کد خبر: ۴۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۳ - 2015January 18
شفاآنلاین-رئیس انجمن جراحی پلاستیک ایران از بی‌توجهی مسئولان اعم از سازمان نظام‌پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت، نسبت به ورود افراد غیرمتخصص به حوزه جراحی بینی انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سیدابوالحسن امامی در نشست خبری کنگره بین‌المللی بادی‌کانتورینگ با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به ورود افراد غیرمتخصص به حوزه جراحی بینی تصریح کرد: بارها به مسئولان از معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اعلام کرده‌ایم که باید ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه متوقف شود و ما برای اطلاعات دادن به شما در مورد این افراد آماده‌ایم، ولی گویا این موضوع برای مسئولان اهمیتی ندارد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی مشترکاً اقدامی اجرایی و عملی را پیاده و پیگیری نکنند، هیچ‌گونه اتفاقی در این عرصه نخواهد افتاد.

امامی افزود: 80 سال پیش که تعداد پزشکان کشور بسیار پایین بوده است قانونی تصویب شده است که بر اساس آن هر پزشکی می‌تواند دست به هر اقدامی بزند و جوابگوی این اقدام خود خواهد بود، در حالی که اکنون هر اقدام پزشکی در رشته‌ای خاص متمرکز شده و تا سطح فلوشیپ تحصیلات آکادمیک دارد.

امامی خاطرنشان کرد: پس از رایزنی‌های متعدد با سازمان نظام پزشکی، این موضوع را جا انداختیم که هر پزشکی می‌تواند هر کاری انجام دهد به شرطی که دوره کلاسیک و آکادمیک آن اقدام را در مؤسسات علمی مورد تأیید وزارت بهداشت دیده باشد.

وی بادی‌کانتورینگ را اصلاح ناهمواری‌های بدن توسط جراحی و لایپوساکشن عنوان کرد و گفت: امروزه به علت استفاده از مواد غذایی متنوع به ویژه مواد قندی و کربوهیدرات‌ها و زندگی ماشینی، بدن افراد از فرم طبیعی و خدادادی خارج شده است، چرا که اینگونه مواد غذایی سبب افزایش سلول‌های چربی در نواحی تجمع چربی می‌شود که خود این امر باعث ممانعت از کار عادی می‌شود.

امامی افزود: این افزایش چربی به علت وزن زیادی که در فرد ایجاد می‌کند، فرد را در تحرک دچار مشکل می‌کند و از طرف دیگر قلب نیز باید به این سلول‌های چربی خونرسانی کند، بنابراین کار قلب افزایش پیدا می‌کند و بیمار از لحاظ تنفسی مشکل پیدا می‌کند که بادی‌کانتورینگ تا حد زیادی می‌تواند این مشکل را حل کند.

رئیس انجمن جراحی پلاستیک ایران گفت: به علت وزن زیاد ناشی از چربی‌های بدن دچار کمردرد می‌شوند.چرا که مهره‌های کمر فشار زیادی را تحمل می‌کنند و تمام این موارد مانع فعالیت فیزیکی روزانه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: