پر جمعیت ترین ایالت استرالیا در جنوب شرق این کشور نیز بازدید کند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر بهداشت ایران روز گذشته نیز با رئیس پارلمان، رئیس مجلس سنا و رئیس کمیسیون بهداشت پارلمان استرالیا نیز به طور جداگانه دیدار و رایزنی کردند.

حریرچی گفت که در این دیدارها نیز هیات پارلمانی ایران و استرالیا خواستار افزایش همکاری ها دوجانبه، گسترش همکاری های پارلمانی و همکاری برای مقابله با تروریسم و به ویژه گروه تروریستی داعش شدند و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

وی پس از بازدیدهای اولیه از مراکز درمانی استرالیا، گفت این کشور تجربه موفقی در حوزه درمان و بیمارستانی و بیمه دارد و می توان از این تجربه بهره گرفت.

سفر هیات پارلمانی و وزارت بهداشت ایران به استرالیا تا روز جمعه ادامه دارد.

این برای نخستین بار است که دو طرف در چنین سطحی با یکدیگر مذاکره می کنند. جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا نیز قرار است ماه آوریل از ایران دیدن کند. بیشاپ نخستین مقام ارشد دولت استرالیا است که پس از یک دهه به ایران سفر می کند.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: