کد خبر: ۳۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
با حضور رئیس جمهور:
شفاآنلاین- هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان از امروز - سه شنبه- با شعار ' نخبگان، فرهنگ و دانش، آرمان ها و مسوولیت ها' با سخنرانی رییس جمهوری در جمع یک هزار و500 استعداد برتر کشوردر سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغازبه کار کرد.
به گزارش شفا آنلاین،در این همایش دکتر' سورنا ستاری' معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر ' قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت، دکتر' محمد نهاوندیان' ، رییس دفتر رییس جمهوری و نفرات برتر کنکور سراسری و برگزیدگان المپیادهای علمی حضور دارند.

در نخستین روز از این همایش کارگاه آموزشی نقاشی خط با حضور استاد جلیل رسولی ، کارگاه آموزشی بافت فرش با حضور استاد ژیلا رسام عربزاده ، کارگاه آموزشی سوخت چوب و نگارگری با حضور استاد مصطفی اخواص و کارگاه آموزشی مجسمه سازی با حضور استاد طاهرشیخ الحکماء در بخش هنرکده برای نخبگان جوان برگزار می شود.

مسابقات فکری سه گانه روبیک ، رباتیک و سودوکو دیجیتالی درسالن خلاقیت برای نخبگان جوان در نوبت صبح این همایش پیش بینی شده و استعدادهای برتر جوان در این بخش به رقابت خواهند پرداخت .

قرار است در نوبت بعد از ظهر این همایش، نشست های علمی تخصصی در زمینه علم و فرهنگ ، کارگاه توانمندسازی تجاری سازی با حضور مسوولان و کارشناسان برگزار شود .

برگزاری نشست ها و بحث آزاد با مسوولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درخصوص مسایل مربوط به نخبگان پزشکی و نیز مسایل مربوط به جذب نخبگان در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور از دیگربرنامه های این همایش دو روزه است.

در پایان روز نخست از برگزیدگان مسابقات فکری با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد .

برگزارین نخستین جشنواره فرهنگی-ورزشی نخبگان جوان در شمال کشور از جمله برنامه های دومین روز از هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان است .

گفتنی است هسته اولیه همایش های سالانه نخبگان جوان از دیدارهای سالانه نخبگان با مقام معظم رهبری قبل از تشکیل بنیاد ملی نخبگان ( در سال 84 ) شکل گرفته و پس از تشکیل این بنیاد،همایش مذکور هر ساله در شهریور یا مهرماه برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: