کد خبر: ۴۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 21
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:
شفاآنلاین-معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عمده نگاه مدیریت سازمان در بخش اتوماسیون و IT است، گفت: این حرکت در سازمان آغاز شده و با شتاب ادامه دارد و در بحث HIS شاهد روند روبه رشدی در بیمارستانهای تامین اجتماعی هستیم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد علی همتی در همایش سراسری روسا و پزشکان مشاور و دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی بر اجرای طرح تحول نظام سلامت و تاثیر آن برروند درمان مستقیم وغیر مستقیم سازمان تاکید کرد.
وی افزود: تیم جدید  مدیریتی سازمان دریکسال گذشته در حال بررسی وبازنگری آیین نامه ها بوده اند وبرنامه های راهبردی بسیاری در حال تدوین واجراست تا ارایه خدمات را تسهیل بخشد .
وی به اجرای برنامه های تامین اعتباروتجهیز بیمارستانها ومراکز درمانی سازمان در سراسر کشور اشاره نمود و گفت: تجهیزات جدید جایگزین تجهیزات فرسوده شده ویا در حال تعویض است. همچنین با توجه به اجرای موفق بسیاری از برنامه ها در سال جاری ، برای سال آینده نیز  22 برنامه پیش بینی شده است تا ارایه خدمت به بیش از 39 میلیون نفر بیمه شده وروند روبه رشد جمعیت هدف تسهیل و با اقبال عموم روبه رو باشیم .
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سراسر کشور با 45 هزار مرکز طبی و تشخیصی طرف قرارداد، همکاری داریم ودر بخش بستری 551 بیمارستان دانشگاهی و 206 بیمارستان خصوصی طرف قرار داد هستیم ودر کل کشور، مرکزی وجود ندارد که سازمان آمادگی عقد قرار داد با آن را نداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد : در سال 92 بیش از 400 میلیون مراجعه به مراکز درمانی غیر مستقیم داشته ایم که از این تعداد 396 مراجعه سرپایی بوده است، اما در سال جاری این رقم با رشد قابل ملاحظه همراه بوده است.
دکتر همتی به اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس و مازندران  اشاره کرد وگفت: در فارس 1.5 میلیون نفر ودر مازندران حدود 500 هزار نفر در این طرح ثبت نام نمودند وکل هزینه های آن 31 میلیارد تومان بوده است. همچنین طرح تحول نظام سلامت در سطح ملی در حال اجراست و بااین اوصاف با رشد مراجعه مردم به مراکز دانشگاهی مواجه هستیم و اجرای این طرح با 54 درصد رشد حکایت از افزایش هزینه های درمان برای ما داشته است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: