کد خبر: ۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 04
شفا آنلاین:طاهری منش گفت:در زمینه انجام جراحی های کم تهاجمی زنان در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم.
به گزارش شفا آنلاین، کبری طاهرمنش، مسئول امور بین‌الملل کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان در نشست خبری این کنگره بیان کرد: با وجود آن که چند سال دیرتر از سایر کشورها از روش‌های کم تهاجمی در جراحی‌های زنان استفاده کردیم، پیشرفت ما در این زمینه نسبت به کشورهای دیگر کمتر نیست. 
 
وی افزود: روش‌های کم تهاجمی جراحی زنان در کنار 4 رشته دیگر مشکلات کف لگن، اورژانس زنان و سایر مشکلات این حوزه را برطرف می‌کند و ریشه دواندن این شیوه جراحی در بین بیماری‌های زنان، متخصصین زنان را از ابتلا به بسیاری از مسائل دیگر بی‌نیاز کرده است. 
 
مسئول امور بین‌الملل کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان ادامه داد: در زمینه انجام جراحی‌های کم تهاجمی زنان و مامایی در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم و آموزش‌هایی در زمینه استفاده از روباتیک در روش‌های کم تهاجمی زنان در آینده نزدیک خواهیم دید از طریق این آموزش‌ها، متخصصین در زمینه استفاده از روبات برای جراحی‌های خود، تبحر پیدا می‌کنند. 
 
نازایی در بین خانم‌های چاق بیشتر است
 شهلا چایچیان، دبیر علمی کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان، مامایی با اشاره به آمار جراحی‌های کم تهاجمی در ایران، اظهار داشت: میزان جراحی‌های کم تهاجمی زنان در ایران پا به پای کشورهای اروپایی پیش می‌رود و هم سطح با آن کشورها است، در حالی که 40 درصد جراحی‌های زنان در آمریکا را روش‌های غیرتهاجمی تشکیل می‌دهد و میزان این جراحی‌ها در آلمان 80 درصد جراحی‌های زنان است. 
 
وی افزود: به خاطر برطرف کردن ضعف جراحی‌های زنان در زمینه روش‌های غیرتهاجمی و استفاده از روش‌های آندوسکوپی، انجمن روش‌های کم تهاجمی زنان تشکیل شد. 
 
دبیر کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی تصریح کرد: چاقی در بین خانم‌هایی که به سوءتغذیه مبتلا هستند نیز آمار بالایی دارد و اغلب عوارض چون دیابت و فشار خون در خانم‌های باردار چاق چندین برابر است. همچنین نازایی در بین این خانم‌ها دیده می‌شود. 
 
چایچیان ادامه داد: خانم‌های چاق سخت‌تر به داروهای شیمی‌درمانی جواب می‌دهند، تغییر روش زندگی و استفاده از روش‌هایی برای جلوگیری از چاقی که بر روی معده انجام می‌شود نیاز به استفاده از روش‌های کم تهاجمی دارد. لاغر شدن خانم‌ها در کاهش بیماری‌های نسل بعد مؤثر است. 
 
وی بیان کرد: بیماری‌های قلبی – عروقی در بین آقایانی که مادران چاق دارند، بیشتر دیده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: