کد خبر: ۴۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
کاهش بهای نفت به پایین ترین سطح در پنج سال گذشته؛
شفاآنلاین- قیمت نفت در بازارهای جهانی، چهارشنبه به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از شرایط اقتصادی یونان و چین به پایین ترین میزان خود در پنج سال گذشته سقوط کرد و شاخص های بازارهای مبادلاتی آمریکا و اروپا را نیز با خود به پایین کشاند.
به گزارش شفاآنلاین،روز گذشته(چهارشنبه) نگرانی سرمایه گذاران موجب شد تا آنها برای کاهش ریسک سرمایه گذاری خود اقدام به خرید ین ژاپن کنند که این مسئله نیز باعث تقویت واحد پول ژاپن و تضعیف دلار آمریکا شد.

در نتیجه معاملات روز گذشته چهارشنبه، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت ٦٣,٥٦ دلار معامله شد که این میزان کمترین قمیت نفت از ژوئیه ٢٠٠٩ تاکنون ارزیابی می شود.

در نتیجه این کاهش قیمت، بازارهای سهام آمریکایی و اروپایی نیز سقوط کرده و هر سه شاخص اصلی سهام آمریکا بیش از ١,٥ درصد کاهش یافتند.

بر این اساس، سقوط ارزش معاملات بخش انرژی در بازارهای اروپایی موجب منفی شدن شاخص «اف تی ای یو ٣» برای سومین فصل متوالی شد.

شاخص بخش انرژی بازار اس اند پی، «اس پی ان وای» نیز با بیش از سه درصد کاهش، بدترین عملکرد را در میان بخش های مختلف این بازار داشت.

در همین حال، کارشناسان کاهش شدید قیمت را نشانه عرضه بیش از حد و کاهش شدید تقاضای نفت می دانند که خودداری اوپک از کاهش تولید خود در کنار افزایش ارزش دلار در ماه های گذشته، این روند کاهشی را تقویت کرد.

این گزارش حاکیست، قمیت نفت خام برنت «ال سی او سی١» در پایان بازارهای چهارشنبه، با کاهش ٣,٨٩ درصدی (معادل ٢.٦٠ دلار در هر بشکه) به ٦٤ دلار و ٢٤ سنت در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا «سی ال سی١» نیز با کاهش ٤.٥١ درصدی (معادل هر بشکه ٢.٨٨ دلار) به ٦٠ دلار و ٩٤ سنت در هر بشکه کاهش یافت.

رابرت اشتاین مدیرعامل موسسه «اینوستمنت منیجمنت» آمریکا در این باره گفت: تقاضای ضعیف برای انرژی ارزان موجب نگرانی سرمایه گذاران در خصوص چشم انداز رشد اقتصاد جهانی شده است.


خبرگزاری رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: