کد خبر: ۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 07
شفاآنلاین :بارش شدید باران و وزش باد شدید که از شامگاه چهارشنبه در رم، پایتخت ایتالیا، آغاز شد، با صدور هشدار جدی هواشناسی ، تعطیلی صدها مدرسه را در روز پنجشنبه در پی داشت.
به گزارش شفاآنلاین از خبرگزاری شین‌هوا ، بر اساس پیش بینی حفاظت مدنی ایتالیا، سراسر پایتخت و مناطق اطراف همزمان با پیش بینی افزایش بارش به 110 میلی متر طی 24 ساعت، در وضع هشدار فوق العاده قرار گرفت.
شهر رم با توجه به شبکه و زیرساخت های آبی فرسوده ، همواره به طور ویژه ای در معرض جاری شدن سیلاب بر اثر بارش های شدید قرار داشته است.
بر اثر بارش شدید باران، صبح پنجشنبه ترافیک سنگینی در خیابان های رم بوجود آمد. دست‌کم چهار ایستگاه اصلی مترو بر اثر بارش باران دچار آبگرفتگی و تعطیل شدند. سیلاب همچنین چندین جاده را در مرکز تاریخی رم و دیگر مناطق مسدود کرد.
بزرگراه های اصلی ورودی و خروجی شهر رم به زیر آب رفته اند و در جاده کمربندی جی آر ای GRA این شهر ترافیک بسیار سنگین گزارش شده است.
علاوه بر مدارس، همه مراکز تاریخی و باستانی و نیز گورستان ها و سه دانشگاه اصلی رم به دستور شهردار این شهر تعطیل شده اند.
در 48 ساعت گذشته موج جدید بارش ها چند منطقه را در مرکز و شمال غرب ایتالیا تحت تاثیر قرار داده است.
با پیش بینی گسترش اوضاع نابسامان آب و هوایی به سمت جنوب ایتالیا، مرکز حفاظت مدنی، شرایط هشدار خود را به دیگر مناطق مرکزی و جنوبی ایتالیا تا جزیره سیسیل گسترش داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: