کد خبر: ۵۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 23
مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کلاهبرداری از پزشکان متقاضی خرید خودروی لیزینگ گفت: متهمی که در این پرونده به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود به جرم خود یعنی جعل و کلاهبرداری اقرار کرد.
دکتر محسن مصلحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تصریح کرد: پس از اقرار متهم به جرمش، منتظریم که با پیگیری های در حال انجام، در اسرع وقت پرونده جهت صدور رأی تحویل مراجع ذی صلاح شود و بتوانیم بر اساس رأی صادره  اقدامات بعدی را نیز انجام دهیم.

 

 وی ادامه داد: البته خوشبختانه با پیگیری های ماموران پلیس  آگاهی تهران بزرگ و بازپرس ویژه دادسرای سعادت آباد، شکایت همکاران تحویل داده شده و پیگیری در خصوص رد مال و جبران خسارت همکاران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

Image result for ‫صندوق تعاون ورفاه نظام پزشکی‬‎

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شنیده شده که درجریان تجمع برخی ازپزشکان درمقابل سازمان نظام پزشکی ، شما گفته اید شخصأ ضرر و زیان پزشکان مالباخته را پرداخت می کنید؛ گفت: دلیلی بر زدن این حرف توسط من وجود ندارد،این حرف از نظر حقوقی اصلأ درست نیست.

مصلجی خاطرنشان کرد: من گفتم این اطمینان را داشته باشید ما کمال پیگیری را خواهیم کرد و طبق تأکید – دکتر زالی- رئیس کل سازمان و شواری عالی مطمئن باشید که هر شخص مقصر مجبور است که جبران خسارت افراد زیان دیده را کند .

وی تصریح کرد: خواهش می کنم دوستان به جای بیان بحث های حاشیه ای؛ اجازه دهند تمرکزمان را برای شناسایی اموال دوستان بگذاریم تا در اسرع وقت رد مال و جبران خسارت شود.

رئیس صندوق و تعاون رفاه نظام پزشکی در پاسخ به این که گفته می شود عده ای از پزشکان مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع داشته اند تصریح کرد: بله حدود 7 تا 8 پزشک بودند.حرف های مذکور را در رابطه با سوال قبلی در همان جلسه گفتم که مطمئن باشید مقصر مشخص می شود چون که وظیفه ما پیگیری است و درخواست آنها هم در دست پیگیری است.

 

وی در پاسخ به این که دکتر شیرزدای- نائب رئیس هیئت مدیره صندوق نظام پزشکی- اعلام کرده که هیئت مدیره در جریان امضای تفاهم نامه مدیرعامل صندوق با شرکت... خودرو نبوده است و این کار نوعی تخلف محسوب می شود؛ اظهار کرد: مسائل هیئت مدیره وامور داخلی هر مجموعه به آن مجموعه مرتبط است. آنچه که انجام شده در چارچوب اساس نامه و تشکیل طرح وظایف مدیرعامل و مابقی افرادی که در مجموعه کار می کنند نیز هست.

وی اذعان کرد: نه دکتر شیرزدای و نه من نمی توانیم برای این که اثبات کنیم تخلفی صورت گرفته یا نه اظهارنظرکنیم چراکه، مراجع معین کردن تخلف یا غیره در نظام جمهوری اسلامی ما نیستیم، من به عنوان مدیر عامل صندوق و رفاه این اجازه را ندارم که بگویم فلانی تخلف کرده است.

مصلحی یادآور شد: زدن چنین حرف هایی بار قانونی دارد، هیچ شخصی نمی تواند قبل از این که مراجع ذی صلاح نظر بدهند؛ نمی تواند متخلف بودن فردی را اعلام کند. هر قانونی یک مرجع نظارتی دارد و در هر اتفاقی مراجع مربوطه باید آن را پیگری کنند و اگر به این شکل عمل کنیم هم خلاف قانون بوده و هم کمکی به حل موضوع نکرده ایم.

وی به شفا آنلاین گفت: به رغم احترامی که برای تمامی رسانه ها، پزشکان، اعضای هیئت مدیره و غیر از هیئت مدیره  قائلم اما فکر می کنم که ما نباید خودمان را جای مراجع نظارتی و قضائی بگذاریم، بلکه آنها باید پس از بررسی های لازم رأی صادر کنند . بعد از آن نیز همه می توانند از رای صادره استفاده نمایند. ضمن این که اگر فردی مسئول مدیریت بازگویی نظریه هیئت مدیره است نیز می تواند آن را ابلاغ کند و در غیر این صورت شاید کار مناسبی نباشد.

وی در خصوص ضمانت بانکی که قرار بوده به خریداران ارایه  شود نیز گفت: اصل بحث ما این بوده که هر فردی پس از مراجعه همزمان با پیش پرداخت، ضمانت نامه بانکی بگیرد که البته تعدادی هم همان موقع گرفتند، عده ای هم بعد از این اتفاق ضمانت نامه ها را وصول کردند.

مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه نظام پزشکی به شفا آنلاین گفت: یکی از مشکلات ما با این مجموعه از اینجا حاصل شد که آن شرکت ضمانت نامه را یا دیر تحویل داده بود یا اصلا نداده بود و بعد هم در تحویل خودروشان کوتاهی کردند و با شروع شکوائیه از همین جا، جلسات متعدد نیز بر همین مبنا آغاز شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
3
پزشكان بخاطر حرمتي كه براي سازمان نظام پزشكي قائل بوده اند در تجمع مقابل سازمان نظام پزشكي شركت نكرده اند اما اينبار اينگونه نيست ضمنا ايشان خود ميدانند كه اين پرونده بعلت تعداد زياد تشاكيان حداقل 3 سال و يا بيشتر بطول خواهد انجاميد و معلوم نيست بعد اين مدت چند درصد از وجه پرداخت شده به پزشكان بواسطه حيف و ميل شركت مذكور قابل مسترد خواهد شد .چرا ايشان مسئوليت كارهاي خود را بعهده نميگيرند ميخواهند اين موضوع را مشمول زمان كنند اما اقاي دكتر بدانيد مسئول اين فلاكت و تحقير پزشكان و خانواده آنان و سازمان نظام پزشكي شماييد و جاي بسي تاسف دارد كه اينگونه اين ماجرا را جمعبندي مي نماييد
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
2
اقای مصلحی فراموش کردند که قبل از همه ی اینها خودشان به عنوان مسیول صندق با اساان ساز خودرو قرارداد بسته اند ؟!!
ما بر حسب اعتمادمان به سازمان برای شرکت در این قرار داد اقدام کردیم!!!!
حال اینکه خود را کنار کشیده و حرفشان را انکار میکنند و میگویند ما در قبال جبران خسارت پزشکان تعهدی نداریم جای بسی تعمل دارد ....!!!
الان ماها از روزی که پزشکان میلیاردها تومان پول به حساب ان شرکت ریخته اند میگذرد و این میان چه کسی پاسخگوی این همه زیانی ست که به پزشکان وارد شده ؟؟؟؟
در واقع ما به واسته ی اعتمادمان به سازمان در این دام بزرگ افتادیم ! و حال انتظارمان این است که در احقاق حقوقمان تمام تلاش خود را به کار گیرند و پاسخگو باشند .
از پیگیری های شفا انلاین نیز بسیار سپاس گذاریم و امیدواریم که ادامه دار باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
1
آقاي دكتر مصلحي بنده نزديك 10 بار به صندوق نظام پزشكي در مورد قرارداد بستن با شركت آسان ساز خودرو زنگ زدم و هر بار خانم ربيعي با بيان صحبتهايي در خصوص امتيازات اسان ساز خودرو بنده را تشويق به بستن قرارداد مي كردند . با اين توصيفات ادم حتي به صندوق رفاه نظام پزشكي نيز شك مي كند. آقاي دكتر مصلحي ما فقط و فقط به اعتبار صندوق و دفاعيات صندوق از اين شركت ثبت نام كرديم و پس انداز چندين ساله خود را به باد داديم لذا از شما تقاضا داريم كه به اين مسئله باديد اينكه مشكل پزشكان حل شود نگاه كنيد.
پزشک
|
Canada
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
1
چرا آقای دکتر فراموش کرده اند ایشان بودند که با آگاهی یا بدون آگاهی با شرکتی که مجوز از بانک مرکزی نداشته است قرارداد بسته اند.!!!!
مینا
|
Canada
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
0
دکتر در مورد شرکت بیمه هم اطلاع رسانی کنید. آنجا چه خبر است‌؟‌حرف هایی در مورد بیمه هم شنیده میشود .جریان بیمه چیست ‌؟
رضا
|
Canada
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
1
چرا جلسه شورای عالی برای بررسی شرایط موجود در صندوق و بررسی کاستی ها و فعالیت صندوق هفته پیش تشکیل نشد ؟‌ خب بالاخره از این ستون به آن ستون فرجی است. با وقت کشی نمیشه این جریانو خفه کرد.
بازنشسته
|
Canada
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
1
جالب است در هر سازمان یا شرکت وابسته همچنین تخلف و یا کلاه برداری صورت میگرفت اعضا سازمان بازخواست میشدند یا ... اما در صندوق تعاون و رفاه برعکس است.
سینا
|
Canada
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
1
آقای دکتر خواهشا درست اطلاع رسانی کنید. آن ۷ ۸ نفر که از آنها صحبت میکنید نماینده تعداد بسیار زیادی از اعضا هستند که به عملکرد شما در صندوق معترض هستند.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
نامی ازمدیرعامل شرکت برده نمیشود بااینکه حدود دوماه است که ایشان ناپدید شده اند .لطفن بفرمایید درزندان تشریف دارند یا برای امرخیری به آنطرف آب مراجعه نموده اند. ؟؟؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: