کد خبر: ۴۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 03
مدیر کل بازرسی و نظارت بر امور استان های سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛
شفا آنلاين-مدیر کل بازرسی و نظارت بر امور استان های سازمان غذا و دارو قاچاق کالاهای سلامت محور را تهدیدی جدی عنوان کرد و گفت: این وضعیت در کشور ما از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر جلال غفارزاده صبح شنبه در اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی معاونت های غذا و داروی سراسر کشور که در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی تهران برپا شده است گفت: سوژه غذا و دارو به شدت مورد توجه افکار عمومی است. از همین رو در دوره اخیر مدیریت سازمان غذا و دارو شاهد احیای ارزیابی بر عملکرد حوزه غذا و دارو هستیم.

وی با عنوان این مطلب که رقابت سالم می تواند منجر به پیشرفت مجموعه های اطلاع رسانی در حوزه غذا و دارو شود افزود: قاچاق کالاهای سلامت محور تهدیدی جدی است که علاوه بر آسیب های اقتصادی که به دنبال دارد سلامت آحاد جامعه را نیز تهدید می کند.

غفارزاده از موضوع مبارزه با قاچاق غذا و دارو با عنوان یکی از اولویت های سازمان غذا و دارو نام برد و گفت: برنامه ها و اهداف مشخصی در همین راستا تعیین شده و تشدید نظارت ها نیز در این حوزه آغاز شده است تا بتوانیم زمینه قاچاق کالاهای سلامت محور را به حداقل برسانیم.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه سازمان غذا و دارو برای ثبت کالاهای سلامت محور تاکید کرد: راه اندازی این سامانه باعث می شود تا وضعیت قاچاق کالاهای سلامت محور نیز کمتر شود.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر امور استان های سازمان غذا و دارو در ادامه به وضعیت داروخانه ها با عنوان مراکز تحت نظارت وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: داروخانه ها نباید به قاچاق آلوده باشند چون ما بر آنها نظارت می کنیم. از همین رو برنامه هایی در دست اقدام داریم که آنها را از تهران شروع کردیم و در سایر استان ها تشدید خواهد شد.

وی در ادامه به بیمارستان های تحت نظارت وزارت بهداشت نیز اشاره کرد و گفت: این قبیل مشکلات ممکن است در این مراکز نیز مشاهده شود که از همین رو تمهیداتی برای تشدید نظارت ها انجام شده است.

غفارزاده به موضوع اطلاع رسانی و اهمیت آن در کاهش اخبار نادرست در حوزه غذا و دارو اشاره کرد و گفت: دادن آمارها و کشفیات به افکار عمومی باعث همراهی آنها با ما خواهد شد.




مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: