کد خبر: ۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
مشاور وزیر بهداشت بیان کرد:
شفاآنلاین-مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت به عنوان بستری مناسب برای رسیدن به تعرفه های واقعی در حوزه سلامت است.
به گزارش شفا آنلاین،«سید محمود طباطبایی» روز سه شنبه در همایش یک روزه روسای مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و روسای بیمارستان های خصوصی افزود: این کتاب بخش عمده ای از دغدغه های بخش های خصوصی در حوزه درمانی را نیز برطرف کرده است که امیدواریم با اجرای دقیق آن مانند سایر کشورهای پیشرفته فقط یک تعرفه پزشکی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حل شدن ارتباط مالی مردم و جامعه پزشکی یکی دیگر از انتظارات ما است افزود: این کتاب می تواند مسیر ارتباط بهتر مردم با جامعه پزشکی را نیز فراهم کند.

طباطبایی از رییس جمهوری و هیات دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت ویژه جهت اجرای طرح تحول سلامت و استفاده از این کتاب تقدیر کرد و گفت: این اقدام باعث شده که یکی از آرزوهای 30 ساله ما مبنی بر اولویت قرار دادن حوزه سلامت برطرف شود چرا که می بایست سلامت در اولویت همه کارها باشد.

وی ادامه داد: در گذشته سلامت در اولویت 14 یا 15 بود و مشکلات سال های قبل نیز ناشی از کم توجهی و بی محبتی به بخش سلامت در جامعه ایران بود.

طباطبایی، پرداخت 70 تا 80 درصدی از جیب مردم، نارضایتی زیاد و ایجاد اصطکاک بین مردم، مسوولان و جامعه پزشکی را از دیگر مشکلات در گذشته عنوان کرد و افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید بستر مناسبی برای رفع ابهام و مشکلات گذشته به وجود آمده است که جای تقدیر دارد.

مشاور سلامت وزیر بهداشت گفت: در گذشته 80 درصد خدمات بستری مربوط به بخش دولتی بود که متاسفانه 60 درصد شهرها بخش خصوصی نداشتند و این مشکل موجب شد که در نقاط محروم مردم دچار معضل شوند و حتی برخی افراد توان مالی برای مراجعه به بخش خصوصی را نداشتند که امروز به واسطه اجرای طرح تحول سلامت بخشی از این مشکلات رفع شده است.

طباطبایی افزود: با بهبود سیستم ارایه خدمات در بعد تعرفه ای، تجهیزات و خدمات بخش دولتی امیدواریم به سمتی پیش برویم که مردم خدمات سلامت را به خوبی دریافت کنند که می توان گفت افق ها روشن است.

وی ابراز امیدواری کرد: در دو سه سال آینده به جایی برسیم که بخش دولتی مترقی و واجد همه شرایط با استفاده از پزشکان مجرب بتوانند نیاز مردم را برطرف کنند البته در این زمینه نیز مردم می توانند بخشی از خدمات سلامت را در بخش های خصوصی دریافت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: