کد خبر: ۳۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 29
شفا آنلاين-محققان کالج لندن گفتند: افرادی که بیشترین تلاش را برای کاهش وزن دارند در خطر ابتلا به افسردگی هستند.

به گزارششفا آنلاين،کاهش وزن اثرات مثبت در سلامت جسمانی دارد اما می‌تواند باعث بیماری روحی نیز شود و فرد را از نظر روحی تحت تأثیر قرار دهد.


محققان کالج لندن، 2000 زن و مرد حدود 50 ساله را که اضافه وزن داشتند اما نشانه‌ای از افسردگی نداشتند را مورد بررسی قرار دادند؛ در آغاز این مطالعه به نظر می‌رسید افرادی که بیشترین تلاش را برای کاهش وزن داشتند در خطر ابتلا به افسردگی هستند و نسبت به دیگران افسردگی در این افراد به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.

البته این به این معنا نیست که کاهش وزن باعث افسردگی می‌شود، بر عکس کاهش وزن باعث اعتماد به نفس و روحیه‌ای شاد و زنده می‌شود و در تمام جنبه‌های زندگی نیز اثر می‌گذارد اما رژیم غذایی بدون مشاوره با پزشک می‌تواند اثرات قابل توجهی در سلامت روان بگذارد.

برای کاهش وزن لازم است شخص چاق بعد از تلاش برای لاغری، وزن خود را حفظ کند و باز محدودیت‌هایی را در مواد غذایی و وعده‌های غذایی رعایت کند که این امر به صورت دائمی باید انجام شود.

نویسندگان این مطالعه در مورد چالش‌های روانی که تأثیر شدید بر روی ذهن دارد، صحبت کردند؛ آنها گفتند: افسردگی از کاهش وزن نیست بلکه افراد چاق انتظارات غیر واقعی دارند و باید توسط یک شخص با تجربه و متخصص حمایت روانی شوند؛ یک پزشک تغذیه می‌تواند به آنها در این رابطه کمک کند و با توصیه‌های غذایی، وزن آنها را ثابت نگه دارد؛ البته نباید فراموش شود که ورزش می‌تواند وزن را ثابت نگه دارد و به هیچ وجه نباید از برنامه روزانه حذف شود.





فارس





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار