کد خبر: ۵۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 26
شفا آنلاين-پدر جراحی عروق ایران گفت: من زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند کاری کنید که بیماران جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند، در محضر ایشان بودم اکنون نیز می گویم، تا زمانی که بیمه های درمانی زیر مجموعه وزارت بهداشت نشود، مشکلات سلامت مردم حل نمی شود.

به گزارش شفا آنلاين،محمدرضا کلانتر معتمد در حاشیه یادواره شهید رهنمون و پنجمین کنگره طب و رزم در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین در جمع خبرنگاران افزود: ما تجارب بسیاری ارزشمندی از خدمات درمانی دفاع مقدس داریم که اکنون نیز می تواند برای پزشکان امروز درس آموز باشد.


وی ادامه داد: یک نمونه آن نوع ساخت مستحکم بیمارستانها بود که یک نمونه آن همین بیمارستان شهید رهنمون و نمونه دیگر آن بیمارستان حضرت فاطمه بود که در عملیات فاو از آن استفاده شد.

وی گفت: اقداماتی در خدمات درمانی دوران دفاع مقدس انجام شد که شبیه معجزه است.

کلانتر معتمد ادامه داد: افرادی با روحیه بالا در جبهه ها حضور داشتند که حتی زمانی که آژیر قرمز شنیده می شد، به بیرون می رفتند و من از آنها می خواستم که از بیمارستان بیرون نروند که در یک مورد، موشکی نزدیک بیمارستان خورد که اگر آنها بیرون بودند همگی شهید می شدند.

وی گفت: نقل و انتقال مجروجان با یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی که داشتیم نیز فوق العاده بود و در یک مورد یادم هست که راننده آمبولانس همه مجروحان را به بیمارستان منتقل کرد اما خودش در آمبولانس ماند و مجروح شد، شاهرگ او از دو ناحیه دچار خونریزی شده بود که من او را عمل کردم و صبح فردا نماز را ایستاده خواند.

کلانتر معتمد افزود: در یک مورد نیز فردی گلوله به قلبش خورده بود و من مجبور شدم که قلبش را از وسط به دو نیم کنم و آن را وصله کنم، این کار برای اولین بار بود که انجام می شد و من توانستم همزمان شریان آئورت او را که بریده بود، ببندم و او نجات پیدا کرد. البته این کار با همکاری تیم پزشکی بود که با دستور من فشار خون مجروح را از 24 به 6 پایین آوردند تا من توانستم عمل کنم و این مجروح هنوز زنده است.

پدر جراحی عروق ایران گفت: مشکل امروز نظام سلامت ما بیمه ها هستند، زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند کاری کنید که هیچ بیماری در کشور جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشد من، دکتر مرندی و تعدادی دیگر از مسئولان در محضر ایشان بودیم.

وی گفت: به نظر من اجرای این فرمان ایشان جز با ادغام بیمه ها در وزارت بهداشت امکانپذیر نیست، حضرت آقا 14 دستور برای اصلاح وضعیت سلامت صادر فرموده اند از جمله اینکه تولیت سلامت با وزارت بهداشت است؛ بنابراین وقتی تولیت با وزارت بهداشت است بیمه ها هم باید در زیر مجموعه این وزارتخانه باشد،در غیر این صورت مشکلات سلامت مردم حل نمی شود.



فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: