کد خبر: ۴۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 13
شفا آنلاین:میزان خونریزی دوران قاعدگی‌تان و خلق‌وخوی‌تان در آن روزها چه چیز را درباره سلامت‌تان نشان می‌دهد؟
به گزارش شفا آنلاین-بودنش با درد و افسردگی همراه است و نبودنش با کلافگی و بی‌حوصلگی! همین است که اغلب خانم‌ها وقتی قاعدگی سراغ‌شان می‌آید دل‌شان می‌خواهد از همه فاصله بگیرند و وقتی هم به هر دلیلی قاعده نمی‌شوند، با زمین و زمان در می‌‌افتند.

اغلب زنان می‌دانند که دوره طبیعی عادت ماهانه در فاصله 20 تا 40 روز اتفاق می‌افتد اما بسیاری از همین زنان سال‌هاست که با بی‌نظمی و شدت غیرطبیعی عادت ماهانه‌شان می‌سازند و به‌خیال اینکه هیچ درمانی فایده ندارد، چنین وضعیتی را تحمل می‌کنند. اینکه قاعدگی در چه شرایطی مشکل‌ساز است و نیاز به درمان دارد را با دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و نازایی در میان گذاشتیم. او معتقد است هیچ یک از مشکلات مرتبط با این موضوع غیرقابل حل نیستند و اگر خانم‌ها هرچه زودتر به فکر چاره نیفتند. بحران‌های جدی‌تری سلامتی‌شان را تهدید خواهد کرد.

طبیعی‌اش چقدر است؟

علائم و خصوصیات دوره قاعدگی در هر فردی متفاوت است ولی معمولا قاعدگی طبیعی علائم یکسانی دارد که می‌توان به این موارد اشاره کرد: طول دوره قاعدگی از سه تا هفت روز، خونریزی از 30 تا 80 سی‌سی و خونریزی طبیعی بدون دفع لخته، بعضی از خانم‌ها ممکن است با علائمی مانند دردهای شدید و خونریزی‌های زیاد یا خونریزی‌های کم و نامنظم در این دوره مواجه شوند که با مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت هورمون‌ها در بعضی موارد با تجویز قرص‌های ضدبارداری از ادامه این وضعیت جلوگیری می‌کنند.

زمانی که این علائم به طور مداوم در طولانی‌مدت رخ دهد و باعث بروز اختلال در زندگی عادی افراد شود، باید با مراجعه به پزشک علت بروز چنین علائمی مورد بررسی قرار گیرد. پزشک معالج با انجام آزمایش خون، سونوگرافی و بررسی وضعیت هورمون‌ها به تحقیق در مورد این علائم می‌پردازد و درمان را باتوجه به سن افراد از آن زمان آغاز می‌کند.

علامتی که هم‌اکنون می‌بینید وضعیت قرمز است!

اگر بی‌حال شدید...

به طور کل دو نوع درد قاعدگی داریم: اول دردهای اولیه و دوم دردهای ثانویه. دردهای اولیه که خانم‌ها در سنین پایین به آن دچار می‌شوند معمولا یک یا دو ساعت قبل از شروع قاعدگی آغاز شده و یک یا دو ساعت بعد از قاعدگی تمام می‌شوند که این دردها طبیعی است و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند، ولی در دردهای ثانویه بیمار 12 ساعت بعد از قاعدگی دچار دردهای شدیدی می‌شود که این دردها غیرطبیعی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد، بی‌حالی بیش از اندازه در زمان قاعدگی طبیعی نیست و باید با انجام آزمایش خون میزان کم‌خونی افرادی که بیش از اندازه بی‌حال هستند بررسی شود.

چه راه‌حلی دارد؟

بی‌حالی اگر به دلیل درد ناشی از قاعدگی باشد با تجویز مسکن در اکثر موارد حل می‌شود، اگر این راه نتیجه نداد، پزشک در مرحله بعد قرص‌های ضد بارداری را تجویز می‌کند ولی اگر با هیچ کدام از این موارد مشکل حل نشد، باید با انجام آزمایش خون و سونوگرافی به طور جدی این موضوع بررسی شود.

اگر خونریزی کم بود....

فواصل قاعدگی باید بین 20 تا 40 روز و دوره آن باید بیشتر از سه روز باشد. اگر کمتر از این زمان بود از لحاظ هورمونی و کارکرد تخمدان‌ها باید بررسی صورت گیرد. به طور کل خانم‌هایی که دیربه‌دیر عادت ماهانه می‌شوند یا خونریزی‌شان کم است، مشکل تنبلی تخمدان دارند.

اگر خونریزی کمتر از سه روز بود باید بررسی شوند برای درمان به پزشک مراجعه کنند. با انجام سونوگرافی و بررسی تخمدان‌ها اگر مشکلی در این موارد نداشتند، باید با کمک دارو مشکل را حل کنند. استفاده از قرص‌های ضدبارداری  ال‌دی یا قرص‌های هورمونی دیگر باتوجه به وضعیت سنی افراد و تاهل آنها تجویز شده و باعث می‌شود این افراد فاصله زمانی قاعدگی‌شان بیشتر از دو ماه طول نکشد و تا حدی قاعدگی‌شان تنظیم شود.

چه عوارضی دارد؟

از عوارض خونریزی کم در زمان قاعدگی این است که احتمال ابتلا به دیابت، فشار خون، چاقی، موهای زائد، سرطان سینه، سرطان رحم و افزایش چربی خون را در این افراد افزایش می‌دهد. اگر فردی در درازمدت شاهد خونریزی کم در زمان قاعدگی بود، باید با مراجعه به پزشک به درمان این عارضه بپردازد.

اگر شدید بود...

به طور معمول خونریزی طبیعی باید بیشتر از سه روز تا هفت روز و حداکثر 10 روز و در فاصله زمانی 20 تا 40 روز باشد ولی اگر خونریزی بیشتر از 10 روز و در فاصله زمانی کمتر از 20 روز طول کشید، باید با مراجعه به پزشک مورد بررسی قرار گیرد. مقدار طبیعی خونریزی هم بین 30 تا 80 سی‌سی است، اگر بیشتر از این مقدار و به صورت دفع لخته باشد فرد از لحاظ فیبرم، کیست و تیروئید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دفع لخته‌های بزرگ خونی نمایانگر قاعدگی غیرطبیعی است، خونریزی قاعدگی در حالت معمول دفع لخته ندارد و در غیر این‌صورت یعنی مقدارش از حد طبیعی زیاد است و باید آن را جدی گرفت.

چه عوارضی دارد؟

عوارض خونریزی شدید در زمان قاعدگی باتوجه به سن افراد متفاوت است، اگر خونریزی شدید در سنین پایین باشد معمولا فرد دچار مشکلات هورمونی است که با تجویز قرص‌های هورمونی از شدت آن کاسته می‌شود، ولی اگر خونریزی در سنین بالا باشد خطر ابتلا به سرطان رحم افزایش پیدا می‌کند، در اکثر مواقع به مرور زمان این افراد دچار کم‌خونی شدید می‌شوند.

اگر نامنظم بود...

فواصل زمانی طبیعی برای قاعدگی بین 20 تا 40 روز است؛ اگر افراد کمتر یا بیشتر از این زمان به طور مداوم قاعدگی‌شان رخ بدهد دچار بی‌نظمی قاعدگی می‌شوند، معمولا افرادی که قاعدگی نامنظم دارند مبتلا به تنبلی تخمدان و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هستند. به طور کل سندرم تخمدان پلی‌کیستیک قابل درمان قطعی نیست و قرص‌هایی که پزشک برای افراد مبتلا تجویز می‌کند به این منظور است که قاعدگی برای مدتی منظم شود و فرد مبتلا در طولانی‌مدت شاهد عوارضی مانند موهای زائد و چاقی نباشد.

افرادی که اضافه وزن دارند و مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هم هستند حتما باید وزن‌شان را کاهش دهند، البته اینطور نیست که حتما خانم‌های چاق دچار این مشکل باشند ولی این افراد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند.

چه عوارضی دارد؟

خانم‌هایی که مبتلا به سندرم پلی‌کیستیک هستند همیشه دچار نازایی نمی‌شوند ممکن است بعد از قطع قرص‌های ضدبارداری بلافاصله باردار شوند ولی در بعضی موارد امکان دارد حتی با آی وی اف هم باردار نشوند. این افراد به دلیل تخمک‌گذاری نامنظمی که دارند برای حامله شدن دچار مشکل می‌شوند. خانم‌هایی که به این بیماری مبتلا هستند باید زیر 30 سال باردار شوند که با بالا رفتن سن‌شان دچار مشکلات دیگری علاوه بر سندرم تخمدان پلی‌کیستیک نشوند.

پژوهش‌ها چه می‌گویند؟

محققان می‌گویند عادت ماهانه نه تنها با خلق و خوی زنان بازی می‌کند بلکه مرگ و زندگی‌شان را هم در دست می‌گیرد.

کار، کار گوشت قرمز است!

محققان بریتانیایی می‌گویند دخترانی که در زمان کودکی رژیم غذایی پر از گوشت قرمز دارند، دچار قاعدگی زودرس می‌شوند. این درحالی است که برخی متخصصان بر ارتباط میان قاعدگی زودرس و افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه تاکید می‌کنند و دلیل این موضوع را بالارفتن سطح استروژن در بدن این زنان اعلام می‌کنند.

شاید بمیرند!

کم نیستند زنانی که در طول عادت ماهانه‌شان افسردگی را با درجات متفاوت تجربه می‌کنند. پژوهشگران می‌گویند زنان به‌ویژه اگر مبتلا به افسردگی باشند، در طول عادت ماهانه ممکن است به خودشان آسیب وارد کنند و حتی با خودکشی جان خود را از دست بدهند.

از مادرتان بپرسید

بعضی‌ها تغذیه و آب و هوا را به عنوان اصلی‌ترین دلیل زودرس یا دیررس شدن قاعدگی معرفی می‌کنند اما محققان می‌گویند سن بلوغ در مادران بيشترين تاثير را در زمان بلوغ دختران بازي مي‌كند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد دانشمندان متوجه شده‌اند به ازاي هر 12 ماهي كه يك مادر يا خواهر بزرگ‌تر ديرتر به بلوغ برسد، آغاز عادت ماهانه در دختر جوان‌تر خانواده سه ماه به تاخير مي‌افتد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
3
مطاب اموزنده بود .من بعداز قطع کردن قرص زد بارداری که دوماه مصرف کردم عادت نشودم ودوماه از وقتم گذشته هس درضمن کیست تخمدان هم داشتم 23سالم هس. لطفا راهنمای کنید
مدیر پایگاه باسلام شما باید برای معاینه وبررسی های دقیق و سپس تجویز داروی مناسب به متخصص زنان مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
2
سلام من 14 سالم هست.تیروئید دارم در بعضی مواقع دفع لخته دارم آیا طبیعی است؟
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
سلام من ۲۹سالم هست همیشه عادت ماهیانه منظم بوده الان فرزند سوم رو که به دنیا آوردم عادت ماهانه دو ماهه نمیاد در ضمن قرض ضد بارداری مصرف میکردم ولی الان یه ماهه مصرف نکردم لطفا راهنمایم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما برای بررسی وضعیت هورمونی بدن تان به متخصص زنان مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
سلام من ۲۵سالمه نزدیگه دوسه هفته س شکم درد میگیره ولی پریود نمیشم چیکار کنم
مدیر پایگاه باسلام
نمی دانیم که شما مجرد هستید یا متاهل .ضمنا آیا رابطه جنسی داشته اید یانه؟با این حال بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید
تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
با سلام
من دختر 29 ساله ای هستم که حدود 10 سال پیش کیست تخمدان داشتم و با مصرف قرص، کیست از بین رفت
الان زمان پریودهام دقیق هست تنها مشکلی که هست اینه که تقریبا دو روز اول رو فقط در حد لکه بینی خیلی کم و درد شکم دارم و خونریزی هم تقریبا دو سه روز، ولی قبلا 4 - 5 روز خونریزی داشتم
به نظرتون میتونه مشکلی باشه؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/94797/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
سلام
من ١٩ سالمه ويك سال ازدواج كردم دوران قاعدكيم منظم بود ولي الان جند ٤ماه عادت ماهيانه نشدم ، و به متخصص زنان هم مراجعه كردم ،سونوكرافي و ازمايش خون هم انجام دادم ،دكتر بهم قرص تنظيم عادت داد كه دوره بنج روزه داشت، اين دوره تمام ش
مدیر پایگاه باسلام
فعلا قرص رامصرف کنید تا نتیجه مشخص شود
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
سلام من 3ساله سالی سه بار پریود میشم مشکل من چیه
مجردم
سنم 15
مدیر پایگاه باسلام
شما حتماباید به متخصص زنان مراجعه نمایید تا ازنظرهورمونی بررسی شوید
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
با سلام من 16 سالمه و میخوام بدونم عادت که میشم خیلی دلم دردمیکنه و دست و پام یکم بی حس میشه /ممنون میشم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به متخصص زنان مراجعه نمایید تا پس از معاینه وبررسی لازم راهنمایی مورد نظر انجام شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
سلام من 31 سالمه پریدهام نامنظم هسته دوماهی یکبار بعدش اینبار سه مرحلهشده دوره ی دوم35روزه ووره ی بعدی28 روزه طی این سه مرحله خون ریزی هم ناشتم مرحله ی سوم کمترم بوده لطفا راهنمای کنید
مدیر پایگاه باسلام برای مشاهده پاسخ سوالتان به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/123925/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%B5-%D8%B6%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
سلام من دوماهه ک ازدواج کردم هر ماه پریود شدم ولی ماه دومم الان 6روز گذشته پریود نشدم لطفا راهنمایی کنید باتشکر
مدیر پایگاه باسلام شما اگزتاروز یازدهم پریود نشدید حتما تست بارداری خون بدهید
مختاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
با سلام ببخشید بنده عادت ماهیانه ام خیلی نامنظم هست خواستم راهنمایی ام کنید که چگونه درست شود بر فرض مثال امروز بنده تمیز میشود دوروز بعد دوباره خونریزی میکنم هرروز بیشتر میشود
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما باید به متخصص زنان مراجعه نمایید تا اختلال هورمونی تان بررسی ودرمان شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
سلام من ۴۶ساله هستم سه ماه پريود نشدم دکتر رفتم قرص پروژسترون تجویز کرد دو ورق خوردم بعد از تمام شدن دوبسته پريود شدم الان ۲۵روزه قطع نشده چکار کنم لطفا راهنمایی م کنید باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/130188/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7-%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%BA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%81%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%B5%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
اسکندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
باسلام من می خواستم یه سؤال ازشمابپرسم من همیشه سروقت پریدمی شدم ولی الان سروقت پریدشدم خونم خیلی کم بودهمیشه یه هفته کامل خونریزی داشتم این ماه خونم کم بودقرص اروژانسی مصرف کردم بخاطراونه لطفا جواب بدین
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/130188/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7-%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%BA%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B1%D8%AD%D9%85%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%81%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D8%B1%D8%B5%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
سلام من 4روزازوقت عادتم گذشته نامزدم
مدیر پایگاه باسلام
آیا رابطه همراه با دخول وانزال به داخل داشته اید؟
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
سلام ٢٦ سالمه ازدواج كردم يه پسر دارم كه ٩سالشه پريودم دختريام پنج روز بود ازدواج كردم شد سه روز با درد فراوون تر الان دو ساله به ضرب سوزن تسترون مياد يه روزم بيشتر نمياد اين سري كلي دارو خوردم به تجويز پزشك اما الان دو ماهه نمياد اصلا چاقترم شدم شكمم شده دقيقن عين هشت ماهه ها ،خيلي هم ناراحتم
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/133376/%D8%B9%D9%84%D9%84-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%82%D8%B7-%D9%85%DA%A9%D8%B1%D8%B1
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
سلام من ۲۸سالمه نزدیک ده سال ازواج کردم پریودیم نامنظمه حتی اگه پریودبشم چرک قهوه ای میافته
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای بررسی های دقیق هورمونی به متخصص زنان مراجع نمایید
نجیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
سلام من هجده سالمه پریودام نامنظمه دوماه یه بار پریودمیشم رفتم دکتر اول گفتن فولیکول داری وقرص بارداری نوشتند بعد رفتم یه دکتر دیگه اونم قرصی واسم نوشت که تنظیم بشه ولی جواب نداد خیلی نگرانم چیکارکنم راهنمایم کنید لطفا
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان وزایمان در پاسخ به سوال شما

معمولا تاخیر تا دو هفته  در دوران قاعدگی در این سن مساله عادی است و داروی
هورمونی تجویز نمی شود و در صورت ادامه تا یک ماه تحت نظر متخصص تا 6 ماه تحت
درمان داروهای هورمونی قرار گیرید


سودا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
سلام 14 سالمه اولین بار پریودم 15 روز بود ولی بعد از 9 روز دوباره پریود شدم لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست برای درمان اختلال قاعدگی به متخصص زنان مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
با سلام
من 42 سالمه يه دختر 9 ساله داره مدت 6 سال بعد تولد دخترم جلوگيري مي كيردم الان 1 و نيم ساله دستگاه جلوگيري را برداشتم و هنوز بچه دار نشدم پريودم منظمه طولش 3 الي 4 روزه مدت عادتمم 28 روزه است و هر بار 2 روز جلو مي اندازم
جديدا به پزشك مراجعه كردم اون بهم آمپول داد 2 نوبيت در طول 2 پريود آمپول و قرص هايي كه داده بود را مصرف كردم اما فايده اي نداشت ولي بعد از مرحله سوم 2 هفته بعد از عادت منظمم دوباره عادت شدم و الان بعد از 10 روز از زمان عادتم گذشته و فقط لكه بيني دارم 2 روزه قطع شده لكه بيني ام در تمامي اين مديت بعد از تزريق سوم آمپول پايين شكمم درد ميكنه اما زياد نيست و ممتد هم نيست گاهي وقتا حالت سرگيچه دارم و حالت تهوع هم داشته ام چند باري
چكار كنم؟
پزشكم برام سونوگرافي نوشته اما ميگن علائمم به بارداري ميخوره و سونوگرافي داخل رحمي خظرناكه برام/
چكار كنم؟؟
ممنون
مدیر پایگاه

 

دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری



اول تست بارداری را انجام دهید اگر حامله نبودید اقدام به سونو واژینا ل
کنید






ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
سلام 29سالمه سه ساله ازدواج کردم سه بار باردار شدم دو ماهه سقط میشه زیرنظر دوکترهم بودم خیلی ناراحت شدم لطفا راهنمایم کنید نمی دونم چی کنم
مدیر پایگاه دکتر
شهره بهروزی متخصص زنان و درمان ناباروری
آزمایشات کامل بررسی سقط مکرر باید برای ایشان انجام پذیرد و در صورت مشکل
از آمپولهای تزریقی استفاده شود و مشاوره ژنتیکی و کوروموزومی انجام شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
سلام ببخشید سوالی داشتم من همیشه 7یا 8 روز جلو میشم عادت ماهانه 4 روز قبلش هم همرا ه با زیر دلم درد میگرد قرص تیرو ئید مصرف می کنم جیکار کنم به موقع ومنظم عادت ماهانه شوم
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



حتما سونو گرافی و آزمایشات هورمونی انجام شود ممکن است قرص تیروئید
شما پاسخگوی رفع تیروئیدتان نباشد خود تیروئید باعث به هم خوردگی زمان قاعدگی
مشیود در صورت نیاز از قرص  پروژسترون(دوفاستون) از
روز 11 تا 25 قاعدگی استفاده کنید



نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
سلام من سی پنج سالمه تیروییدکم کاردارم پریودنمیشم ازخرداد پریود نشدم ازمایش هرمول دادم پاپسمیرسوناازرحم تخمدان دادم هیچ مشکلی نداشتم فقط مخوام بدانم چرا پریود نمیشم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
0
سلام من یک هفته بعد از تموم شدن پریودم دوباره پریود شدم این اولین باره ک اینجوری میشم کمی هم شکم درد دارم چند روز پیش بعد از نزدیکی فقط یدونه قرص ال دی خوردم آیا مشکل دارم لازمه که به پزشک مراجعه کنم
مدیر پایگاه توصیه میشوددر صورت تکرار مساله مراجعه کنید
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
سلام سه ماه است ازدواج کردم پرید شدنم خیلی طولانی شد ۱۵روز طول میکشد لطفاراهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگررابطه زناشویی محافظت نشده داشته اید حتما باید آزمایش بارداری بدهید
نیره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
این کانال واقعا عالی هستش وبه سوالات ما خوب جواب میده
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
سلام من ۱۳ سالمه پریود زیاد میشم تازه شدم ۴ ماهه به پزشک زنان وسونوگرافی رفتم کیست داشتم ولی کوچیکه چیکار کنم قرص هم دادن
مدیر پایگاه باسلام
فعلا قرص ها را مصرف کنید و پس ازپایان مصرف دارو به متخصص مراجعه کنید تا نتیجه را ببیند
سکینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
برنامه خیلی آموزنده ای هستش من سی ساله هستم دوتا بچه دارم بزرگه دوازده کوچیکه شیش ساله همیشه عادت ماهانه مرتب شدم قرص ال دی استفاده میکنم شکمم زیاد بزرک شده دو ماهه پریود نمیشوم چند ماهه آخرم ک پریود میشدم چرک قهواه ای بود لطفا راهنما ایم کنید کمکم کنید مرسی از بزنامه خوبتان
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
سلام من ۲۲سالم هست ازدواج کردم تقریبا ۲،۳ماه پیش فهمیدم حاملم و اقدام به سقط کردم با قرص،بعد قاعدگی بعدیم خیلی سرموقع و بدون درد اتفاق افتاد،تا اینکه ماه پیش باز اتفاق افتاد و هنوز ۲۵روزه تموم نشده بیشترم لخته وجود داره و رنگ تیره،لطفا راهنماییم کنید،قرص ضدبارداری میتونم استفاده کنم؟قطع میشه؟
مدیر پایگاه از لحاظ بررسی سقط جنین یک سونوگرافی حتما انجام شود
سانار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
سلام بنده دو ماه پریود نشدم باید چیکار کنم کمردرد دل درد هم دارم
مدیر پایگاه باسلام
شما چند ساله هستید؟
سانار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
سلام بنده دو ماه پریود نشدم باید چیکار کنم کمردرد دل درد هم دارم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
سلام ببخشید من چند ماهه پریودم خیلی کم شده یه روز هم نمیشه دردهم داره چیکتر کنم نامزدم
مدیر پایگاه باسلام
به نظرمی رسد شما احتمالا دارای کیست باشید که بهتراست خیلی سریع برای سونوگرافی ودرمان به متخصص زنان مراجعه نمایید
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
سلام من ،20سالمه تویه یک ماه چهار بار پریود شدم
دلیل این چیه میخوام بدونم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید ازنظرهورمونی توسط متخصص زنان بررسی شوید تا علت شناسایی ودرمان شوید
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
سلام من ،20سالمه تویه یک ماه چهار بار پریود شدم
دلیل این چیه میخوام بدونم
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
سلام من 26سالمه 1ماه پريوديم عقب افتاده درد زیر شکم دارم وقتی راه می رم یا کار می کنم عین پريودي یک دفعه مایع گرمی ازم خارج میشه سابقه کیست هم داشتم خیلی هم عصبی شدم خواهش میکنم راه حلی بگين
مدیر پایگاه باسلام
شما باید زیرنظرمتخصص زنان ابتدا سونوگرافی انجام دهید
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
سلام من 26سالمه 1ماه پريوديم عقب افتاده درد زیر شکم دارم وقتی راه می رم یا کار می کنم عین پريودي یک دفعه مایع گرمی ازم خارج میشه سابقه کیست هم داشتم خیلی هم عصبی شدم خواهش میکنم راه حلی بگين
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان
و درمان ناباروری


آزمایش بتا و سونوگرافی انجام دهید




ناشناس
|
Netherlands
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
سلام. من 22سالمه و همیشه دوره های عادتم نامنظم بوده. اما بدلیل اینکه یک دوره خود ارضایی میکردم خجالت میکشم که پیش دکتر زنان برم که متوجه بشه. لطفا بهم بگید که ممکنه دلیل نامنظم بودن پریودم این باشه و آیا دکتر متوجه میشه؟
مدیر پایگاه ربطی ندارد آزمایشهای هورمونی و سونوگرافی باید انجام دهید
ناشناس
|
Afghanistan
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
سلام من26 سالم پنچ روز از عادتم ماهانه ام گذشته 2روزمیشه که لکه بینی استم مشکلم چیسته راه حلی بگین
مدیر پایگاه
باسلام
شما آزمایش بارداری داده اید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سلام من به موقع پریودمیشدم ولی بعداز این که این ماه تموم کردم باز پریودشدم یعنی بعدازیک هفته 2بارشدم احساس میکنم حامله شدم نظرشماچیه ممنون 23سالمه
مدیر پایگاه احتمال بارداری  همزمان با قاعدگی بسیار ضعیف  است احتمالا دچار اختلال هورمونی یا کیست شدید باید آزمایش انجام شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
سلام من پریودم۴۰روز عقب افتاده تست بارداری دادم منفی بود الان پهلوهام خیلی درد میکنه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم۲۹سالمه
مدیر پایگاه
باسلام
شما چند ساله هستید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
۲۹ سالمه میترسم به کلیه هام صدمه بزنه میشه راهنمایی کنید ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
0
0
سلام 23 سالمه در ماه 2 بار عادت میشم لطفا راهنمایی کنید متاهل هستم
مدیر پایگاه باید سونوگرافی و آزمایش اختلالات هورمونی را انجام دهید تا در صورتیکه مشکلی داشتید چند دوره قرص ضد بارداری مصرف کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: