کد خبر: ۴۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 17
شفاآنلاین-معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در خصوص جزئیات مجوز سرم ضد هپاتیت و پلاسمای ایرانی توضیحاتی ارائه نمود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر فرزاد پیرویان گفت: این واکسن قبلا هم توسط انستیتو پاستور به اندازه نیاز کشور تولید می شد و در جهت پیشگیری از هپاتیت نیز مورد استفاده قرار می گرفت داروی ایمونو گلبولین آنتی هپاتیت برای اشخاصی مورد استفاده قرار می گیرد که در تماس با ویروس هپاتیت بوده و قبلا هم خود را واکسینه نکرده اند. لذا، این دارو با پلاسمای صد در صد خارجی قبلا وارد می شده است. اتفاق جدیدی که رخ داده این است که پلاسمای ایرانی برای شرکت های خارجی فرستاده می شود و آنها از ایمونوگلبولین و بخش های دیگرش، در حالی که هم پلاسمایش ثبت شده و هم ایمنی اش مورد تایید است، برای ما دارو تهیه می کنند.

وی از ورود نخستین محموله سرم ضد هپاتیت با پلاسمای ایرانی به کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در واقع مجوزهای اولیه همچون ثبت و پروانه این دارو صادر شده که سازمان غذا و دارو منتظر ورود و ترخیص آن از گمرگ است.

پیرویان درباره جزئیات سرم ضد هپاتیت با پلاسمای ایرانی اظهار کرد: این دارو با پلاسمای ایرانی نخستین سرم اختصاصی است که در شرکت پالایش و پژوهش خون تهیه شده است، به طوری که می‌توان گفت سرم مورد نظر از پلاسمای ایرانی تهیه و برای تولید به یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی ارسال شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در گذشته تکنولوژی تهیه داروی ایمنوگلوبین یا همان سرم ضد هپاتیت در کشور وجود نداشت، افزود: پیش از این داروی مورد نظر به صورت استاندارد وارد کشور می‌شدکه در حال حاضر امکان تهیه ایمونوگلوبین، از پلاسمای ایرانی در کشور فراهم شده است.

معاون برنامه ریزی اداره نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به این مطلب که نخستین محموله سرم ضد هپاتیت به‌زودی وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: در واقع مجوزهای اولیه همچون ثبت و پروانه این سرم صادر شده، به طوری که سازمان غذا و دارو منتظر ورود و ترخیص آن از گمرگ است.

پیرویان در پایان به قیمت این دارو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت گذاری برای این دارو انجام نشده اما برآوردها نشان دهنده آن است که نسبت به داروی مشابه از قیمت پایین تری برخوردار است
برچسب ها: مجوز ، سرم ، هپاتیت ، پلاسما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: