کد خبر: ۵۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
شفا آنلاين-متخصصان طب سنتي اعتقاد دارند زنجبيل، هم مي‌تواند تقويت‌‌کننده نيروي جنسي باشد و هم تضعيف‌کننده آن.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر غلامرضا کردافشاري، متخصص طب سنتي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران نوشت: متخصصان طب سنتي اعتقاد دارند زنجبيل، هم مي‌تواند تقويت‌‌کننده نيروي جنسي باشد و هم تضعيف‌کننده آن.


به‌عبارت ساده‌تر، مصرف زنجبيل همراه با زرده تخم‌مرغ عسلي باعث تقويت و افزايش قواي جنسي مي‌شود و مايع مني را هم زياد و غليظ مي‌کند. اين در حالي است که زياده‌روي در مصرف آن در افرادي با مزاج گرم مي‌تواند باعث تضعيف نيروي جنسي شود. به‌طور کلي و از نظر طب سنتي، زنجبيل مقوي حافظه، تحليل‌برنده باد معده و روده، آرام‌کننده درد کبد سرد،‌ بازکننده انسداد کبد و طحال، تقويت‌کننده قلب، معده و مثانه است. شما مي‌توانيد زنجبيل را ‌همراه شکر يا نبات و کندر يا با عسل به‌صورت مربا دربياوريد و از آن به‌عنوان غذايي براي رفع رطوبت معده استفاده کنيد. مصرف زنجبيل براي کاهش دردها و بيماري‌هاي مفصلي، کمردرد و قطع عادت ماهيانه هم مفيد است.

ضمن اينکه مي‌توانيد ضماد برگ يا ريشه آن را به‌صورت موضعي براي بهبود بيماري‌هاي مفصلي، بريدگي‌ها و تورم‌هاي ايجاد‌شده مصرف کنيد. مصرف زنجبيل مي‌تواند از ايجاد زخم معده ناشي از مصرف داروها و هليکوباکترپيلوري هم پيشگيري کند. زنجبيل مي‌تواند براي درمان تهوع مادران باردار هم مفيد باشد. مصرف اين گياه يا پودر آن در غذا مي‌تواند در رفع دردهاي قاعدگي هم موثر باشد.





سلامت




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: