کد خبر: ۴۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 09
شفا آنلاین:رئیس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی از ارائه آخرین و جدید‌ترین دستاوردهای علمی متخصصان اورولوژی کشور در این کنگره خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین ،دکتر سیدجلیل حسینی ضمن بیان این مطلب درخصوص علت برگزاری این کنگره در ایران اظهار داشت: انجمن اورولوژی آسیا هر دو سال یک بار کنگره‌ای را در یکی از ۲۳ کشور عضو این انجمن برگزار می‌کند و ما با توجه به افزایش شیوع بیماری‌ها در بعضی از زمینه‌های اورولوژی و به منظور ارتباط بین‌المللی با جامعه پزشکی و نیز ارائه خدمات جراحان کلیه کشور به کشورهای شرکت‌کننده مختلف درخواست برگزاری این کنگره را در ایران مطرح کردیم. 

وی با بیان اینکه از دوسال پیش و زمانی که پرچم انجمن اورولوژی آسیا را به ایران آوردیم، برنامه‌ریزی‌های مفصلی را برای برگزاری این کنگره در ایران انجام دادیم، گفت: این کنگره را با سه مشخصه «تاریخ ایران»، «مهمان‌نوازی ایرانی» و «برنامه علمی سطح بالا» معرفی کردیم. 

رئیس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مشترکی با تمام سازمان‌های بین‌المللی بزرگ دنیا برای ارائه آخرین دستاورد‌ها و موضوعات علمی اورولوژی در این کنگره صورت گرفته است، گفت: در این کنگره آخرین و جدید‌ترین موضوعات علمی همه جنبه‌ها و تخصص‌های اورولوژی از جمله سرطان‌های دستگاه‌های اداری، اورولوژی اطفال، بی‌اختیاری ادراری، ناتوانی جنسی در مردان و بیماری‌ها و جراحی‌های ترمیمی اورولوژی در زمینه پیوند کلیه در سطح علمی بسیار بالایی ارائه می‌شود. 

ارائه ۵۰۰ مقاله در کنگره آسیایی اورولوژی

 دکتر حسینی از ارائه ۵۰۰ مقاله از سراسر جهان به این کنگره خبر داد و گفت: از ۱۷۷ سخنران برای ارائه سخنرانی در این کنگره دعوت شده است که ۵۰ سخنران از کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا و اروپا، ۵۰ سخنران از کشورهای آسیایی و ۷۵ سخنران از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این کنگره دعوت شده است. 

توانمندی‌های درمانی اورولوژیست‌های ایرانی، جزء بهترین کشورهای آسیایی

 رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینکه اورولوژیست‌های ایرانی از نظر توانمندی‌های علمی و درمانی جزء بهترین کشورهای آسیایی هستند، گفت: برای نشان دادن توانمندی‌های پزشکان ایرانی در جهان، تعداد سخنرانان ایرانی در این کنگره بیشتر از دیگر کشور‌ها در نظر گرفته شده است. 

 شرکت ۴۰ کشور در کنگره

 دکتر حسینی افزود: در مجموع ۴۰ کشور در دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی شرکت کردند که ۲۱ کشور عضو انجمن اورولوژی آسیایی از جمله کشورهای چین، بنگلادش، عراق، پاکستان، ژاپن و کره بوده‌اند و همچنین اورولوژیست‌هایی از کشورهای اروپایی و نیز کانادا و آمریکا در این کنگره شرکت کردند. 

 پخش جراحی‌های زنده توسط جراحان ایرانی

 وی پخش جراحی‌های زنده توسط جراحان ایرانی و خارجی را یکی دیگر از برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و گفت: این جراحی‌ها شامل جراحی‌های ترمیمی اورولوژی و نیز جراحی‌های مربوط به ناتوانی جنسی است که به طور زنده در بیمارستان‌های لبافی‌نژاد و خاتم‌الانبیاء تهران انجام شد و در کیش به شرکت کنندگان نشان داده شد. 

بی‌سابقه بودن توانمندی‌های جراحان اورولوژی ایرانی به تایید مسئولان آسیایی

دکتر حسینی تصریح کرد: به تایید مسئولان انجمن آسیایی اورولوژی، توانمندی‌های جراحان ایرانی، برنامه ریزی‌های علمی کنگره و سخنرانی‌ها و ارائه موضوعات و برنامه‌های علمی بسیار قوی، تا به حال در هیچ یک از کنگره‌های آسیایی سابقه نداشته است. 

رئیس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی یادآور شد: در این کنگره علاوه بر اینکه توانمندی‌های جراحان اورولوژی داخل کشور به نمایش گذاشته شد، توانمندی‌های علمی اورولوژیست‌های موفق ایرانی خارج از کشور در کشورهای آمریکا، سوئد، نروژ، انگلیس و ایتالیا نیز به نمایش گذاشته شد که مربوط به دکتر دانشمند از آمریکا، دکتر حسینی از سوئد، دکتر زارع از نروژ، دکتر جوان از اتریش، دکتر صدیق و همکارانشان از ایتالیا و دکتر شمس الدینی از قطر بود. 

 دستاوردهای برگزاری کنگره

 دکتر حسینی با اشاره به اینکه برگزاری دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی، دستاوردهای خوبی از جمله فراهم شدن زمینه‌های همکاری و تحقیقاتی را به همراه داشته است، یادآور شد: برگزاری این کنگره در ایران از نظر اقتصادی نیز دارای امتیازهای ویژه‌ای است چرا که شرکت‌کنندگان در این کنگره توریست‌های علمی نیز محسوب می‌شوند و در کشور ارز هزینه می‌نمایند از امنیت کشور و آب و هوای آن لذت می‌برند و مه‌مان نوازی ایرانی را شاهد هستند. 

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات زیرساختی برای برگزاری این کنگره از جمله نداشتن نیروی کافی و نیز امکانات کم اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود دولت در راستای توسعه توریسم علمی، توسعه روابط بین‌المللی و ایجاد زمینه برای گفت‌و‌گوی علمی و نیز نشان دادن توانمندی‌های پزشکان کشور به انجمن‌های غیردولتی و علمی نیز مانند دانشگاه‌ها کمک کند. 

 ایران، عهده‌دار ریاست انجمن اورولوژی آسیا شد

 بنابراین گزارش در سومین روز از برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی در ایران، رئیس انجمن اورولوژی آسیا که تا به حال از کشور تایلند بود، نشان ریاست این انجمن را به دکتر سیدجلیل حسینی، رئیس انجمن اورولوژی ایران تحویل داد. 

در حال حاضر ۲۳ کشور عضو انجمن اورولوژی آسیا هستند و با تحویل نشان این انجمن به دکتر سیدجلیل حسینی، وی به مدت یک سال عهده‌دار ریاست انجمن اورولوژی آسیا خواهد بود. 

بنابراین گزارش در این کنگره همچنین طی مراسمی با حضور ۵۰ نفر از پزشکان چینی، پرچم این کنگره که در دو سال گذشته در اختیار انجمن اورولوژی ایران بود به کشور چین تقدیم شد تا در سال آینده، شانگهای، برگزار کننده سیزدهمین کنگره آسیایی اورولوژی باشد. 

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه در کیش برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: