کد خبر: ۴۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 10
شفاآنلاین :بیمه پارسیان در اولین پیش‌بینی سود هر سهم در سال مالی ۹۳ با سرمایه یک هزار و ۵۶۲ میلیارد ریالی، مبلغ ۴۷۱ریال سود برای هر سهم پیش بینی کرده است.
به گزارش شفاآنلاین ،بیمه پارسیان، افزایش سرمایه جدید را در بیست و دوم ماه جاری به تصمیم گیری هیات مدیره می سپارد.

بیمه پارسیان که در اردیبهشت ماه سال جاری افزایش سرمایه را از یکهزار و 100میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و 562 میلیارد ریال به ثبت رسانده بود، قرار است که سرمایه را از این مبلغ به 2هزار میلیارد ریال افزایش دهد. این افزایش سرمایه نیز قرار است که از محل مطالبات و آورده نقدی تامین شود.
بیمه پارسیان در اولین پیش‌بینی سود هر سهم در سال مالی 93 با سرمایه یک هزار و 562 میلیارد ریالی، مبلغ 471ریال سود برای هر سهم پیش بینی کرده است. همچنین این شرکت پیش‌بینی کرده که مبلغ 250هزار میلیون ریال سود حاصل از فروش دارایی های ثابت در 93داشته باشد.

این شرکت در اطلاعیه منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران در میان 300 شرکت بورسی توانسته رتبه 125 را به دست آورد، بیمه پارسیان توانسته در بین 300 شرکت امتیاز 91 را از نظر به موقع بودن و امتیاز 72 را از نظر قابلیت اتکا و در نهایت امتیاز 84 را از آن خود کند .
اما بیمه پارسیان که به عنوان یکی از صد برند برتر ایرانی نیز به تازگی معرفی شده درآمد سرمایه گذاری برای سال مالی 93 را مبلغ 334هزار و 766میلیارد ریال پیش بینی کرده بود که در شش ماه نخست،این شرکت توانست مبلغ 160هزار و 773میلیارد ریال از سرمایه گذاریها درآمد داشته باشد و معادل46 درصد پیش بینی را پوشش دهد.در این بین این شرکت در نیمه نخست سال مبلغ 2هزار و 823میلیارد ریال از سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و مبلغ 109هزار و 96میلیارد ریال از سپرده های ثابت بانکی سود کسب کرده است.

بیمه پارسیان با سرمایه یک هزار و 562 میلیارد ریال در بازار اول بورس فعالیت می کند،در رتبه بندی منتشر شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب در بین شرکت های بازار اول رتبه 57 را کسب کرده است و بنابر جدیدترین اطلاعات در نیمه نخست سال مبلغ 211ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد.این شرکت مبلغ 189ریال سود برای هر سهم از محل فعالیت های بیمه ای در شش ماهه محقق کرده و تنها 22 ریال از سود خالص هر سهم در این مدت، سود عملیاتی نبوده است. این در حالی است که شرکت پیش بینی سود هر سهم را برای سال مالی جاری را مبلغ 471 ریال عنوان کرده بود.
به هر حال بیمه پارسیان که بنابر آخرین آمارهای بیمه مرکزی در زمینه ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بر مبنای اطلاعات آخرین صورتهای مالی مصوب شرکتهای بیمه می تواند ۱,۰۹۴,۰۸۵ میلیون ریال ریسک نگه داری کند در نیمه اول امسال مبلغ 333هزار و 764میلیارد ریال سود عملیاتی داشته و معادل 62درصد از بودجه را پوشش داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: