کد خبر: ۴۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 05
شفا آنلاین:یک روان شناس گفت: تفکر مثبت یعنی در شراط نامناسب و سخت زندگی، با روشی مثبت بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.
به گزارش شفا آنلاین،مهین عیوض زاده روان شناس  افزود: مثبت اندیشی و مقابله با افکار منفی نه تنها از نظر روحی حس بهتری به شما می‌دهد، بلکه از نظر جسمی هم می‌تواند به سلامت بدنتان کمک کند.
 
 وی ادامه داد: طبق تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که ویژگی‌های رفتاری انسان مثل خوش بینی یا بدبینی بر جنبه‌های مختلف زندگی انسان تاثیر می‌گذارد.
 
 عیوض زاده عنوان کرد: تفکر مثبت معمولا با خوش بینی همواره است، و یکی از مهمترین‌ موضوعات در کنترل استرس است و از طرفی اگر انسان بتواند استرس را کنترل کند، از نظر جسمی نیز در سلامت خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه تفکر مثبت معمولا با حرف های ذهنی ما شروع می‌شود، افزود: بعضی از حرف‌ها در زندگی ما وجود دارند که هیچ وقت به کسی گفته نمی‌شود و به شکل افکاری بی پایان در ذهن ما می‌چرخد و این افکار  می‌تواند مثبت یا منفی باشد و هر چه تعداد افکار مثبتی که در ذهن داریم بیشتر باشد نگرش ما هم نیست به زندگی بتر خواهد بود..
 
وی بیان کرد: کسانی که خوشبین هستند و بیشتر به موضوعات مثبت زندگی توجه می‌کنند طول عمر بیشرتی دارند و کمتر با مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب رو به رو می شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر تا الان فقط به اتفاقات بد و منفی زندگی توجه می‌کردید نباید انتظار داشته باشید تا همه چیز خیلی سریع تغییر کند سعی کنید به تدریج با تمرین طرط تفکر خودتان را نسبت به زندگی عوض کنید و زمانی که به این هدف رسیدید با عوامل استرس زا هم راحت‌تر کنار می‌آیید و زندگی آرام‌تری را تجربه خواهید کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: