کد خبر: ۴۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 29
شفاآنلاین- رییس اداره پیوند و بیماران خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دفترچه بیماران خاص برای استفاده از خدمات رایگان پس از انجام عمل پیوند کلیه باطل می شود ، گفت: از سازمان های بیمه گر درخواست شده تا به حمایت بیماران پس از پیوند ادامه دهند.


به گزارش شفاآنلاین ،دکتر«کتایون نجفی زاده» با بیان این مطلب تاکید کرد: با استفاده از دفترچه بیماران خاص ، خدمات دیالیز و پیوند رایگان است اما متاسفانه پس از انجام عمل پیوند، این دفترچه باطل شده و دیگر بیماران نمی توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بیماران پس از انجام عمل پیوند همچنان نیازمند خدمات و مراقبت های پزشکی هستند.

رییس اداره پیوند و بیماران خاص وزارت بهداشت، گفت: البته سازمان غذا و دارو تلاش کرده تا پس از عمل پیوند هزینه های داروی بیماران پیوندی ، حداقل ممکن باشد.

نجفی زاده افزود: با این وجود، برخی آزمایشات و همچنین داروها و ویتامین ها تحت پوشش بیمه قرار ندارند و این مساله به بیماران فشار وارد می آورد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران کلیوی بعد از انجام عمل پیوند علاوه بر مراقبت های پزشکی نیازمند حمایت های اجتماعی نیز هستند چون شرایط خاصی دارند.

نجفی زاده یادآور شد: حمایت از بیماران کلیوی در خصوص برخی هزینه های دارو و درمان که تحت پوشش بیمه نیست و همچنین هزینه رفت و آمد بیماران برای دیالیز را انجمن حمایت از بیماران کلیوی انجام می دهد.

به گفته وی، متاسفانه شیوع نارسایی کلیه در کشور بطور سالانه هشت درصد افزایش می یابد و از سال 1346 تاکنون 30 هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: