کد خبر: ۴۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 13
شفا آنلاین:مشاور و مدرس دانشگاه گفت: انعطاف پذیری یکی از فاکتور‌های اصلی در تفکر خلاق است که باید آن را در خود تقویت کنیم.
 به گزارش شفا آنلاین- متین السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه  اظهار داشت: انعطاف پذیری، ارزیابی یک موضوع از جوانب و زوایای مختلف است که یکی از فاکتور‌های اساسی در تفکر خلاق است.
 
وی افزود: بسیاری از افراد بنا به عادت یاد گرفته‌اند که یک موضوع‌ را فقط از یک جنبه یا یک بعد نگاه کنند، پیامد‌ این گونه‌ ارزیابی کردن موضوعات و پدیده‌های اطراف، یافتن‌ راه حل‌های محدود و پایبندی به روش‌های کهنه است.
 
این مشاور تصریح کرد: این که ما از روش همیشگی‌ برای رفع مسائل‌ و مشکلات خود استفاده کرده و به نتیجه هم می‌رسیم، انتقادی وارد نیست اما این امکان وجود دارد که در برخی از اوقات با موقعیت‌هایی‌ مواجه شویم  که روش‌های قبلی ما چندان موثر واقع نشود.
 
 نصری یاد آور شد: ارزیابی‌ موقعیت جدید از جوانب و زوایای‌ مختلف، این شرایط را برای ما فراهم می‌‌آورد که با کشف روش‌های نو سریعتر به جواب برسیم.
 
وی خاطر نشان کرد: پس ما با خلق موقعیت‌های تازه در بستر‌های اجتماعی و تجربه این موقعیت‌ها و نیز بکار بردن راه حل‌های متنوع و مختلف مناسب می‌توانیم انعطاف‌ پذیری‌ را در خود تقویت‌ کنیم.
برچسب ها: مشاور ، دانشگاه ، مدرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: