شفاآنلاین - قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: در سازمان نظام پزشکی به دنبال طرح هر نوع شکایت از سوی بیماران، رسیدگی های لازم انجام می شود و برای 40 درصد شکایات در دادسراها کیفر خواست صادر می شود.
![40 درصد شکایات منجر به صدور کیفر خواست می شود](http://img7.irna.ir/1393/13930808/81369990/81369990-6048403.jpg)
به گزارش
شفاآنلاین، از اداره کل روابط عمومی سازمان نظام
پزشکی، دکتر «محسن خلیلی» به وضعیت پرونده های شکایت در سازمان نظام پزشکی
اشاره کرد و افزود: حتی بیمار این حق را دارد که به رای منع تعقیب هم
اعتراض کرده و به هیات بدوی شکایت کند.
وی تصریح کرد: سه مورد شکایت
در خصوص تعرفه ها از شهرستان های کوچک داشتیم که هیات عالی انتظامی یک تیم
نظارتی را برای رسیدگی به این مساله تعیین کرده است.
وی ادامه داد:
بیماران در وهله اول برای هر گونه شکایت اعم از تعرفه، تبلیغات و قصور
پزشکی ابتدا باید به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی محل مراجعه کنند تا
رسیدگی به پرونده آنان طبق روال قانونی انجام شود.
خلیلی تصریح کرد: اگر هیاتی سهوا یا عمدا به وظایف خود عمل نکند، بازخواست خواهد شد و پیگیری ها بروی سیستم نظارتی جدی است.