کد خبر: ۳۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 09
شفا آنلاين-معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست تا هزینه بستری و جراحی را فقط در قالب صورتحساب رسمی بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود و همچنین فقط در ازای رسید پرداخت کنند.

 به گزارششفا آنلاين،دکتر «محمد حاجی آقاجانی» روز شنبه در مراسم افتتاح سامانه تلفنی 1690، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه پرداخت غیررسمی از طریق تماس با سامانه تلفنی 1690 یا سایت اینترنتی www.1690.ir تخلفات را به گوش مسوولان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: از مسوولان مراکز محدود جراحی و بیمارستان ها نیز انتظار داریم تا تعرفه های مصوب را بطور کامل از طریق سیستم اتوماسیون اجرایی کنند.

آقاجانی به اجرای کتاب ارزش های نسبی خدمات پزشکی از اول مهر ماه اشاره کرد و گفت: با اجرای کتاب تعرفه سلامت در پاراکلینیک های بخش خصوصی، میزان پرداخت از سوی مردم 25 درصد کاهش می یابد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح تحول سلامت از زمان شروع تا کنون، مسیر خود را با قوت طی می کند؛ دو مرحله اول این طرح به خوبی اجرایی شد و اکنون با اجرای کتاب جدید تعرفه سلامت، گام سوم این طرح آغاز شده است.

آقاجانی یادآور شد: یکی از اهداف مهم کتاب ارزش های نسبی خدمات پزشکی، ساماندهی دستمزدهای پزشکی است تا از این طریق، ایجاد انضباط مالی در بخش های دولتی و خصوصی و ارزش گذاری خدمات فاقد تعرفه میسر شود.

وی با بیان اینکه حذف پرداخت های خارج از مراکز درمانی و بیمارستانی از اهداف دیگر اجرای این کتاب است، خاطرنشان کرد: با اجرای کتاب تعرفه سلامت در پاراکلینیک های بخش خصوصی، میزان پرداخت از سوی مردم 25 درصد کاهش می یابد، ضمن اینکه با حذف پرداخت های خارج از صورت حساب، کاهش میزان پرداخت ها در بخش دولتی نیز اتفاق افتاده است.

حاجی آقاجانی ادامه داد: ارتقای کیفیت خدمات در بخش دولتی یکی از اهداف مهم دیگر است و این هدف با تقویت حمایت سازمان های بیمه گر میسر خواهد شد.

آقاجانی ضمن تاکید بر لزوم تقویت آموزش پزشکی نیز تصریح کرد: اکنون متاسفانه گرایش به برخی رشته های پزشکی بیشتر شده و برخی رشته های مادر بویژه رشته داخلی به حاشیه رفته و در این مسیر باید تمام تلاش بر ایجاد توازن و تعادل بین رشته ای باشد.




ایرنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: