کد خبر: ۴۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 04
شفا آنلاين-یک پزشک انگلیسی که چندین کودک مبتلا به سرطان را آزار جنسی داده به 22 سال زندان محکوم شده است.
«مایلز برادبری» 41 ساله اهل «هرینگزویل» در غرب انگلیس در فاصله سال‌های 2009 تا 2013 میلادی به آزار جنسی 18 کودک در بیمارستان «ادنبروک» در کمبریج اعتراف کرده است. برادبری به ارتکاب 25 مورد رفتار مجرمانه از جمله آزار جنسی و در اختیار داشتن بیش از 16 هزار تصویر غیراخلاقی اعتراف کرده است.



 قاضی به مایلز برادبری گفت که جرایمش فاحش است و او بی‌شرمانه اعتمادی را که مردم به وی داشته‌اند نقض کرده است. قاضی «گرت هاکسورت» در دادگاه کمبریج خطاب به این پزشک گفت: در همه سال‌هایی که بر کرسی قضاوت نشسته‌ام هرگز به جرم جنسی برنخورده‌ام که چنین سزاوارِ مجازات باشد، تا این حد ناقض سوگندنامه بقراطی باشد که به آن سوگند خورده‌اید و این‌قدر کسی چنان که شما به اعتمادی که بیماران، خانواده آنها و همکاران‌تان به شما داشته‌اند، خیانت کرده اید، به کسی خیانت کرده باشد.

به گفته این قاضی، جرایم برادبری سازمان یافته و با برنامه ریزی دقیق و ظرف دوره‌ای طولانی برای آزار مدام و بی‌رحمانه بیمارانش بوده است. مایلز برادبری متخصص سرطان خون، یک سال پیش در ماه دسامبر 2013 بازداشت شد. قاضی خطاب به او گفته است که وی بدون شک آزار روانی زیادی متوجه قربانیانش کرده و این خطر وجود دارد که در آینده نیز دست به چنین جرایمی بزند. به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات کانادایی در ماه جولای 2012 به مرکز انگلیسی حمایت از کودکان در برابر سوءاستفاده در اینترنت هشدار داده بودند که این پزشک یک دی‌وی‌دی حاوی تصاویر غیراخلاقی خریده‌ است اما این مرکز اطلاعات دریافتی‌اش را تا نوامبر 2013 یعنی حدود یک سال و نیم بعد در اختیار مقامات نگذاشته بود.


به گفته کارشناسان مایلز برادبری این رفتارهای بی‌شرمانه و غیراخلاقی خود را از نگاه همه پنهان کرده بود و هیچکس حتی همسرش، همکاران‌اش در بیمارستان یا همسایه‌ها کوچک‌ترین شکی درباره او نداشتند. او اکنون شغل 100 هزار پوندی خود را از دست داده، همسرش از او جدا شده و سرپرستی فرزند نوزادشان نیز به همسرش رسیده است. او در مصاحبه‌های پلیس تنها به پاسخ «توضیحی ندارم» اکتفا کرده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که پلیس هرگز به تعداد پسرانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند پی نبرد. برادبری همچنین از یک قلم جاسوسی با قابلیت عکس‌برداری مخفی از قربانیانش استفاده می‌کرده است.

 

او تصاویر این قربانیان را که بعضی مبتلا به هموفیلی، سرطان خون و دیگر بیماری‌های خطرناک بوده‌اند در بیمارستان ادنبروک جمع‌آوری کرده است. قاضی هاکسورت همزمان با اعلام حکم 22 سال حبس برای برادبری گفت که نام او به عنوان مجرم جنسی تا ابد ثبت خواهد شد و در عین حال به منظور پیشگیری از وقوع جرایم جنسی تحت نظر خواهد بود.






صبحانه انلاین



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: