کد خبر: ۳۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 16
رییس چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت:آخرین یافته های علمی بیماریهای پرخطر دوران بارداری مانند دیابت بارداری و بیماری های قلبی در چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران بررسی می شود.

به گزارششفا آنلاين،دکتر 'اشرف السادات آل یاسین' در حاشیه چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران اظهار کرد: مهمترین محور در این همایش اختصاص به طب جنین و مادر دارد و در آن پروفسور پالادینی مدرس بین المللی و رئیس مرکز جراحی جنین در ایتالیا به بررسی بیماری های قلبی و مغزی جنین می پردازد.


به گفته وی در این کنگره در خصوص نازایی و بیماری های شایعی که می تواند عامل نازایی زنان شود تبادل نظر شده و پنلی با موضوع اختلال تخمک گذاری در ارتباط با طرح حفظ باروری در بیماران سرطانی برگزار خواهد شد.

آل یاسین با بیان اینکه در حال حاضر تمام مراکز نازایی کشور به حفظ باروری در بیماران سرطانی اقدام می کنند، اضافه کرد: در این زمینه به متخصصان زنان و زایمان آموزش های لازم داده می شود تا قبل از شیمی درمانی تخمک فرد مبتلا به سرطان را فریز کنند تا او بتواند در آینده صاحب فرزند شود.

رییس چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران به سرطان های زنان اشاره کرد و گفت :یکی از مهمترین مباحث این کنگره غربالگری سرطان های رحم و تخمدان در زنان است که پروفسور حنجنی از آمریکا در این مورد مطالب علمی را ارایه خواهند داد.

وی موضوع پزشکی قانونی در رابطه با سقط جنین، برائت و رضایت از بیمار برای عمل و دعاوی حقوقی ،اختلالات کف لگن و جراحی های لاپاراسکوپی ،اختلالات ادراری و کف لگن (شایع ترین اختلالات زنان ایرانی) عمل سزارین و زایمان طبیعی را از دیگر مباحث مورد طرح در این کنگره عنوان کرد.

وی گفت :در این کنگره علاوه بر معرفی پیشکسوتان این عرصه از رزیدنت های برتر که توسط بیمارستان ها معرفی شده اند، تقدیر خواهد شد.

دکتر اشرف السادات جمال مدیر دوره سونوگرافی پیشرفته چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی هم در خصوص برگزاری کنگره مزبور گفت : تکنولوژی سونوگرافی مهمترین کلید تشخیص در رشته مامایی است که احتیاج به دانش اولیه و کسب مهارت برای انجام آن بر اساس تکنیک صحیح دارد.

وی با بیان اینکه مهارت در سونوگرافی از فاکتورهای مهم است ، گفت :پیشرفت سریع در این تکنولوژی و کاربرد بیشتر آن در علم زنان و مامایی ، نیازمند آموزش و مهارت در این عرصه است .

جمال ادامه داد: سونوگرافی در غربالگری اختلالات کروموزومی و ناهنجاریهای ساختمانی جنین نقش اصلی را بر عهده دارد .

مدیر دوره سونوگرافی پیشرفته چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی یاد آور شد: اضافه شدن داپلر سونوگرافی کمک کرده تا گردش خون جنینی و مادر هم بررسی و اقدامات لازم در جهت پیشگری و درمان نارسایی جفتی انجام گیرد .

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انجمن بین المللی سونوگرافی در زنان و مامایی ISUOG ، فراهم کردن زمینه آموزش و ایجاد مهارت و با فعالیت های تحقیقی سبب پیشرفت این علم است، اظهار کرد : امسال دوره پیشرفته سونوگرافی به صورت کورس فشرده همزمان کنگره بین المللی زنان و مامایی برگزار می شود .

جمال ادامه داد:مدرس این دوره پروفسور داریو پالادینی از کشور ایتالیا که معاونت آموزشی ISUOG را بر عهده داشته و در حال حاضر رئیس بخش اکوکاردیوگرافی جنین در دانشگاه ناپل و رئیس بخش جراحی جنین در انستیتوی Gaslini و Genoa ایتالیا است .

وی گفت : در این دوره سونوگرافی جزئیات قلب جنین که مشکل ترین قسمت سونوگرافی مامایی است، آموزش داده می شود .

چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای 23 تا 25 مهر ماه در سالن همایش رازی در حال برگزاری است .








نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: