کد خبر: ۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 03
شفاآنلاین :جراح اسیدپاش پرده از جزئیات اختلاف 4 ساله‌اش با مدیر بیمارستان ضیائیان برداشت.
به گزارش شفاآنلاین، ساعت 20 شامگاه 8 آذرماه سال جاری دکتر «انوری» مدیر بیمارستان ضیائیان در ده ونک از سوی یک جراح کینه‌جو و برادرزاده‌اش هدف اسیدپاشی قرار گرفت.
جراح 40 ساله و برادرزاده اش 21 ساله در کمتر از 26 ساعت شناسایی و دستگیر شدند و هر دو انگیزه‌شان را انتقامجویی دانستند.
ساعت 10 صبح دیروز آن دو برای افشای جزئیات بیشتر و انگیزه اسیدپاشی‌شان به دادسرای امور جنایی تهران انتقال داده شدند.
دکتر جراح با چهره‌ای آرام پیش روی بازپرس «حسین‌پور» در شعبه 5 دادسرا ایستاد و گفت: دکتر انوری و رئیس بیمارستان ضیائیان با من اختلاف داشتند و منشأ این اختلافات هم خود دکتر انوری بود.
وی افزود: اختلافات ما به چهار سال پیش بر می‌گردد و در این مدت یک شب آرام برایم وجود نداشت تا جایی که دکتر انوری با طراحی یک تراژدی طوماری نوشت و با امضای دانشجویان، مرا از هیأت علمی دانشگاه حذف کردند که این ماجرا را در دیوان عدالت اداری مطرح و شکایت کردم.
جراح کینه‌جو ادامه داد: حتی یک بار در جلسه‌ای که در بیمارستان بود بیمارم در وضعیت حساسی قرار داشت و مجبور به ترک جلسه شدم که همین در بیمارستان پیچید که من به خاطر بی‌اهمیت بودن جلسه از آنجا بیرون آمده‌ام.
کلی زحمت کشیده بودم که به این جایگاه رسیدم ولی به خاطر دکتر انوری یک شب آرام در زندگی‌ام نبود و حتی از رئیس بیمارستان تقاضا کردم تا مرا به بیمارستان دیگری انتقال دهند که مخالفت کرد و خودم تصمیم گرفتم تا راهی برای حل مشکلاتم پیدا کنم.
این بار به بیمارستان رسول اکرم(ص) رفتم و از آنجا که نامه‌ای مبنی به درخواست انتقال من به آن بیمارستان صادر شد اما باز هم با دخالت‌های دکتر انوری و رئیس بیمارستان این انتقال صورت نگرفت.
وی ادامه داد: همسرم دکتر زنان است و همه فکر می‌کردند باید در شرایط خوبی زندگی کنیم اما دکتر انوری زندگی را برای من و خانواده‌ام سخت کرده بود و همه اعضای خانواده‌ام از این ماجرا اطلاع داشتند تا اینکه تصمیم گرفتم با این کار زهر چشم بگیرم.
وی افزود: ما اصلاً اسید نریختیم بلکه مایع لوله ‌بازکن خریدیم و آن را با آب مخلوط کردیم تا به دکتر انوری آسیبی نرسد و در زمان درگیری محمدرضا روی موتور بود و زمانی که با دکتر انوری گلاویز شدم مایع لوله بازکن را روی وی ریخت.
برادرزاده جراح نیز به بازپرس جنایی گفت: عمویم آدم مورد اعتمادی است و زمانی که در جریان این اختلافات قرار گرفتم، پذیرفتم تا به عمویم کمک کنم.
وی افزود: عمویم برای خرید خانه پول کم داشت و به همین خاطر خودروی زانتیایش را فروخت و قصد داشت با خرید موتور به سر کار برود.
مسئولیت خرید موتور به عهده من بود. به همین خاطر موتور به نام من شد. پسر جوان ادامه داد:‌ قبل از اجرای نقشه‌مان فریبرز درباره اسید و عمق سوختگی آن حرف زده بود به همین خاطر بیشتر مایع لوله‌بازکنی را با آب مخلوط کردیم.
دکتر جراح در مصاحبه کوتاهی گفت: دکتر باید ادب می‌شد و چون دیدیم پلیس اسیدپاش‌های اصفهان را دستگیر نکرده احتمال دادیم که ما نیز دستگیر نمی‌شویم و به همین خاطر دست به کار شدیم و اصلاً فکر نمی‌کردیم به این زودی دستگیر شویم. همسر وی که پشت در اتاق بازپرس حسین‌‌پور ایستاده بود نیز گفت: همسرم به خاطر دکتر انوری یک شب آرام نداشت و شب حادثه نیز من به خانه مادرم رفته بودم و باور این حادثه برایم سخت است.
وی افزود: روز دوشنبه به بیمارستان رفتم تا دکتر انوری را ملاقات کنم اما مانع این دیدار شدند و تنها توانستم با همسرش صحبت کنم. این پزشک زن ادامه داد: حال جسمی دکتر انوری خوب است و خدا را شکر آسیب زیادی ندیده و قرار است عصر چهارشنبه از بیمارستان مرخص شود.
بنابر این گزارش، بازپرس حسین‌‌پور دستور بازداشت موقت دو عامل اسیدپاش را صادر کرد و تحقیقات بیشتر در این پرونده ادامه دارد.
   عیادت رئیس پلیس تهران از دکتر انوری
سردار «ساجدی‌نیا» رئیس پلیس تهران و سرهنگ «محمدیان» رئیس پلیس آگاهی بعد از دستگیری عاملان اسیدپاشی به عیادت دکتر انوری در بیمارستان فارابی رفتند و وضعیت درمانی وی را جویا شدند.
ایران
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
2
5
متاسفم برای پزشکی که تحصیل کرده هست واصلاچیزی بوده که برای آن بیایدمشکلش رااینگونه حل کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
1
3
......... دکتر باید ادب می‌شد و چون دیدیم پلیس اسیدپاش‌های اصفهان را دستگیر نکرده احتمال دادیم که ما نیز دستگیر نمی‌شویم و به همین خاطر دست به کار شدیم و اصلاً فکر نمی‌کردیم به این زودی دستگیر شویم ................
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
1
8
بازپرس پرونده گفته متهم یک شخصیت نخبه دانشگاهی بوده است وایشان انگیزه پیش پا افتاده نداشته است..پس بهتراست یکطرفه به قاضی نرویم و انوری رابت نکنیم.ازکجا معلوم مدیریت نادرست وی و چیزهایی که جراح گفته درست نباسد؟انوقت چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
تصور کنید که اسید پاشیده و اینکه یک پزشک بتونه چنین کاری بکنه حتی اگر در خصوص مشکلاتش با دکتر انوری حق داشته نشون می ده نمی شه بهش اعتماد کرد و باید لااقل پروانه طبابتش باطل بشه.
نظام پزشکی که هیچ واکنشی نشون نمی ده. آیا از نظر نظام پزشکی ایشون می تونه هنوز پزشک باشه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
0
3
نمیدو نم ولی پاشیدن اسید برای کسی که قسم خورده به بشر آسیب نزد کار اشتباهی است.
یه جراح که هیچوقت در ایران جراحی نکرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
1
4
بستگی به آدمش داره. من خودم وقتی اومدم ایران با تنگ نظریهایی غیر قابل مقایسه تر از داستان این آقای جراح در وزارت بهداشت مواجه شدم. حالا این آقای جراح خونه داشته ماشین داشته و و و ولی من حتی اجاره خونه ماهی 30 هزار تومنی سال 71 را هم نداشتم بدم که برام حکم تخلیه گرفته بودن و اگرچه خیلی فکرا به سرم برای انتقام زد و اگرچه به دلیل گذراندن دوسال آموزشهای خاص نظامی در طی خدمت وظیفه در جبهه بین سالهای 63 تا 65 توان انتقام گرفتن بدتر از این آقای جراح را هم داشتم ولی هر چه با خودم کلنجار میرفتم احساس میکردم انتقام در شان و شخصیت من که این همه سال درس خوندم نیست. نمیگم همه آقایونی که زندگی منو 180 درجه تغییر دادن به خدا سپردم چون ............ ولی به جای اینکه بشینم به انتقام فکر کنم به این فکر کردم چه بکنم که شرمنده شخصیت خودم نشم. به هر حال وقتی دیدم آن چیز که در ایران به جای نرسد فریاد است، حرفه پزشکی را کنار گذاشتم رفتم از طریق تجارت زندگیمو بسازم در حالی که اجاره آپارتمانم رو هم نداشتم پرداخت کنم. سالهای سختی داشتم و یه زمان متوجه شدم که اسممو گذاشتن تاجر موفق اگرچه این رویا نیز چند سال قبل و ...........برای من که نه سیاسی بودم و نه گروهی نابود شد و الان تاجری ورشکسته هستم که همه چیزمو از دست دادم ولی باز هیچوقت به انتقام فکر نکردم و نخواه کرد چرا که فکر میکنم دنیا محل به چالش کشیده شدن شخصیت انسانهاست.

به هر حال آقای دکتر انوری را نمیشناسم و همینطور آقای جراحی که با مایع لوله باز کن رقیق شده به ایشون حمله کرده و در مورد هیچ کدومشون قضاوت نمیکنم ولی تصور میکنم این آقای جراح اگر چشمانش را برروی توانمندیهای خودش نمیبست یقینا میتونست خار چشمی باشد برای آقای دکتر انوری نوعی که برخورهای سلیقه ایشون آقای جراح را تا سر حد انتقام پیش برده، چرا که انتقام میتونه صرفا آسیب رساندن نباشه بلکه بهتر شدن از چیزی باشه که دیگران سعی در ممانعت از آن را داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
ایول
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
0
بنده هم يك پزشك آزاد هستم در حال حاضر با تمام توان دارم وظيفه ام را در جامعه انجام ميدهم و در طول ٦٠ سال عمرم اسيب وحق كشى هاى زياد ى ديده ام ولى هيچ وقت بفكر انتقام نبوده ام اصلا ذاتا معتقد به انتقام نيستم چرا كه انتقام از آن حيوانات است و از آن گذشته اگر طرف عاقل باشد به همنوع خود آسيبى نمى رساند و انتقام از همچون افرادى " كوبيدن فيروزه به سنگ " است . تضاد يكى از الگو هاى موجودات است نه تنها در بين جانداران بلكه در كاينات هم است هر چيزى همانطوريكه نيروى جاذبه دارد نيروى دافعه هم دارد ، در بين انسانها بطور كم وزياد اختلافات عقيده وسليقه وجود دارد و در دوران بچگى اين چيز ها به وفور ديده مى شود و در بزرگسالى در خانواده هاو بين همكاران كم نيست ، پس بوجود آمدن آنها چيز بعيد ومهمى نيست بلكه مهم اينست كه با ابتكار عمل خوب با آن كنار آمد و در حل آن، راه درست را پيدا نمود و يا تحمل كرد. چرا كه ظرفيت انسانها بسيار است ( ولى متاسفانه در وقتش قطره اى از اقيانوس آن استفاده مى شود ) و در نهايت اگر هيچكدام نشد بهتر است از محل دور شد ، از قديم گفته اند : " دورى و دوستى" . اميدواريم با كارهاى بچگانه و ابلهانه و غير انسانى اولا از تحريك عواطف ديگران پرهيز كنيم و حسن نيت ايجاد كنيم تا سوء نيت و ثانيا در هر اتفاق ناگوار حتى به ضررمان هم باشد گذشت را راهكار بدانيم تا تلافى ، چرا كه گذشت و بخشش آسيب و ضرر را كم مى كند . با اين كار هم اعتماد خود را بين ديگران زياد كرديم و هم درسى به بچه ها آموختيم و طرف مقابل هم به احتمال زياد شرمنده خواهدشد پس " با يك تير سه نشان " زديم . آيا اينطورى بهتر نيست ؟ سخن زياد است و شب طولانى ، اميدوارم موجب ناراحتى عزيزان نشده باشم و در پايان از آقاى دكتر انورى ' البته آشناءى با ايشان ندارم ' مى خواهم كه حد نهايت گذشت را داشته ودرسى از اين بابت به كوچكتر ها داده باشند .از آقاى جراح كه ( با ايشان هم آشنايى ندارم ) هم به خود وخانواده اش وهم به همكارش وهم به جامعه پزشكى آسيب زده ، اگر اختلاف در حد شنيده ها و خوانده ها باشد ، آنچنان تلافى كند كه در شان يك انسان واقعى و در حد يك پزشك باشد . البته ببخشيد كه چنين اظهار نظر ى مى نمايم ، فقط به عنوان يك پشكسوت ، خواستم كه من بعد حرمت انسانى و پزشكى حفظ شود و از تمام همكاران ديگر هم تقاضا دارم در بدترين شرايط براى حفظ قداست شغلى خود كوشا باشند چون در غير آن ، شماهستيد كه اولين آسيب را خواهيد ديد حتى به فرض حق به جانب هم باشيد .
با احترام
همكار پزشك
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
به خدا فریبرز آدم خوب و مهربانیه
مطمینم قصد آسیب رساندن به دکتر انوری رو نداشته و حتما خیلی خیلی تحت فشار بوده که همچین اشتباهی رو مرتکب شده...
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
1
3
من با آقای دکتر اسید پاش در سالهای پزشک عمومی همکلاس بودم.
هر چند عمل اسید پاشی ایشان را غیر قابل دفاع میدانم.
ولی با آن چیزهایی که من از وی بیاد دارم وی فردی با اخلاق و وجدان بود.
و به احتمال زیاد آقای دکتر انوری در این قضیه کارهایی انجام داده است که این انسان آرام و با اخلاق مجبور به اینکار شده.
من اقرار میکنم که فریبرز در زمینه اخلاق و وجدان و صداقت یکی از بهترینها بود.
نظرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
1
3
به خدا قسم فريبرز بدبخت خيلى مورد ظلم واقع ميشد، ٣سال بود واقعا اذيتش ميكردن و ما در جريان همه چى بوديم، فريبرز خيلى آدم خير و با خداييه، نماز شبش ترك نميشه.
تا حالا ١٤٠٠ عمل جراحى مجانى در مناطق محروم انجام داده، آخه چرا كسى اين چيزا رو نميبينه. در ضمن اسيد پاشى نكرده بلكه محلول لوله بازكن رو با مقدار زيادى آب قاطى كرده و فقط ميخواسته دكتر انورى رو بترسونه، اگه اسيد بود كه الان دكتر نا بينا شده بودن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
2
1
آقاي نظري منظور شما تاييد كار زشت و ناپسند ايشان به هز دليلي است؟ اگر روي خود شما و خانوادتان نه حتي اسيد بلكه آب معمولي هم به هر دليلي بپاشند اين طور برخورد مي كنيد؟ در ضمن اين دكتر نخبه جراح اگر شرايط كاري برايشان بد بود در نهايت به صدها بيمارستان نيازمند جراح زبردست خصوصي يا تامين اجتماعي مي رفتنند نه با زهر جشم مسئله را حل مي كردند!!!!!!
فتاحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
1
3
اقا یا خانم ناشناس اسیدی در کار نبوده...ضمنا سه سال رفتارای دکتر .... رو تحمل کرده...شما خودت اینقد صبوری؟سه سال تحمل بی عدالتی داری؟ضمنا اسیدی درکار نبوده...اگه اسید بود که دکتر .... الان مثل اون بیچاه هایی که این چندساله مورد اسیدپاشی قرارگرفتن میشد ولی خداروشکر حالش خوبه.ضمنا میخواستن به بیمارستان دیگه منتقل بشن ولی دکتر .... نذاشته.شما که از چیزی اطلاع نداری اظهار نظر نکن لطفا.
نظرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
1
3
آقاى عزيز بنده با علم به تمام مشكلات دكتر فريبرز و ظلم هايى كه در حقش شده اظهار نظر كردم، كما اينكه اظهارات بنده حمل بر تاييد كار ايشون نيست.دكتر بارها براى انتقال به بيمارستانهاى ديگه درخواست داد امابا مخالفت كردن باز هم ميخواستن اذيتش كنن، شما نميدونيد ٤سال به دكتر فريبرز بدبخت چه گذشت ..همه ميدونيم كه ايشون به غلط تصميم گرفت و بيشتر از دكتر انورى به خودش صدمه زد... اما به هر حال هيچگاه يكطرفه به قضاوت ننشينيد.. شما داريد درباره يك پزشك جراح صحبت ميكنيد كه با تمام قوا خدمتگزار مملكت عزيزمون بوده و خواهد بود و انسان جايزالخطاست
حالا قرار نيست يك همچين انسانى يك شبه توسط مردمى كه زندگيش رو وقفشون كرده براى يك تصميم غلط اينطورى قضاوت بشه و مثل يك ارازل و اوباش در موردش صحبت كنيد(البته تصميم غلط منظور همون درگيرى هست وگرنه هرگز اسيدپاشى صورت نگرفته)
کاترین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
1
1
شما مردم ایران فقط بلدید بگید قصاص کنید یا بکشید بجای این حرفا بخواید ک ریشه ی این جرایمو بیدا کنه ک ادمی ک نماز شبشم قضا نمیشد وصادق ترین و درست ترین ادمی بود ک میشناختم دست ب همچین کاری زده.....بس وای ب حال ما.......جامعه باید درست بشه تا ادمادست ب همچین کارایی نزنن نمیشه ک همرو کشت....
کیمیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
1
به
خدا دکتر خیلی آدم خوبیه من می شناسمش کاش من مثل اون آدم خوبی بودم شما که نمی شناسیدش نظر ندید
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
2
من یکی از مریض های این دکتر بودم . فقط خدا میدونه که چند تا عمل رو مجانی در مناطق محروم انجام داده و من مطمعنم که هیچ دکتری حاضر به انجام همچین کاری نیست . امیدوارم مسعولین دلیل اصلی این کار رو بفهمن . من مطمعنم که خیلی تحت فشار بوده.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
1
2
به خدا قسم دکتر ملکیان یکی از بهترین هاست مطمئنم که بی نهایت اذیت شده مادر من یکی از بیماران ایشون هست که چندین عمل جراحی به نحو احسن دکتر برای ایشون انجام داده من و مادرم عاشق اخلاقیات دکتر هستیم به طوری که مادر پیر من بعد از شنیدن این موضوع دپرس شده ...امیدوارم مسئولین بیشتر بررسی کنند و یکطرفه به قاضی نرن.
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
1
2
من یکی از مریض های دکتر اسیدپاش بودم ، این دکتر به حدی با خدا ، با ایمان ، درستکار ،شریف ، مهربان ، خیر و......... بودند که حد نداشت . درسته که کار اشتباهی رو انجام داده ولی حتما دلیلی رو داشته............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
1
0
نتیجه دادگاه آ خرش چیشد؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
من هم از همکلاسیهای اقای دکتر اسید پاش و همسر نازنینش در دوران 7 ساله پزشکی عمومی بودم. ایشان از بهترینهای علمی و بسیار انسان پاک و بی آلایشی و آرامی بودند گرجه کار عاقلانه ای نبود ولی بپذیرید که هر کسی آستانه تحملی دارد.
سحر
|
United States
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
به نظر من دكتر جراح كار خوبي كرده چون... اون رو اذيت مي كرده٠ به نظر من ادم هر كاري كه مي خواد انجام بده بايد به آخرش هم فكر كنه كه چه اتفاقي ممكنه براش بي افته٠من از صورت گرفتن اين اتفاق و حادثه ي بزرگ خيلي ناراحت شدم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: