کد خبر: ۳۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 18
شفاآنلاين: نخستین بانک خصوصی ایران در یک مراسم باشکوه به برندگان جشنواره فرابانک نوین جایزه داد.
اقتصاد نوین به برندگان فرا بانک‌نوین جایزه داد

به گزارش شفاآنلاين ،همزمان با عید سعید غدیر خم و سالروز آغاز به کار نخستین شعبه بانک اقتصادنوین به عنوان اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران و طی مراسمی با حضور رییس سازمان حفظ محیط زیست استان تهران، مشتریان، بنیانگذار، رییس و اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران بانک اقتصادنوین و نمایندگان قانونی، برندگان نیک اندیش نخستین جشنوراه «فرابانک نوین» جوایز ارزنده خود را دریافت کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک با هدف ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی و کمک به کاهش آلودگی محیط زیست از طریق کاهش تردد های درون شهر و مسئولیت اجتماعی، نخستین جشنواره خدمات بانکداری الکترونیکی"فرابانک نوین" را برگزار کرد که در این جشنوراه به قید قرعه جوایز ارزنده ای از جمله خودرو سانتافه، سوناتا، اکسنت و جوایز نقدی به کاربران خدمات بانکداری الکترونیکی این بانک اهدا شد.
حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین در جشن اهدای جوایز جشنواره فرابانک نوین با اشاره به اینکه زیر ساخت های مناسبی در حوزه بانکداری الکترونیکی در بانک اقتصادنوین ایجاد شده است، اعلام کرد: این زیر ساخت ها زمینه ارایه خدمات با کیفیت را در حوزه بانکداری الکترونیکی در این بانک فراهم کرده که این مهم موجب شده بیش از 85 درصد عملیات این بانک، به صورت غیرحضوری انجام شود که این موضوع نشان دهنده حرکت سریع بانک اقتصادنوین به سوی بانکداری الکترونیکی است.
وی با تبریک عید ولایت و امامت گفت: روز عید غدیر سالروز افتتاح نخستین شعبه بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی در سال 1380 است و در این روز نخستین شعبه نظام بانکی خصوصی کشور آغاز به کار کرد.
وی گفت: تغییر نگرش در نظام بانکی با فعالیت بانک های خصوصی ایجاد شد و بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی طلایه دار این تغییر بوده است.
معتمدی ادامه داد: بانک اقتصادنوین دارای یک ماموریت مشخص، سیاست تعریف شده و چشم انداز است که بر اساس این برنامه ها فعالیت می کند و محور برنامه ها بر اساس سند چشم انداز و برنامه پنج ساله توسعه است.
وی در عین حال به وجود اصول ثابت و غیرقابل تغییر بانک اقتصادنوین اشاره کرد و گفت: بحث اخلاق حرفه ای از اصول ثابتی است که به عنوان منشور اخلاقی تعریف شده و در این زمینه به محیط زیست هم توجه شده است.
معتمدی افزود: با برگزاری این قبیل جشنواره ها می خواهیم بگوییم که بانکداری الکترونیکی تا چه حد به حفظ محیط زیست، بهبود هوای شهرهای بزرگ و صنعتی کمک می کند، ضمن اینکه صرفه جویی در وقت شهروندان را هم باید درنظر گرفت.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین تصریح کرد: این بانک در ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی از استانداردهای روز دنیا الگو می گیرد و پس از بومی سازی این خدمات نسبت به ارایه و معرفی خدمات مدرن به مشتریان و هم وطنان اقدام می کند.
معتمدی گفت: در این جشنواره از یکی از دستاوردهای نوین بانکداری تحت عنوان "فرابانک نوین" بانک اقتصادنوین رونمایی می شود که برای نخستین بار در کشور به اجرا درآمده و ساختار آن بر اساس مشتری مداری است.
وی در پایان از مدیران و دست اندرکاران فرهیخته بانک اقتصادنوین که با استفاده از دانش روز اقدام به فعال کردن یکی دیگر از فعالیت های بانکداری الکترونیک یعنی فرابانک نوین کرده اند، تشکر کرد و افزود: هدف برگزاری این جشنواره ترویج بانکداری الکترونیکی انجام کار ترویجی در بانک و برای کل مشتریان شبکه بانکی کشور است.
فرابانک نوین پایه ای محکم برای اجرای خدمات نوین بانکی
مهندس سیدمحمد صدرهاشمی نژاد بنیانگذار بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم با بیان تاریخچه ای از 13 سال فعالیت این بانک گفت: حدود شش سال پیش سه "پایه" را برای بانک تعریف کردیم که یکی از آنها فناوری اطلاعات بود که جشن مراسم امروز نیز در همین زمینه یعنی خدمت فرابانک نوین است و نشان می دهد یکی از پایه ها، محکم به بار نشسته است.
وی افزود: دومین پایه نیز نیروی انسانی و رفتارهای انسانی در بانک اقتصادنوین تعریف شده بود که این پایه هم محکم به بار نشست و پایه سوم نیز شبکه شعب بانک است که به نسبت به هدف نزدیک است.
مهندس صدرهاشمی نژاد ادامه داد: موارد یاد شده نشان می دهد که بانک اقتصادنوین مراحل تکاملی خود را در حوزه عملیات بانکی به خوبی سپری کرده و توانسته جایگاه در خور شان در نظام بانکی برای خود فراهم کند.
وی یکی از بزرگترین مشکلات جامعه شهری را ارتباطات فیزیکی و به عبارتی ارتباطات رفت و آمدی به عنوان آلوده کننده محیط زیست دانست و تصریح کرد: ادامه روند فعالیت های بانکداری مدرن در بانک اقتصادنوین سبب خواهد شد تا در آینده از میزان آلودگی محیط زیست کاسته شود.
بنیانگذار بانک اقتصادنوین اظهار داشت: ما در بانک اقتصادنوین با ارائه خدمات بیشتر بانکداری الکترونیکی می توانیم در سلامت مردم و حفظ محیط زیست سهیم باشیم مانند اقدام جدید بانک با عنوان فرابانک نوین که از امروز فعال شده است.
مهندس صدرهاشمی نژاد با بیان اینکه بانکداری خصوصی در کشور از زمان تاسیس تاکنون با چالش هایی همراه بوده و امروز سهم بانکداری خصوصی واقعی در اقتصاد اندک است، گفت: با وجود همه محدودیت ها، بانک اقتصادنوین به عنوان پرچم دار بانکداری خصوصی در جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته اصول بانکداری خصوصی را حفظ کرده که این نشان دهند درایت مدیران ارشد این بانک است.
وی افزود: ایران کشوری متکی به سیستم بانکی است و تا زمانی که زمینه مناسب فعالیت بانکداری بویژه بانکداری خصوصی در کشور فراهم نشود اثرگذاری بانک ها در اقتصاد کشور نسبی خواهد بود.
رتبه بندی بانک ها بر اساس رعایت الزامات زیست محیطی
مدیرکل سازمان محیط زیست استان تهران نیز دیگرسخنران این مراسم بود که در سخنانی تصریح کرد: امروز محیط زیست به عنوان مهمترین پارامتر در هزاره سوم مورد توجه تمام جهان قرار گرفته و توجه به این مسئله یک الزام و ضرورت است.
محمدهادی حیدرزاده گفت: امروز همچنین از محیط زیست به عنوان یک واژه اخلاقی نام برده می شود و مدیران یا سازمان هایی اخلاق محور شناخته می شوند که به موضوع محیط زیست توجه کرده باشند.
وی افزود: همه بنگاه های اقتصادی در جهان به خوبی می دانند که اگر به محیط زیست توجه نکنند، از بازارهای جهانی حذف خواهند شد و به دلیل اهمیت مسئله محیط زیست، در ایران نیز این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته است.
حیدرزاده، محیط زیست و اقتصاد را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: بانکداری سبز نیز به عنوان یک روش نوین برای حفظ محیط زیست در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته و بانک اقتصادنوین نیز در همین مسیر حرکت کرده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد آلودگی هوای شهرها ناشی از تردد است، افزود: از این رو ما باید مدیریت تقاضای سفر داشته باشیم که یکی از آنها توجه به مسئله حمل و نقل بویژه حمل و نقل ریلی و اتوبوس است.
حیدرزاده همچنین یکی دیگر از اقدامات را حرکت به سمت شهر الکترونیک با هدف کاهش سفر در شهرها دانست و گفت: کاهش شعب فیزیکی و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک باید از این پس مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین خواستار حمایت نکردن بانک ها از اجرای پروژه های مخرب محیط زیست شد و از بانک ها خواست افزایش استفاده از فناوری اطلاعات، اینترنت بانک و موبایل بانک را در دستور کار قرار دهند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران پیشنهاد کرد همان گونه که بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور فعالیت خود را آغاز کرده، یک شعبه بانک را با رعایت استانداردهای ایزو 14000 به عنوان نخستین بانک کشور در مسیر بانکداری سبز تاسیس کند.
حیدرزاده گفت: سازمان محیط زیست در نظر دارد از دی ماه امسال بانک های دولتی و خصوصی را در زمینه رعایت الزامات زیست محیطی رتبه بندی کند.
نگاه اساسی بانک اقتصادنوین به موبایل بانک و اینترنت بانک است
معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین نیز در مراسم اهدای جوایز جشنواره فرابانک نوین گفت: این بانک در اجرای سند چشم انداز کشور با ارائه خدمات نوین بانکی بستری مطمئن و دائمی فراهم کرده و نگاه اساسی این بانک به موبایل بانک و اینترنت بانک است.
زهرا میرحسینی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بیشترین خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین بر اساس موبایل بانک و اینترنت بانک قرار گرفته و خدمات متنوعی در قالب این دو خدمت به مشتریان ارایه می شود و با اتخاذ رویکردی مناسب در جشنواره فرابانک زمینه افزایش قابل توجه تراکنش های موبایل بانک و اینترنت بانک فراهم ساخت که موجب افزایش سهم تراکنش های موبایل بانک از کل تراکنش های بانکداری الکترونیک به 20 درصد افزایش سهم دو برابری سهم تراکنش های اینترنت بانک اقتصادنوین شد.
وی ادامه داد: برای گذر از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن باید به سمت استفاده از خدمات نوین حرکت کرد که در حال حاضر استفاده از خدمات غیرحضوری در بانک ها از الگوهای پیاده سازی بانکدرای مدرن در کشور محسوب می شود و از اهداف اصلی بانک ارایه خدمات بانکی در هر زمان و در هر مکان و مطابق نیاز مشتری می باشد که در این راستا و ادامه مراسم با رونمایی از فرابانک نوین آغازی دیگر در این مسیر است.
میرحسینی تصریح کرد: تحولات خدمات بانکداری الکترونیکی نقش بسزایی در کاهش ترددهای غیرضروری شهری و بدنبال آن حفظ محیط زیست داشته است.
رونمایی تمبر یادبود جشنوراه فرا بانک نوین
رونمایی از تمبر جدید بانک اقتصادنوین بخش دیگری از مراسم بود که در این بخش عرب به نمایندگی از شرکت پست ضمن تبریک عید سعید غدیر و همچنین تمبر جدید بانک گفت: تمبر جدید سومین تمبری است که برای بانک اقتصادنوین منتشر می کنیم.
وی افزود: نخستین تمبر به مناسبت پنجمین و تمبر دوم به مناسبت دهمین سال و امروز نیز تمبر جدید برای تاسیس فرابانک نوین وارد مجموعه تمبرهای پستی می شود.
عرب با بیان اینکه تاکنون 700 تمبر با موضوع بانکداری و بیمه در جهان منتشر شده است، ادامه داد: در ایران نیز به مناسبت های مختلف در زمینه بانکداری برای بانک های مختلف از جمله بانک اقتصادنوین تمبر منتشر شده است.
وی یادآور شد: تمبر قدیمی بانک اقتصادنوین امروز به عنوان یک تمبر ارزشمند به چند برابر قیمت به علاقه مندان تمبر فروخته می شود که حتی از سود بانکی نیز بیشتر است و تمبری که امروز رونمایی شد نیز پیش بینی می شود که در زمره تمبرهای نایاب در آینده باشد.
در مراسم رونمایی از تمبر بانک فرابانک نوین، این تمبر توسط مهندس صدرهاشمی نژاد بنیانگذار، بهرام فتحعلی رییس هیات مدیره، حسن معتمدی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این بانک ممهور شد و دیگر مدیران بانک اقتصادنوین نیز در حاشیه آن تبریک عید غدیر را حاشیه نگاری کردند.
همچنین در بخش دیگری از مراسم، نماد سیمرغ با شعار با هم برای هم توسط اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین رونمایی شد.
در این مراسم همچنین شریفی عضو هیات مدیره بانک اقتصادنوین با اشاره به عملیات 85 درصدی غیرحضوری بانک، اظهار امیدواری کرد خدمات مورد نیاز مشتریان این بانک از طریق الکترونیک بازهم افزایش یابد.
شریفی با تشریح انواع خدمات فرابانک نوین افزود: با فعال شدن فرابانک نوین بانک اقتصادنوین که خدمات آن از امروز فعال شده، از این پس برای افتتاح حساب نیازی به حضور مشتری در بانک نخواهد بود که این مسئله در مسیر تکریم و احترام به مشتری است.
وی ادامه داد: واریز نقدی به حساب، برداشت از حساب، درخواست تسهیلات، درخواست صدور و تحویل دسته چک های مختلف، انتقال وجه بین بانکی، محاسبه سود حساب، دریافت شماره شبا و انواع خدمات از جمله موارد دیگری است که با عملیاتی شدن فرابانک نوین نیازی به حضور مشتری در بانک نیست.
شریفی اظهار کرد: مشتریان می توانند با مراجعه به سایت بانک اقتصادنوین و انتخاب نماد سیمرغ، وارد فضای فرابانک نوین شوند و نسبت به افتتاح حساب یا دیگر خدمات بانکی ذکر شده اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در آینده علاوه بر افزایش کیفیت خدمات بانکی، خدمات بیشتری را از طریق فضای مجازی در اختیار مشتریان بانک اقتصادنوین قرار خواهیم داد.
در این مراسم همچنین محمد علم الهدی معاون اجرایی شرکت آسان موتور گفت: همکاری این شرکت با بانک اقتصادنوین از افتخارات شرکت آسان موتور بوده، هست و خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت شرکت آسان موتور به عنوان نماینده کارخانه خودرو سازی هیوندای به اوایل دهه 70 باز می گردد گفت: استقبال از اتومبیل های این شرکت نشان می دهد محصولات شرکت هیوندای در کشور ایران مورد تایید هم وطنان عزیز قرار گرفته است.

در پایان این مراسم برنامه موسیقی مناطق مختلف ایران توسط گروه رستاک اجرا شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.
همچنین جوایز برندگان جشنواره فرابانک نوین توسط اعضای هیات مدیره بانک اهدا شد.
لازم به ذکر است قرعه کشی جشنواره فرا بانک نوین طی مراسمی با حضور نماینده دادستانی، سازمان صدا و سیما، رییس و اعضای هیات مدیره بانک اقتصادنوین روز 17 مهر برگزار شده بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: